| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Drit eller har jeg olje i kjølevannet? https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=28388 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | AndersW [ Lør 23. Sep 2023 18:46 ] | ||||
| Innleggets emne: | Drit eller har jeg olje i kjølevannet? | ||||
Jeg kjøpte en Lincoln continental mark 3 1969 I vår og det hadde ikke vært byttet kjølevæske av forrige eier. Han hadde hatt bilen i 7 år. Jeg har byttet slanger termostat og termostathus og kjørt noen runder med rens, bla oppvasktabelett, men det dukker likevel opp drit som flyter like under Radiatorcap. Det ser ikke ut som olje, det er ingen oljefilm i vannet, men hva kan det være?. Det lukter metallisk når jeg gnir på det. Jeg vil jo tro at dersom det var olje så ville det vært enkelt å se? Det er ikke eksos. Jeg har testet med svovel tester.
|
|||||
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Man 25. Sep 2023 18:59 ] |
| Innleggets emne: | Re: Drit eller har jeg olje i kjølevannet? |
Det er rester av korrosjon fra systemet. ikke noe å bekymre seg om |
|
| Forfatter: | AndersW [ Fre 29. Sep 2023 23:24 ] |
| Innleggets emne: | Re: Drit eller har jeg olje i kjølevannet? |
Det virker mest som korrosjon ja. Samme hvor mye jeg spyler så er det rester av irr og korrosjon som kommer av når jeg drar fingeren over innsiden av radiatoren. . |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Lør 30. Sep 2023 10:11 ] |
| Innleggets emne: | Re: Drit eller har jeg olje i kjølevannet? |
Kjør en dl eddik i systemet og la den bli varm. La den hvile et par timer før du tømmer og skyller etter. Kan ta det siste. Så kan det anbefales at du bruker kjølevæske uten vann, da slipper du korrosjonen |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|