| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| nykkin i motor https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=6523 |
Side 1 av 2 |
| Forfatter: | Mathos [ Lør 20. Des 2008 12:36 ] |
| Innleggets emne: | nykkin i motor |
eg har ein astro v6èr. og nå når eg kjøre og har gassen inne og holder den på f,eks 60 km/t så begynner den å nykke . det er dønn irriterende og eg e ikje sikker på ka det kan værra. nåken så kan hjelpa meg der? har blitt værre å værre over ein kort periode . |
|
| Forfatter: | Bippe [ Lør 20. Des 2008 16:09 ] |
| Innleggets emne: | Re: nykkin i motor |
Når bytta du plugger sist? |
|
| Forfatter: | Roar [ Lør 20. Des 2008 17:50 ] |
| Innleggets emne: | Re: nykkin i motor |
Slo meg det også, plugger eller pluggledninger. Kan jo være kenguru bensin også |
|
| Forfatter: | Mathos [ Lør 20. Des 2008 22:27 ] |
| Innleggets emne: | Re: nykkin i motor |
e ikje så lenge siden eg bytta dei. e vell ca 4 mnd siden .både pluggar og pluggkabler. men e bara itte eg har kjørt ein 5 km ca. hehe,ikje mye kenguru bensin å oppdriva rondt deia traktene |
|
| Forfatter: | Thunderbolt [ Søn 21. Des 2008 10:45 ] |
| Innleggets emne: | Re: nykkin i motor |
Få lest av feilkoder.....vil nok gi deg noen svar. |
|
| Forfatter: | Mathos [ Søn 21. Des 2008 14:41 ] |
| Innleggets emne: | Re: nykkin i motor |
feilkoder? |
|
| Forfatter: | Thunderbolt [ Søn 21. Des 2008 16:30 ] |
| Innleggets emne: | Re: nykkin i motor |
Ja, dette er vel en injectionmotor eller er den så "gammel" at det er forgasser? Computeren logger feilkoder slik at den kan fortelle deg hva som er feil. Hjalp en kompis med lignende problem for en stund tilbake og det viste seg å være EGR ventilen. Computeren hadde da logget en kode for dette. |
|
| Forfatter: | Mathos [ Søn 21. Des 2008 21:49 ] |
| Innleggets emne: | Re: nykkin i motor |
vell,det e ein 94 modell.eg trur sko meina det e forgasser.an e vanskelig å komma t for an e rett onna dashbordet,men ska sjekka imorå. eg ska sjekka pluggane og det systemet der og då. |
|
| Forfatter: | Mathos [ Søn 21. Des 2008 21:50 ] |
| Innleggets emne: | Re: nykkin i motor |
må vell ha ein pc og greier då.det e d jo bara verkstedene så har?? |
|
| Forfatter: | v8power [ Søn 21. Des 2008 22:34 ] |
| Innleggets emne: | Re: nykkin i motor |
Hvis ikke check engine lampen lyser er det ikke sikkert det er koder heller. Det er lett å knekke plugger når du skal skifte på disse bilene. Kom fuskingen med engang pluggene ble skiftet? Og ble alle pluggene skiftet? Spesielt en som er vanskelih å komme til. |
|
| Forfatter: | Thunderbolt [ Man 22. Des 2008 10:11 ] |
| Innleggets emne: | Re: nykkin i motor |
94 har injection - sannsynligvis TBI system, men fortsatt injection. |
|
| Forfatter: | Mathos [ Tir 23. Des 2008 00:33 ] |
| Innleggets emne: | Re: nykkin i motor |
motor lyset lyse ikje.så det e jo bra det da. sjekka fordeler lokket og det va ett kvitt belegg på stiftene ,så eg "vaska" det av og den har gått fint itte det faktisk. lura på om eg ska kjøpa nytt fordeler lokk.men lure jo litt på ka det hvite belegget komme av da. |
|
| Forfatter: | CaminoTigger [ Fre 26. Des 2008 23:30 ] |
| Innleggets emne: | Re: nykkin i motor |
Kanskje belegget kommer av fukt i fordeleren? Opplevde med s-10'en min at den ikke starta etter en vask med høytrykkspyler av motorrommet. Det viste seg at det var kommet litt fukt under fordelerlokket,jeg tørka reint og han starta og gikk fint med en gang. |
|
| Forfatter: | Mathos [ Tor 01. Jan 2009 14:26 ] |
| Innleggets emne: | Re: nykkin i motor |
kan godt værra. eg tørka det av og den har ikje hatt rykninger siden. eg ska kjøpa nytt fordeler lokk tror eg om ikje så lenge. |
|
| Forfatter: | Vidar-Alexander [ Fre 02. Jan 2009 19:26 ] |
| Innleggets emne: | Re: nykkin i motor |
Irring i fordeleren er et ganske vanlig problem. Når du bytter lokket, bør du også bytte rotoren samtidig. |
|
| Side 1 av 2 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|