| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| CSB 400 Bra/Dårlig https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=6636 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | torestingray [ Lør 03. Jan 2009 18:40 ] |
| Innleggets emne: | CSB 400 Bra/Dårlig |
Lurte på om csb 400 er en bra eller dårlig blokk |
|
| Forfatter: | blazerteam [ Lør 03. Jan 2009 19:50 ] |
| Innleggets emne: | Re: CSB 400 Bra/Dårlig |
Uten å ha brukt en slik selv,men lest mye om de.Så var det mere problemer med de før på sytti og åttitallet.Mange monterte musse pigg topper på de,og borret ikke de steam hulla i toppene som 400en har originalt. I usa mener de at 4 bolt 400 blokka er svakere enn 2 bolt blokka.Men under 400 hester så er de sterke nok. |
|
| Forfatter: | Roar [ Lør 03. Jan 2009 22:37 ] |
| Innleggets emne: | Re: CSB 400 Bra/Dårlig |
helt grei blokk, men 10% av de må du sette inn oversize kamlager på hvis du skal bytte. Var en feil fra fabrikken. |
|
| Forfatter: | torestingray [ Lør 03. Jan 2009 23:39 ] |
| Innleggets emne: | Re: CSB 400 Bra/Dårlig |
blazerteam skrev: Uten å ha brukt en slik selv,men lest mye om de.Så var det mere problemer med de før på sytti og åttitallet.Mange monterte musse pigg topper på de,og borret ikke de steam hulla i toppene som 400en har originalt. I usa mener de at 4 bolt 400 blokka er svakere enn 2 bolt blokka.Men under 400 hester så er de sterke nok. Er det steam hull i alutopper, eller må de borres (Trick Flow) |
|
| Forfatter: | Thunderbolt [ Søn 04. Jan 2009 00:31 ] |
| Innleggets emne: | Re: CSB 400 Bra/Dårlig |
Alutopper må borres, men det er litt forskjell om du må borre hull 3 eller 6 steder pr topp. På mine gamle Sportsman II måtte jeg borre 6 hull, men på Edelbrock Victor toppene jeg monterte for litt siden trengtes bare 3. Kjører 2 bolt blokk med pinnebolter oppe og nede - 500hk null problem. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|