Denne jobben bør du gjøre selv. Ikke fordi jeg ikke vil hjelpe deg, men fordi det inkluderer endel telefoner og direkte kontakt med selger. Å kjøpe brukt motor fra USA er litt sånn hara-kiri-greie. Risikoen er relatvit stor.
Søk først i denne bilhugger-databasen.
http://car-part.com/
Lær deg å bruke søkemotoren først, så begrenser du søket til "north east" (for å senke frakten mest mulig). Etter å ha gjort dette står du antakelig igjen med typisk 10-15 treff i ok prisklasse som alle kan være kjempekjøp eller katta i sekken og det er da jobben egentlig begynner:
Ring huggerne og spør! Alle sammen.
På den måten luker du ut red-neck's ene med regnskapet i baklomma som du IKKE vil kjøpe motor av. Etter ringerunden står du antaikelig igjen med et par motorer hvor alt virker å være ok.
Eller her er et tips: Jeg kjøpte min small block motor fra disse i MA:
http://www.robertsonautosalvage.com/
Jeg har ikke startet denne motoren ennå, så jeg kan ikke si at alt er rosenrødt, men hugger'n virket seriøs og ordentlig, frakten gikk greit, motoren var stroppet greit fast på en palle. De hadde lagt et gammelt bildekk under den. Enkelt med effektivt. Ingen bulker i bånnpanna.
Motoren var strek kodet og donorbilens chassisnummer fulgte med. Jeg har i ettertid dekodet både dette chassisnummeret og alle motorens koder og alt er iht hva de sa. Jeg har også fjernet innsug, bånnpanne, sjekket end-play på veiva og alt virker ok.
Motoren skal ha gått bare 138000km. Det er en '92 modell. Jeg betalte 600$ for den pluss 120$ i frakt fra MA og ned til NJ, så den kom på 720$ pluss frakten over dammen og moms.
Jeg tror det er bra å kjøpe av store huggere. De har et lagersystem på greiene som tilsier at de ikke har hverken tid eller insteresse av å lure en liten engangskunde. De kjører deg gjennom samme kverna som alle andre kunder enten det er naboen eller en fra andre siden av kloden.
Det er det de tjener mest penger på. Ikke å ha en mann løpende ute på huggetomta som bytter om strekkodelapper og "jukser & ornær".
Store huggere er dessuten ofte leverandører til lokale verksteder. De er avhengige av å opprettholde en proff og effektiv kundebehandling. Pang-pang-ferdig-værsågod-neste....
Men GJØR HJEMMELEKSA grundig! Å få tilsendt en motor fra USA som viser seg å være feil er skikkelig surt...