Hei, alle sammen.
Var på Vinstra på "Test & Tune" i helga og fikk for første gang testet Nova'en med automat (2-trinns PG) OG tidtaking som fungerte!
Endelig fikk man testet hva bilen var god for (beste tid ble ca. 8,7 sek og sluttfart på ca. 130 km/h).
Uansett, bilen gikk greit alle 10 dragene, bortsett fra når den ble veldig varm. Med varm mener jeg at radiator nesten koker og at oljen er på nærmere 110 grader (hvis målerne er riktige). Det som skjer er at bilen drar veldig greit i 1.giret oppover stripa, men med én gang jeg satte den i 2'a, mistet den all power i kanskje et halvt sekund, før den dro avgårde igjen.
Ved et annet drag begynte den å fuske rett etter burnout og stoppet da jeg slapp den framover.. På samme draget begynte den også å fuske i 1'a oppover stripa. Altså, den drar greit, mister power, drar greit, mister power...
Lot jeg bilen stå til "avkjøling" en 20-30 min, var ikke noe av dette et problem. Da gikk den som ei kule igjen.
Det var relativt varmt på Vinstra i helga (ca 24-25 grader) og banen ligger ganske høyt oppi bakkene der (ca. 481 m.o.h.).
Har noen her peiling på hva som kan være problemet? Bilen har en 350 SB med kompressor (Weiand 142 med ca. 4 psi).
Jeg snakket med diverse erfarne ringrever nede på Vinstra og foreløpig er dette teoriene:
- Bensinpumpa (som er mekanisk) leverer for lite.
- Vapor lock (altså, bensinen koker i slangene/gasser)
- Jeg kjører med for mager blanding
Hvis noen her kjenner igjen symptomene og/eller har forslag til tiltak som kan hjelpe, så er jeg takknemlig for alle tips og triks!
På forhånd takk for hjelpen!