AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 22. Apr 2026 01:14

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Tennplugger til 350sb.
InnleggSkrevet: Fre 25. Jan 2008 15:52 
Avlogget
Rookie
Rookie

Har en 350sb. 74 mod. Lurer på hva tennplugger som gir best tenning i den motoren? Kjører med Autolite 26 nå. (Billigplugg til 20kr stk)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 26. Jan 2008 22:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Er ikke stort til plugg du trenger i en lavkomp. Autolite er et helt ok merke. Akkurat numret har jeg ikke i hue nå.

Har du hei tenning foresten ?
Hvor stor er pluggåpningen din ?

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 28. Jan 2008 05:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Har hei ja. Sikkert på tide med ny fordeler. Eller er det "godt" nok å overhale den jeg har?

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 28. Jan 2008 11:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Hvis du har en hei så kan du ha 1.3 mm åpning på pluggen istedenfor 0,8 som endel av de kommer med som standard.
Hvorfor lurer du egentlig på dette med plugger ? Har du noen problemer med motoren ?

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 28. Jan 2008 11:01 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Summit har nye HEI fordelere til ca 95 dollar, helt ok.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 01. Feb 2008 17:17 
Avlogget
Rookie
Rookie

Roar Skrevet: Man Jan 28, 2008 11:01 am Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Hvis du har en hei så kan du ha 1.3 mm åpning på pluggen istedenfor 0,8 som endel av de kommer med som standard.
Hvorfor lurer du egentlig på dette med plugger ? Har du noen problemer med motoren ?

Lurer på dette med plugger fordi det er forskjell på pluggene som skal brukes i en 74mod. og 76mod. Fikk oppgitt at motoren var fra 76, men når jeg sjekket opp med motornummeret så var det en 74mod. Har litt problemer med å få motoren til å gå skikkelig på tomgang. Av og til når jeg kjører og motoren er ca 100 F. stopper den hvis jeg må bremse ned. Litt skummelt for jeg mister både servo og bremser :lol: . Må helt i P på automatkassen for å starte den igjen.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 01. Feb 2008 21:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

De aller fleste som i dag kjører med ellektronisk tenning kan uten problemer øke elektrodeåpningen til 1mm og over det.

Hvordan ser fargen ut på pluggene dine som du har i bilen din. Fargen sier mye om de er riktige eller ikke. Ideell farge er en lys shokoladebrun farge.

Men mistenker at det ikke er dette som plager din motor.

Hjemmeside.
http://mustang.roros.net/

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 02. Feb 2008 11:15 
Avlogget
Rookie
Rookie

Sist jeg sjekket var de litt brunaktig. Har ikke sjekket det etter jeg skiftet kam + innsug. Problemet med at den stopper har vert der helt siden jeg kjøpte bilen. Skjer kun når det er kjøligt ute. Noen forslag til hva som kan feile motoren?

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 02. Feb 2008 11:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Er nok enig med 70 . Dette er ikke plugger,tror du skal begynne å se litt på forgasser-choke-forvarminga til forgasseren. Siden du har dette når det er litt kjølig ute så virker det som motoren går litt kaldt. Kan være motoren får litt mye bensin og.
Mange muligheter til hav det kan være. Hvilken type forgasser har du ? Er det elchoke eller manuell (wire eller termofjør) ?

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 02. Feb 2008 11:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Har Edelbrock gasser ca 2 år gammel. Elchoke.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 02. Feb 2008 18:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hvis min mistanke er riktig skall du også ha symtomer på fusk når bilen står med nesen i en nedoverbakke. Da vil den være tungstartet, slapp, lite kraft.
Hvordan er det med flotørnivå på forgasseren din? Er den forgasseren du bruker beregnet til din motor?

Dette er noe du kan se på i første omgang for å om mulig lokalisere en feil.

Hjemmeside.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 02. Feb 2008 22:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hva var det du hadde mistanke om da? Tror ikke den fusker noe mer i nedoverbakke en andre veien. Men den er ofte tungstartet når den er varm. Flotørnivået har jeg aldri gjort noe med, da det skal vere innstilt fra fabrikk. Kjøpte gasseren hos Steinar Stolen så tviler egentlig på at den kan vere feil til min motor. "Håper hvertfall ikke det" Har en Carter competition series 750cmf som jeg kan prøve hvis ingenting annet funker.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 02. Feb 2008 23:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Dårlig tomgang kan være noe så enkelt som gammelt/tett luftfilter. Prøv å kjøre litt uten filter for å sjekke om det er noen forskjell. Greit å begynne med de enkle tingene først.

At den er tungstartet når den er varm trenger ikke være noe av samme problemet i det hele tatt.
En sliten/skitten startmotor vil ofte oppføre seg slik, Ta den ut (det er enkelt), rengjør den og gi den en oljedråpe på akselen. Hjelper det, så er det starteren som begynner å bli sliten.

Vet også at mange lager nytt jordingspunkt mellom blokk og karosseri for å motvirke samme problemet. Det som skjer da er at strømtapet minker og starteren virker mye sprekere.
Husk at jordingspunktene på være helt ned på bart metall.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 03. Feb 2008 01:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Luftfilteret er nytt. Skal sjekke det med starteren. Takk for tipset foresten :) Hvordan ville en slitt HEI fordeler oppført seg når motoren er varm da? Eller plugger med dårlig gnist?

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 04. Feb 2008 00:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

astro.v8 skrev:
Hva var det du hadde mistanke om da? Tror ikke den fusker noe mer i nedoverbakke en andre veien. Men den er ofte tungstartet når den er varm. Flotørnivået har jeg aldri gjort noe med, da det skal vere innstilt fra fabrikk. Kjøpte gasseren hos Steinar Stolen så tviler egentlig på at den kan vere feil til min motor. "Håper hvertfall ikke det" Har en Carter competition series 750cmf som jeg kan prøve hvis ingenting annet funker.

Selv om forgasseren er ny bør du altid kontrolere flotørnivået før bruk. Det er ingen garranti at dette er i orden. De aller fleste gassere som jeg har vært borti som ny var feil nivå på.

Terje :)

Hjemmeside.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet