Ny uke, nye nederlag..
Har fått låne en holley DP, som er ombygd og dyset opp, for å matche en trimmet chevy 400. Den fungerte som f... på den motoren tidligere.
Det ble ingen stor suksess det heller....
Den gikk greitt på tomgang, og sto lenge for å gjøre seg god og varm. Tenkte å prøve den en tur etter veien, og kom ca 5 meter før det slo en ildkule opp gjennom gasseren. Ikke en smell, bare en diger kule på sikkert en meter i diameter som for opp i luften. (Kjører uten panser) Men den stoppet ikke, bare holdt igjen litt, så jeg bare fortsatte. Kan ikke si at akselerasjonen var merkbar, den kom riktignok opp i en 70-80 ganske greitt, men jeg kunne ikke gi mer en kansje 1/4 gass.
Jo mere gass jeg ga, jo tyngre gikk den. Var ikke noe skyting eller noe sånn, den ville bare ikke. På lett gass, nok til å holde 80-90 på flat vei gikk den helt fint, tuslet så rent fint, men med en gang jeg trødde på litt var det som jeg kjørte i en bratt oppoverbakke. Full gass ga omtrent samme effekten som å trø på bremsepedalen....
Nå var det riktignok bare 3 plussgrader, og forgasseren er helt uten choke. I tillegg passet ikke bolten til luftfilteret, så det ble uten luftfilter også. Og heller ikke panser, så det var jo ikke helt optimale arbeidsforhold for denne holley´n..
Men symptomene har vært de samme hele tiden, slik var det jo med orginalforgasser med luftfilter, panser og 20 grader også. ...
Lurer på å ta av innsuget igjen, for å utelukke falsk luft. La nemlig merke til at pakningstoffet jeg brukte under forgasseren hadde forsvunnet, pussige greier. Ser ikke ut til at det likte å være i nærheten av bensin. Jeg brukte det samme på innsugspakningene, for å få de til å ligge i ro under valley pan. Skal jo være tett likevel, men jeg må bare sjekke det.
Er det vanlig å bruke noe stoff på disse pakningene, eller skal de bare monteres "tørre"? Dette er jo bare noen tynne papirremser, noe i meg sier at det bør brukes noe i tillegg..?