Kan noen forklare meg hvorfor en stor gasser bruker mer bensin ?
600-650 høres riktig ut til en frisk 350 etter det jeg har hørt tidligere.
Fordelen med edelbrock er at blandings forholdet ved cruising er justerbart. Man bruker fjær og nål for å oppnå riktig blandingsforhold. Kit´ene med dette i er forholdsvis billige også. Holley er derimot ikke justerbare i denne delen. Da må du isåfall opp på dyrere modeller og man kan like gjerne kjøpe en spesialbygd gasser. IMO
Av det du sier virker det som om du er ute etter en gasser som går billig, men som gir motoren din nok til å opprettholde det nivået av effekt som den har potensiale for. Så fort det er snakk om hva som går billigst tenker jeg at du vil være veldig fornøyd med edelbrock.
Jeg ville sjekket ut den her;
EDELBROCK PERFORMER SERIES 600 CFM, ELECTRIC CHOKE CARBURETORS
CALIBRATED FOR FUEL ECONOMY (1406)
fant den her:
http://www.edelbrock.com/automotive_new ... rmer.shtmlOg kjøp deg electrisk choke, den er lett å justere og gjør starting uprobematisk.
Er ikke mye negativt å si om hverken edelbrock eller holley. Dritbra forgassere begge to. Problemet er at de lager forgassere som "passer til alt", dette gjør at forgassern vil aldri passe 100% til bilen din uten en masse tuning. Og når noen kjøper en gasser og etterpå sier "den funka ikke no særlig" betyr det som regel at den ikke passet til motoren. MEN generelt skal de begge funke uten å fuske, ha ok drivstofføkonomi og bra performance.
Dette får de til begge to, i de fleste applikasjoner. Edelbrock har fokuset mer rettet mot økonomi og Holley har fokuset mer rettet mot perfomance. Men riktig tunet skal det være svært lite som skiller de i topp effekt. Og siden holley ikke er justerbar i cruising blandingen sin mener jeg Edelbrock er det rette for deg. Den er satt opp noe magrere (tror jeg) og er justerbar.