AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 21. Apr 2026 20:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 19. Jan 2007 17:49 
Avlogget
Rookie
Rookie

Jeg har en 360/300 Crate Magnum fra Mopar Performace i Dart'en.

Jeg har vært mer heldig med motoren enn mange andre har vært.
Den går helt greit. Yter omtrent som oppgitt antagelig litt over 300 hk, men oljeforbruket er høyt, malingen flasser, og motoren bærer preg av slurvete arbeid og dårlige deler når den ble skrudd i sammen i Mexico.
F.eks termostathus som ikke tåler varmt vann.

I reklamen for Crate skriver de at det er helt nye motorer, men det viste at det var en motor overhalt Mexico. Dette burde forhandleren og det såkalte velrenomerte amcarverkstedet som skulle sette inn motoren ha reagert på.
Meste parten av jobben og delene som dette verkstedet/en mansforetaket brukte var så dårlig at jeg måtte byttet ut delene og gjøre jobben ordentlig selv.

Jeg ville ikke tatt sjansen på å kjøpe en Cratemotor, kvaliteten er altfor dårlig, og mulighetene for reklamasjon er små.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 19. Jan 2007 20:34 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Sitat:
Jeg ville ikke tatt sjansen på å kjøpe en Cratemotor, kvaliteten er altfor dårlig, og mulighetene for reklamasjon er små.

Kvaliteten på crate engines vil nok variere mellom produsentene og hvilken pris dei ligger på, og hvis du kjøper en råbillig crate engine fra e lite kjent produsent/forhandler så er nok det mere risky enn å kjøpe en fra en velrenomert produsent/forhandler som har gode garantier og kvalitets sjekking, og der er mange aktører i omløp, så en bør ta en sjekkerunde på hvilken som er bra og hvilken som er mindre bra, dei seriøse lister som regel opp hvilke produkter dei bruker på sine nettsider

MyGallery

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 19. Jan 2007 21:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

T-7 skrev:
Sitat:

Kvaliteten på crate engines vil nok variere mellom produsentene og hvilken pris dei ligger på, og hvis du kjøper en råbillig crate engine fra e lite kjent produsent/forhandler så er nok det mere risky enn å kjøpe en fra en velrenomert produsent/forhandler som har gode garantier og kvalitets sjekking, og der er mange aktører i omløp, så en bør ta en sjekkerunde på hvilken som er bra og hvilken som er mindre bra, dei seriøse lister som regel opp hvilke produkter dei bruker på sine nettsider

Mopar Performance (Daimler Chrysler) http://www.moparperformance.com/ kan neppe kalles noen noen liten produsent. Prisen for motoren var heller ikke råbillig.

Kvalitetsproblemene var enda være på Big blockene og Hemi cratemotorene til Mopar Performance. De har nok ryddet del opp, men sjansen er altfor stor til at jeg ville ha kjøpt en Crate motor igjen.

Samme motor jeg har bare med andre topper. Derfor 20 hk mindre på min motor:
http://www.mopar.com/m_perf_subcatCheck ... 9236880987

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet