Ja jeg prøvde en 1 tom spacer under Qjet'n på 350'n i Camaroen, en 4 hulls, for å se om det ble mer sprut, prøvde også en 0.250 åpen "isolator". Justerte også gasser med litt større og litt mindre dyser, det ble ingen særlig forskjell uansett. Så da satt jeg tilbake gassern rett på innsuget og det var det plenumet den ville ha tydeligvis, til det motoroppsettet, for den ble litt freskere igjen. Masse kødding frem og tilbake for å lære at, nei 350'n har det bra som han har det.
Det er hva motoren vil ha av plenum som bestemmer om du skal ha spacer eller ikke. Hva slags innsug, kam, kompresjon og størrelse på motor du har er også med på å bestemme spacer eller ikke, type, tykkelse osv. Jeg vet at et vanlig toplansinnsug får litt lite plenum når motoren blir større, så det kan godt hende 383'n din svarer positivt på mer plenum.
Når jeg skal justere inn 400'n(egentlig 401 for å være pirkete) så har jeg et antall spacere jeg skal prøve ut, entoms 4 hulls, entoms åpen fra Hamburger, og i tillegg kvart toms isolator. Noe særlig høyere så må jeg ha nytt panser.

Man må bare prøve. Ekke mange som kan fortelle deg at akkuarat din motor SKAL ha spacer.