| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| 351m Ford motor https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=6596 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | PTA [ Tir 30. Des 2008 20:31 ] |
| Innleggets emne: | 351m Ford motor |
351m Ford motor 77m Er det noen som vet noe om disse motorene, har en kompis som lurer på om det er noe å gjøre i stand og evn trimme for og sette den i sin Mustang. Eller er det bedre å satse på en annen motor? Er dette en motor med eksosrens å styr å ball? |
|
| Forfatter: | jolly [ Tir 30. Des 2008 22:11 ] |
| Innleggets emne: | Re: 351m Ford motor |
PTA skrev: 351m Ford motor 77m Er det noen som vet noe om disse motorene, har en kompis som lurer på om det er noe å gjøre i stand og evn trimme for og sette den i sin Mustang. Eller er det bedre å satse på en annen motor? Er dette en motor med eksosrens å styr å ball? hei er det en winsormotor? eller clevland? e jo ikke allverdens dyrt å kjøpe en brukt med eventuelt trimming på...blir billigere det en om motoren må overhales og trimmes så blir det jo en grei summ de.... en sånn motor er jo ikke rå i det hele tatt i utgangspunktet... så blir jo penger ut av topper,grenrør,gasser,elektronisk tenning,innsug til gasser og da kommer det overhaling av blokk i tilegg til delene..så må du nok ha en god del pakninger og andre deler så det er større sjangs å komme unna det med å kjøpen en komplett motor som virker godt...tenker brukt |
|
| Forfatter: | T-7 [ Tir 30. Des 2008 23:04 ] |
| Innleggets emne: | Re: 351m Ford motor |
jolly skrev: hei er det en winsormotor? eller clevland? Ingen av dei, det er en 351M, og det er en slik "bensin krise" motor, så vil nok tro at det er et mye bedre alternativ med en Windsor motor, mye mere trimdeler og få til den, og alt i alt mye rimeligere, og lettere å få deler til enn på en M motor, og W motoren er mye mere trim vennlig også. Et annet alternativ er jo at han kan bygge den om til en 351 Cleveland, omtrent alle valve train komponentene er det samme som på C, bortsett fra støtstengene, men der er ikke så lett med deler til C i forhold til W motoren, og generellt deler til C motoren er dyrere, men om en har anledning til å bruke tid, så kan en jo saumfare junkyards i Australia, så kan en nok finne mye godis til Cleveland maskina da |
|
| Forfatter: | PTA [ Tir 30. Des 2008 23:26 ] |
| Innleggets emne: | Re: 351m Ford motor |
Takker for svar. Da regner jeg med att han finner på noe annet. |
|
| Forfatter: | Mr Fox [ Ons 31. Des 2008 03:05 ] |
| Innleggets emne: | Re: 351m Ford motor |
351 og 400 M har ei heilt spesiell motorblokk som er breidare en 351C og anna boltmønster mot gearkasse 351 / 400M har samme boltmønster mot gearkasse som 429/460 351 / 400M har eit spesielt innsug, passer ikkje frå 351C Topper på 351/400M er nesten like med dei som er på 351C |
|
| Forfatter: | Bippe [ Ons 31. Des 2008 04:19 ] |
| Innleggets emne: | Re: 351m Ford motor |
Får du tak i veiva i fra en 400, høykomp 351 Clevland stempler, Clevland 4V topper og Clevland 4V innsug med spacer plater. Så har du en 400 Cobra Jet motor. Eeee hørtes enkelt ut dette, men med litt frisering av delene kan du få en ganske morsom motor. |
|
| Forfatter: | Roar [ Ons 31. Des 2008 13:12 ] |
| Innleggets emne: | Re: 351m Ford motor |
Har et alu insug liggende til en slik 400 motor. Edelbrock sak |
|
| Forfatter: | PTA [ Ons 31. Des 2008 14:26 ] |
| Innleggets emne: | Re: 351m Ford motor |
Bippe skrev: Får du tak i veiva i fra en 400, høykomp 351 Clevland stempler, Clevland 4V topper og Clevland 4V innsug med spacer plater. Så har du en 400 Cobra Jet motor. Eeee hørtes enkelt ut dette, men med litt frisering av delene kan du få en ganske morsom motor. Hadde jo vært artig det, men regner med att han heller bygger videre på en 289 han har liggende som det sitter høykomp stempler i, Sliper vel opp veiva til den å ser kanskje etter noen andre topper tenker jeg. Han er ikke ute etter en værstingsmotor, bare en trivelig bruksmotor. 351 Motoren sitter i en 77 Ltd, så den blir solgt som delebil i stedet. |
|
| Forfatter: | jolly [ Ons 31. Des 2008 19:03 ] |
| Innleggets emne: | Re: 351m Ford motor |
T-7 skrev: jolly skrev: hei er det en winsormotor? eller clevland? Ingen av dei, det er en 351M, og det er en slik "bensin krise" motor, så vil nok tro at det er et mye bedre alternativ med en Windsor motor, mye mere trimdeler og få til den, og alt i alt mye rimeligere, og lettere å få deler til enn på en M motor, og W motoren er mye mere trim vennlig også. Et annet alternativ er jo at han kan bygge den om til en 351 Cleveland, omtrent alle valve train komponentene er det samme som på C, bortsett fra støtstengene, men der er ikke så lett med deler til C i forhold til W motoren, og generellt deler til C motoren er dyrere, men om en har anledning til å bruke tid, så kan en jo saumfare junkyards i Australia, så kan en nok finne mye godis til Cleveland maskina da takker for rettelse og info:) |
|
| Forfatter: | Ranchero [ Tor 01. Jan 2009 17:24 ] | ||
| Innleggets emne: | Re: 351m Ford motor | ||
Jeg har 351W i min Ranchero og kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med den.Går veldig fint og er lett å jobbe med om man skal overhalle.Eneste jeg savner på windsormotoren,som man finner på 302 motoren er,at på 302 motoren så er det styrepinner som er til god hjelp når du f.eks skal montere innsuget.Da får du det rett ned på pakningen. Men jeg fikk det bra til på windsormotoren oxo,så det er snakk om å prøve å feile
|
|||
| Forfatter: | Ranchero [ Tor 01. Jan 2009 17:27 ] | ||
| Innleggets emne: | Re: 351m Ford motor | ||
351 Windsormotor med nyoverhalet FMX automat.
|
|||
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|