AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

CSB 400 Bra/Dårlig
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=6636
Side 1 av 1

Forfatter:  torestingray [ Lør 03. Jan 2009 18:40 ]
Innleggets emne:  CSB 400 Bra/Dårlig

Lurte på om csb 400 er en bra eller dårlig blokk

Forfatter:  blazerteam [ Lør 03. Jan 2009 19:50 ]
Innleggets emne:  Re: CSB 400 Bra/Dårlig

Uten å ha brukt en slik selv,men lest mye om de.Så var det mere problemer med de før på sytti og åttitallet.Mange monterte musse pigg topper på de,og borret ikke de steam hulla i toppene som 400en har originalt.

I usa mener de at 4 bolt 400 blokka er svakere enn 2 bolt blokka.Men under 400 hester så er de sterke nok.

Forfatter:  Roar [ Lør 03. Jan 2009 22:37 ]
Innleggets emne:  Re: CSB 400 Bra/Dårlig

helt grei blokk, men 10% av de må du sette inn oversize kamlager på hvis du skal bytte. Var en feil fra fabrikken.

Forfatter:  torestingray [ Lør 03. Jan 2009 23:39 ]
Innleggets emne:  Re: CSB 400 Bra/Dårlig

blazerteam skrev:
Uten å ha brukt en slik selv,men lest mye om de.Så var det mere problemer med de før på sytti og åttitallet.Mange monterte musse pigg topper på de,og borret ikke de steam hulla i toppene som 400en har originalt.

I usa mener de at 4 bolt 400 blokka er svakere enn 2 bolt blokka.Men under 400 hester så er de sterke nok.


Er det steam hull i alutopper, eller må de borres (Trick Flow)

Forfatter:  Thunderbolt [ Søn 04. Jan 2009 00:31 ]
Innleggets emne:  Re: CSB 400 Bra/Dårlig

Alutopper må borres, men det er litt forskjell om du må borre hull 3 eller 6 steder pr topp.

På mine gamle Sportsman II måtte jeg borre 6 hull, men på Edelbrock Victor toppene jeg monterte for litt siden trengtes bare 3.

Kjører 2 bolt blokk med pinnebolter oppe og nede - 500hk null problem. :D

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/