tror du er på rett spor! toppene ser ut som de er god for 400+ hk (sugemotor)
400cid tåler mer kam uten at den blir vanskelig, men det kan du jo ta senere....
jeg ville personlig hatt mer converter...mellom 2400-2800 i stall... men prøv den du har først!
dess kvassere kammen blir,dess svakere blir motoren i bunnen, derfor kan det være vanskelig å si at den og den converteren må du ha...
camaroen skrev:
ser den er anbefalt fra 1900 r/min. litt usikker på om du får motoren til gå nåke serlig under det turtallet?
sikkert andre som veit meir om dette... rekner med du vil ha tomgang ner mot 1000r/min, men eg veit ikkje om det er problemer med dette med denne kammen.
kjørte kammen i camquest og den såg grei ut der..
det at man setter et nedre og øvre turtall på en kam, er for å informere om hvilket område kammen er designet for å være effektiv på

det vil uansett ikke si at det ikke funker utenfor dette området... man bruker tallene i forbindelse med valg av topper,innsug forgasser og eksosanlegg f.eks. ALT utstyr må passe til turtallet kammen er beregnet for! ellers får vi disharmoni i motoroppsettet,og motoren går veldig dårlig i forhold til hva den kunne gjort!
en 400 med denne kammen og rett converter vil ikke ha problem med tomgang på 800rpm