AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 07. Feb 2025 14:25

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 145 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: trøblete mopar 440
InnleggSkrevet: Fre 30. Apr 2010 22:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Har du fjernet eksosoppvarmingen av innsuget med de nye innsugspakningene? Den skal gå skikkelig likevel nåe den blir skikkelig varm men vil ikke like seg kald.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Apr 2010 23:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hmmmm, dette må du utdype litt mer, her er jeg ikke sikker. Hvordan fungerer eksosoppvarmingen?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 01. Mai 2010 08:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Det går jo eksos kanaler gjennom innsuget. Men mangen fabrikanter av innsugspakninger lager pakninger uten hull til dette. (eller du må skjære hull selv) De fleste ettermarkeds innsug har disse kanalene unntatt enplans og andre race orienterte.
Disse innsugene er jo tørre og bruker ganske lang tid på å bli varme uten.En bil som skal brukes ofte bør ha eksoskanalene inntakt for kjørbarheten sin del. Ellers trengs det unødvendig mye choke/feit blanding.
Men som sagt, når motorene er skikkelig gjennomvarm bør den gå normalt uansett.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 01. Mai 2010 09:59 
Avlogget
Get going
Get going

Ricecooker skrev:
Ja, jeg har lest at ampmålern kan lage mye krøll i systemet, så den blir nok utkoblet så fort jeg finner ut hvilke ledninger det er snakk om..Har funnet en side på nett som beskriver hvordan det gjøres, den enkle måten er å løsne ledningene bak på måleren, for så å lodde de sammen. En litt mer avansert måte er å koble om hele greia, så strømmen slipper å gå den lange veien fra dynamoen, innunder dashen og så tilbake til batteriet, eller startreleét, som da er koblingspunktet.
Dette var langt mere avansert enn jeg trodde, her er det mye som henger sammen med hverandre. Trodde først at spenningsregulatoren fikk strøm rett fra "ignition 1", men neida, det er et "field&load relay" som styrer den, og dette releét er også koblet til ecu. Det spørs om det er noe tull rundt dette, siden lading og ecu ikke fungerer som de skal.
Tilbake til denne ampmåleren, den har ikke gitt utslag noen gang, verken når den ladet med 20 volt, eller nå når den ikke lader idet hele tatt. Kan hende den er utkoblet fra før, får ta en titt under der.

Og ja, katalysatorene skal av så fort det blir litt varmere her. Har ikke varme der bilen står nå, og idag har det vært -15.. :(

Må bare henge meg på og prøve å komme med forslag.. :D

Det er vell vakum som styrer bremsekraft forsterkeren...har du sjekket at det ikke er noen lekasje dær..

Prøv også å koble 12v direkte fra batteriet til coil, utenom tenningen ,hør om den går bedre da......fårr å utelukke noe med tenningslåsen...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 01. Mai 2010 13:15 
Avlogget
Rookie
Rookie

Dette hadde jeg ikke tenkt på gitt, men det er hvertfall disse pakningene jeg har brukt:
http://www.summitracing.com/parts/FPP-1216/?rtype=10

Hvis det er disse hullene midt på her som er oppvarmingen, så var de skikkelig igjenkokset. Jeg gjorde rent så godt jeg kunne, men om det kommer eksos gjennom dem er jeg ikke sikker på. Jeg tenkte at dette hadde noe med EGR å gjøre, for på gamleinnsuget var det jo en ventil, som også var igjenkokset.
Bilde

Jeg en nokså sikker på at alt det elektriske er som det skal være nå, har tidligere testet med strøm direkte til coil, uten merkbart resultat.

Men det er noe muffens med bremsekraftforsterkeren (også) ja, den sier "phsssssssj" i en 7-8-10 sekunder etter å ha stoppet motoren. Hvis jeg trør på pedalen da, sier det "pssht-pssht" som om det skulle være luftbremser.
Først trodde jeg kanskje det skulle være sånn, men det er ikke sikkert?
Har derfor koblet av og plombert slangen til brkforst., men merket ikke noe forskjell på det heller. Bortsett fra at bremsene ble enormt mye dårligere selvfølgelig...

Det kan godt hende at den tidligere har sugd falskluft gjennom her, jeg har ikke tenkt så nøye på hvordan dette fungerer.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 05. Mai 2010 00:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Ny uke, nye nederlag..

Har fått låne en holley DP, som er ombygd og dyset opp, for å matche en trimmet chevy 400. Den fungerte som f... på den motoren tidligere.

Det ble ingen stor suksess det heller....

Den gikk greitt på tomgang, og sto lenge for å gjøre seg god og varm. Tenkte å prøve den en tur etter veien, og kom ca 5 meter før det slo en ildkule opp gjennom gasseren. Ikke en smell, bare en diger kule på sikkert en meter i diameter som for opp i luften. (Kjører uten panser) Men den stoppet ikke, bare holdt igjen litt, så jeg bare fortsatte. Kan ikke si at akselerasjonen var merkbar, den kom riktignok opp i en 70-80 ganske greitt, men jeg kunne ikke gi mer en kansje 1/4 gass.
Jo mere gass jeg ga, jo tyngre gikk den. Var ikke noe skyting eller noe sånn, den ville bare ikke. På lett gass, nok til å holde 80-90 på flat vei gikk den helt fint, tuslet så rent fint, men med en gang jeg trødde på litt var det som jeg kjørte i en bratt oppoverbakke. Full gass ga omtrent samme effekten som å trø på bremsepedalen.... #-o

Nå var det riktignok bare 3 plussgrader, og forgasseren er helt uten choke. I tillegg passet ikke bolten til luftfilteret, så det ble uten luftfilter også. Og heller ikke panser, så det var jo ikke helt optimale arbeidsforhold for denne holley´n..

Men symptomene har vært de samme hele tiden, slik var det jo med orginalforgasser med luftfilter, panser og 20 grader også. ...

Lurer på å ta av innsuget igjen, for å utelukke falsk luft. La nemlig merke til at pakningstoffet jeg brukte under forgasseren hadde forsvunnet, pussige greier. Ser ikke ut til at det likte å være i nærheten av bensin. Jeg brukte det samme på innsugspakningene, for å få de til å ligge i ro under valley pan. Skal jo være tett likevel, men jeg må bare sjekke det.

Er det vanlig å bruke noe stoff på disse pakningene, eller skal de bare monteres "tørre"? Dette er jo bare noen tynne papirremser, noe i meg sier at det bør brukes noe i tillegg..?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 05. Mai 2010 02:13 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Lettere å sjekke etter falsk luft med å spraye litt startgass rundt omkring. Hvis turtallet forandrer seg suger den falsk luft. Pass på å ikke sprøyte for mye i nærheten av gassern da vil jo turtallet forandre seg fordi gassen blir dratt inn i gassern.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 05. Mai 2010 11:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Jeg har prøvd å spraye, uten å merke noe, men vil sjekke uansett. Det kan være lekkasje på undersiden, hvor det ikke er så lett å komme til med spray. Jeg brukte denne permatex´en,Bilde, som har vært min beste venn i mange år, men nå ser det ut som han har sviktet meg. Under forgasseren brukte jeg den "spaceren" som var brukt under orginalgasser/innsug, ca 1 cm tykk, og pakning mellom spacer og gasser. Husker godt at jeg limte pakningen fast i spaceren, og brukte godt med stoff mellom den og innsuget.
Nå når jeg demonterte dette var det ikke tegn til noe permatex noe sted, bortsett fra at det hadde klabbet seg på litt på undersiden av gasspjeldene.... :(
Derfor er jeg litt spent på hvordan det ser ut under innsuget, da jeg brukte dette for å lime pakningene fast på undersiden av valleypan.

Produktbeskrivelse:

Bruksområde: Tetter pakninger/metall mot metall og gjengeforbindelser.

Tetter sammenføyninger med små ujevnheter.
Pensel i lokket.
Tåler vann, olje, bensin, kjølevæske mm.
Motstår trykk opp til 345Bar.
Tåler temperaturer fra -54 ºC til + 204 ºC.
Innhold: 118 ml.
Aviation Form-A-Gasket No. 3 er et rødbrunt, flytende tetningsmiddel som herder langsomt og forblir elastisk. Den tetter sammenføyninger som har små ujevnheter, samt andre bearbeidende flater og gjengeforbindelser innen f.eks. bil, fly og båt-industri.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Jun 2024 08:52 
Avlogget
Rookie
Rookie

Fant du ut hva som var feil med Pymouth Gran Fury’n din?
Jeg har litt samme symptomer så er litt nysgjerrig på resultatet du kom frem til : )

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Jul 2024 09:48 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Har du vært gjennom samme feilsøking som Ricecooker?

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 145 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support