Hei, har nylig satt inn en motor i 73 chevellen min, en 350 fra en 78 corvette med edelbrock performer rpm innsug, accel hei fordeler, holley 650 dp forgasser, og headers.
Har justert total tenninga til ca 35* grader, noe som gjør at grunn tenninga endte på 18-19* grader
Vacuum advance var koblet ut av forrige eier, jeg har ikke koblet den til. aner ikke hvor mye den vil avansere tenninga.
Motoren går helt topp over 3000 rpm og med full gass, men på lavere turtall virker det som den ikke går som den burde.
Skulle gjerne fått motoren til å gå reint på lavere turtall også, det virker nesten som den soter ned pluggene på lavt turtall.
Jeg tenker at den kansje får litt mye bensin på lavt turtall, men aner ikke. Mener flottør høyden skal være grei, kan det hjelpe å justere den litt ned? har allerede justert den litt ned, da den oversvømte kammeret sånn at bensin rant ut på siden av gasspjeld akslelen etter motoren var skrudd av.
kan det ha noe med grunn tenninga å gjøre? vil det hjelpe å koble inn vacuum advance? Evt da på portet vaccum eller manifold vacuum?
Takker for inspill