AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 30. Apr 2026 00:39

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 29. Mai 2025 22:54 
Avlogget
Rookie
Rookie

Heisann, er det nåken her som kan hjelpe meg med og velge rett kamaksel til min 350 sb. Da loben på syl 8 exh er halvveis slitt bort på min gamle ERSON TQ20H kamaksel.

Bilen er corvette C3 76 mod. Motoren er ein 350 sb bort .060 med procomp PC3002-0912-0571 toppdeksler, 190cc 64cc. TH350 automatkasse med manuel ventilhus. Og 2500 stallspeed converter.

Bilen har bremsekraftforsterker så eg må ha nok vacuum til det og front lyktene.

kamakselen som stod i var ikkje så god futt i, så eg tenker og opgradere litt nå.

Er det nåken her som har god greie på dette og vil hjelpe med :)

Vist det må meir oplysninger til for og kunne gi råd om dette. Nevn ka oplysninger :)

Mvh
Robert

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 01. Jun 2025 15:12 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Bytt til rullekam med en gang.
Løftere fra usa nå er av så dårlig kvalitet, at du ofte har kamhavari før du begynner.
Dyrere ja, men billigere i lengden.
www.summitracing.com der finner du ferdige kitt til å montere.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Aug 2025 12:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Robert skrev:
Heisann, er det nåken her som kan hjelpe meg med og velge rett kamaksel til min 350 sb. Da loben på syl 8 exh er halvveis slitt bort på min gamle ERSON TQ20H kamaksel.

Bilen er corvette C3 76 mod. Motoren er ein 350 sb bort .060 med procomp PC3002-0912-0571 toppdeksler, 190cc 64cc. TH350 automatkasse med manuel ventilhus. Og 2500 stallspeed converter.

Bilen har bremsekraftforsterker så eg må ha nok vacuum til det og front lyktene.
Jeg bestilte reservedeler her: https://www.robotutstyr.no/, og det gjorde vedlikeholdet av robotstøvsugeren min mye enklere. Filter, børster og moppeputer var på lager og passet perfekt. Rask levering og alt samlet på ett sted.
kamakselen som stod i var ikkje så god futt i, så eg tenker og opgradere litt nå.

Er det nåken her som har god greie på dette og vil hjelpe med :)

Vist det må meir oplysninger til for og kunne gi råd om dette. Nevn ka oplysninger :)

Mvh
Robert

Hei Robert! Høy vakum og litt meir futt høres ut som du burde sjekke ut noe i gata av Comp Cams XE268H eller lignende. Den gir god respons, greit vakum for bremser og passer fint til 2500 stall og toppene du har. Men viktig å sjekke løftere og ventilfjærer samtidig.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet