| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Motor ?? https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=27473 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | bureg [ Lør 19. Aug 2017 10:30 ] |
| Innleggets emne: | Motor ?? |
Har en Buick med 69 rocket olds 350, 350 kasse, går godt, når kikdown kommer inn, fyker den avgåre, men når siste del av pedalen går helt inn er det ikke mere kraft i motoren, den liksom den får for lite bensin, hva kan det være? Kjører med 600 eldebrock. |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Tor 24. Aug 2017 10:33 ] |
| Innleggets emne: | Re: Motor ?? |
tett filter, dårlig fødepumpe. for små føderør til forgasseren. Tett luftfilter. Motoren din er av prinsipp en diger bensin assistert luftpumpe. Sjekk vakuumet på gasseren, og sjekk din timing. kan tenkes at et par kraftigere fjærer vil hjelpe på timingen din. |
|
| Forfatter: | bureg [ Fre 25. Aug 2017 10:30 ] |
| Innleggets emne: | Re: Motor ?? |
Pappa Wolf skrev: tett filter, dårlig fødepumpe. for små føderør til forgasseren. Tett luftfilter. Motoren din er av prinsipp en diger bensin assistert luftpumpe. Sjekk vakuumet på gasseren, og sjekk din timing. kan tenkes at et par kraftigere fjærer vil hjelpe på timingen din. Alt er nytt, tenningen er justert hos am / bil verksted, han påpekte at luftfiltere burde ha vært høyere, har et 2" (høyde) på. |
|
| Forfatter: | Reimeracing [ Fre 25. Aug 2017 12:13 ] |
| Innleggets emne: | Re: Motor ?? |
har du et 2x14 filter er det nok til ihvertfald 400 hjulhester, og ja eg har prøvd det flere ganger. det er vigtigere at du ikke bruger et filter som bygger ned på forgasseren. bør være minimum 1" over udluftning fra flotørkammer til topp av filtertopp. vad vil et par kraftigere fjærer vil hjelpe på timingen.? ta bilen med på en dyno/rullefelt justering å få justering gjort ordentilg. TR |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|