| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Startproblemer https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=27491 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Harald Georg [ Lør 02. Sep 2017 13:34 ] |
| Innleggets emne: | Startproblemer |
Jeg har en Oldsmobile Delta88 Royale fra 1974, med 350, som sviver og går helt nydelig, men jeg har store problemer med å få startet,. Jeg kan dra og dra på starteren,. uten at det er så mye som antydning til tenning. Så plutselig etter 10-15 forsøk, kan den starte, for så å gå helt nydelig. Noen ganger må jeg sette den igjen, fordi jeg ikke får startet. Dette fører jo selvfølgelig til at jeg stadig bruker opp strømmen, og da står jeg jo der. Men som sagt, den går helt nydelig når jeg først får startet. Plugger, stifter og coil er nytt. Forgasser nyoverhalt. Noen som har noen tips? Takknemlig for svar..... Harald Georg |
|
| Forfatter: | doey [ Lør 02. Sep 2017 16:33 ] |
| Innleggets emne: | Re: Startproblemer |
Har du målt spenningstilførsla til coilen da? Er den likedan kald som varm? Du sier du har skiftet stifter? Et alternativ kan jo være og investere i en hei fordeler? |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Man 04. Sep 2017 15:29 ] |
| Innleggets emne: | Re: Startproblemer |
Jeg hadde en elektronisk fordeler som var litt sånn av og på. Pertronix. Prøvde å bytte coil, bytte lokk, bytte elektronikkenhet. Ingenting hajlp. Kjøpte ny fordeler med livstidsgaranti fra en selger på Ebay i USA som jeg har handlet litt med før. Aldri hatt problemer etter det. Hører flere som sier at nye fordelere er så billige, at det veldig fort blir ulønnsomt å prøve å fikse de, slik jeg prøvde. http://www.ebay.com/itm/OLDSMOBILE-65K- ... E8&vxp=mtr |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|