AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 21:15

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: CSB 400 Bra/Dårlig
InnleggSkrevet: Lør 03. Jan 2009 18:40 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 06. Mai 2007 18:51
Innlegg: 10
Lurte på om csb 400 er en bra eller dårlig blokk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: CSB 400 Bra/Dårlig
InnleggSkrevet: Lør 03. Jan 2009 19:50 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 26. Nov 2006 03:12
Innlegg: 727
Bosted: Mo I Rana
Uten å ha brukt en slik selv,men lest mye om de.Så var det mere problemer med de før på sytti og åttitallet.Mange monterte musse pigg topper på de,og borret ikke de steam hulla i toppene som 400en har originalt.

I usa mener de at 4 bolt 400 blokka er svakere enn 2 bolt blokka.Men under 400 hester så er de sterke nok.

_________________
http://helgeland-motor.all-forum.net/index.htm

http://www.bangshift.com/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: CSB 400 Bra/Dårlig
InnleggSkrevet: Lør 03. Jan 2009 22:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
helt grei blokk, men 10% av de må du sette inn oversize kamlager på hvis du skal bytte. Var en feil fra fabrikken.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: CSB 400 Bra/Dårlig
InnleggSkrevet: Lør 03. Jan 2009 23:39 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 06. Mai 2007 18:51
Innlegg: 10
blazerteam skrev:
Uten å ha brukt en slik selv,men lest mye om de.Så var det mere problemer med de før på sytti og åttitallet.Mange monterte musse pigg topper på de,og borret ikke de steam hulla i toppene som 400en har originalt.

I usa mener de at 4 bolt 400 blokka er svakere enn 2 bolt blokka.Men under 400 hester så er de sterke nok.


Er det steam hull i alutopper, eller må de borres (Trick Flow)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: CSB 400 Bra/Dårlig
InnleggSkrevet: Søn 04. Jan 2009 00:31 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 09. Okt 2008 17:59
Innlegg: 383
Alutopper må borres, men det er litt forskjell om du må borre hull 3 eller 6 steder pr topp.

På mine gamle Sportsman II måtte jeg borre 6 hull, men på Edelbrock Victor toppene jeg monterte for litt siden trengtes bare 3.

Kjører 2 bolt blokk med pinnebolter oppe og nede - 500hk null problem. :D

_________________
'79 Jeep CJ7 - 6.0L LQ4 Vortec m/4L60E
'68 Mustang 3V 4.6L m/5R55S
'81 DeLorean DMC12
'09 Formula Offroad - LS3 Turbo


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support