AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 18:44

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Lør 20. Des 2008 12:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Feb 2007 17:05
Innlegg: 162
Bosted: karmøy
eg har ein astro v6èr. og nå når eg kjøre og har gassen inne og holder den på f,eks 60 km/t så begynner den å nykke . det er dønn irriterende og eg e ikje sikker på ka det kan værra. nåken så kan hjelpa meg der? har blitt værre å værre over ein kort periode .

_________________
ford fairlane 500, 65
mitsubishi L200, 94


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Lør 20. Des 2008 16:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
Når bytta du plugger sist?

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Lør 20. Des 2008 17:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Slo meg det også, plugger eller pluggledninger. Kan jo være kenguru bensin også :lol:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Lør 20. Des 2008 22:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Feb 2007 17:05
Innlegg: 162
Bosted: karmøy
e ikje så lenge siden eg bytta dei. e vell ca 4 mnd siden .både pluggar og pluggkabler. men e bara itte eg har kjørt ein 5 km ca. hehe,ikje mye kenguru bensin å oppdriva rondt deia traktene

_________________
ford fairlane 500, 65
mitsubishi L200, 94


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Søn 21. Des 2008 10:45 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 09. Okt 2008 17:59
Innlegg: 383
Få lest av feilkoder.....vil nok gi deg noen svar.

_________________
'79 Jeep CJ7 - 6.0L LQ4 Vortec m/4L60E
'68 Mustang 3V 4.6L m/5R55S
'81 DeLorean DMC12
'09 Formula Offroad - LS3 Turbo


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Søn 21. Des 2008 14:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Feb 2007 17:05
Innlegg: 162
Bosted: karmøy
feilkoder?

_________________
ford fairlane 500, 65
mitsubishi L200, 94


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Søn 21. Des 2008 16:30 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 09. Okt 2008 17:59
Innlegg: 383
Ja, dette er vel en injectionmotor eller er den så "gammel" at det er forgasser?
Computeren logger feilkoder slik at den kan fortelle deg hva som er feil. Hjalp en kompis med lignende problem for en stund tilbake og det viste seg å være EGR ventilen. Computeren hadde da logget en kode for dette.

_________________
'79 Jeep CJ7 - 6.0L LQ4 Vortec m/4L60E
'68 Mustang 3V 4.6L m/5R55S
'81 DeLorean DMC12
'09 Formula Offroad - LS3 Turbo


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Søn 21. Des 2008 21:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Feb 2007 17:05
Innlegg: 162
Bosted: karmøy
vell,det e ein 94 modell.eg trur sko meina det e forgasser.an e vanskelig å komma t for an e rett onna dashbordet,men ska sjekka imorå. eg ska sjekka pluggane og det systemet der og då.

_________________
ford fairlane 500, 65
mitsubishi L200, 94


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Søn 21. Des 2008 21:50 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Feb 2007 17:05
Innlegg: 162
Bosted: karmøy
må vell ha ein pc og greier då.det e d jo bara verkstedene så har??

_________________
ford fairlane 500, 65
mitsubishi L200, 94


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Søn 21. Des 2008 22:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Hvis ikke check engine lampen lyser er det ikke sikkert det er koder heller. Det er lett å knekke plugger når du skal skifte på disse bilene. Kom fuskingen med engang pluggene ble skiftet? Og ble alle pluggene skiftet? Spesielt en som er vanskelih å komme til.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Man 22. Des 2008 10:11 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 09. Okt 2008 17:59
Innlegg: 383
94 har injection - sannsynligvis TBI system, men fortsatt injection.

_________________
'79 Jeep CJ7 - 6.0L LQ4 Vortec m/4L60E
'68 Mustang 3V 4.6L m/5R55S
'81 DeLorean DMC12
'09 Formula Offroad - LS3 Turbo


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Tir 23. Des 2008 00:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Feb 2007 17:05
Innlegg: 162
Bosted: karmøy
motor lyset lyse ikje.så det e jo bra det da. sjekka fordeler lokket og det va ett kvitt belegg på stiftene ,så eg "vaska" det av og den har gått fint itte det faktisk. lura på om eg ska kjøpa nytt fordeler lokk.men lure jo litt på ka det hvite belegget komme av da.

_________________
ford fairlane 500, 65
mitsubishi L200, 94


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Fre 26. Des 2008 23:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Nov 2007 00:07
Innlegg: 154
Bosted: Feios i Sogn
Kanskje belegget kommer av fukt i fordeleren? Opplevde med s-10'en min at den ikke starta etter en vask med høytrykkspyler av motorrommet. Det viste seg at det var kommet litt fukt under fordelerlokket,jeg tørka reint og han starta og gikk fint med en gang.

_________________
"Randy! He drives an El Freakin' Camino! That's like the Cadillac of cars!"
Earl Hickey


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Tor 01. Jan 2009 14:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Feb 2007 17:05
Innlegg: 162
Bosted: karmøy
kan godt værra. eg tørka det av og den har ikje hatt rykninger siden. eg ska kjøpa nytt fordeler lokk tror eg om ikje så lenge.

_________________
ford fairlane 500, 65
mitsubishi L200, 94


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nykkin i motor
InnleggSkrevet: Fre 02. Jan 2009 19:26 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 14. Aug 2007 13:58
Innlegg: 71
Bosted: Sauda
Irring i fordeleren er et ganske vanlig problem.
Når du bytter lokket, bør du også bytte rotoren samtidig.

_________________
90 Dodge Ram B350LT
74 Dodge Dart Swinger 2 dr Ht.
74 Dodge Dart Custom Spesial Edition.
72 Dodge Polara Stw. 440 Magnum.
X 70 Dodge Dart Swinger. 372 cid + NOS.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support