Se her ja, her var det kommet noen tips. Jeg var faktisk ikke klar over at det er noen pushrod inne i bildet.
Siden det fulgte med en ny bensinpumpe med bilen, var den noe av det første jeg skiftet.
Jeg synes det var en skikkelig drittjobb å bytte pumpe, brukte sikkert en time for å få den nye på rett plass. Nå husker jeg ikke akkurat hvordan det var, men det var vanskelig å få pumpa inntil blokka samtidig som den traff skruehullene. Etter¨å ha tørnet motoren x antall runder kom den tilslutt på plass.Kan det være at jeg har gjort noe feil her...? Men siden den pumper bensin må det vel være sånn noenlunde riktig.
Jeg har egentlig ikke tro på at trykket er så lavt at den tømmer flottørhuset med et lite kakk på gassen. Rett etter at jeg fikk bilen (og før jeg begynte å skifte deler) prøvde jeg å kjøre den litt etter veien, og da gikk det jo egentlig greitt å tusle rundt i 50-60 km/t. Alt under 1/3 gass gikk greitt, men med en gang jeg ga på litt, eller mye for den del, begynte det å "poppe" i forgasseren, den lugget, holdt igjen og ville slettes ikke øke farten. Dette kan sikkert ha noe med lavt bensintrykk å gjøre.
Men nå er den jo helt håpløs. Det smeller en (1) gang hver eneste gang jeg er litt kjapp på gassen. Trenger ikke være full gass heller, bare det er "kjapt nok". Over 1/3 er vel nok tipper jeg. Det må sies at det er veldig hvor fort den reagerer på gassen, den virker skikkelig hissig. Fra tomgang til 4000 på brøkdelen av et sekund, selv med små gassbevegelser.
Det rare er at det som sagt ikke var noen merkbar forskjell da jeg byttet fra gammel orginal thermoquad til splitter ny edelbrock. Den oppfører seg nøyaktig likedan, det er heller verre enn bedre. Har muligheter til å få lånt meg andre forgassere, men det legger jeg på is foreløpig. Må komme til bunns i dette med trykket før jeg skifter noe mer.
Skulle gjerne ha prøvd den litt etter veien, men det har vært full vinter her til nå. Kom jo 20 cm igjen på mandag..Dessuten er jo eksosen kappet av, så den blir nok lagt merke til om jeg legger ut på tur...