holeshot skrev:
rokkern skrev:
Hydraulisk roller kam er for jenter
Smugtittet på Big Joe igjen?? Mr. BIG solid roller

(Joe Sherman om noen er i tvil)

Kanskje....

Men skal man først ta utgiften med rulleløftere så hadde jeg aldri gått for hydrauliske. Har det nå og vurderer å bygge om.. Men for heller se neste år. Nok utgifter med understell og nye stempler nå kan du si..
Kikka på linken din fra david vizard. VELDIG interessant lesning, og skal prøve å ikke gå i for mye detalj her, vi kan heller ta en øl en gang, eller om du ser kjerra mi ett eller annet sted hadde vært stas om du kom bort og sa hei !
Kort ang artikkelen, sjekka litt rundt, og lsa elr lca om du vil er ganske diskutert, og denne artikkelen også. En dyno lyver ikke så selvfølgelig gjelder de resultatene han kom fram, eneste er at de gjelder i det tilfellet av en motor det var snakk om der. Sånn jeg har skjønt det så kjører superhissige dragstere med svære kammer lsa på 114-118. Dette kommer som et resultat av at overlappet ville blitt så stort med de durasjonene de kjører med at motoren omtrent ikke ville ha gått. Tar det på husken her nå, men fant en link på speedtalk hvor udharold drøfter forholdsvis inngående med andre om hvordan man setter opp innsugs og eksos tider etter applikasjonen, og at lsa havner der den havner, ikke motsatt. Det ble også sagt noe om hvordan vizard, hvis gitt mer spalteplass, og dynotid helt sikkert hadde utdypt dette mer.
Et annet element er, hvor mange kammer finner man egentlig med feks 104 lsa som spesifikasjor i katalogene ? Ikke mange, grunnen til dette er at trang lsa har ulemper, dårlig tomgang, lite vakum osv. For en dragster har jo ikke dette noe å si, men får en gatebil blir det ganske relevant å ha en motor som kan gå på tomgang rundt 1000rpm.. ikke stå å putre såvidt på 1500. Når det er sagt, så finnes det jo ingenting tøffere en krisetomgang på 1300rpm

Vi får starte en ny tråd heller. Morsomt å lære mer om kammer. Og komplisert. Sorry hijackinga smog..
Har sett kam eksperter råde folk til mindre durasjon enn jeg har på min 502, men med tettere lsa (107 mot 110 som jeg har) men med høyere løft, så at det har noe for seg er helt klart, men må sees i lys av komboen og bruksområde. Ok nok jabbing
