| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| 1939 Ford Delivery https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=59&t=2694 |
Side 1 av 5 |
| Forfatter: | Galaxie [ Man 15. Okt 2007 00:06 ] |
| Innleggets emne: | 1939 Ford Delivery |
Har i en lengre periode vært rodsyk. denne sykdommen forverret seg såpass i løpet av sommeren, så jeg har bestemt meg for å gjøre noe med det. Faren min har hatt denne stående lenge, så det er på tide å gjøre noe med den. Er endel karrosseriarbeid på den. noen har kost seg med pigghakke rundtomkring. Er ikke gjennomrustet selv om det selvfølgelig finnes nok. det meste av drivverket forblir uendret.iallefall i første omgang. motor blir Flathead V8 fra 53`. Selvfølgelig dropaksel og senking bak. fikk den ut av skjulet idag, og første jobb ble å løsne et hjul som ikke gikk rundt, og bytte bakdekkene.
|
|
| Forfatter: | Bead-lock [ Man 15. Okt 2007 06:26 ] |
| Innleggets emne: | |
NYDELIG kaross på denne bilen... Kommer til å bli en skikkelig gobil... Noen løse planer /håp om når du kan ut å kjøre?? |
|
| Forfatter: | 1942 [ Man 15. Okt 2007 08:00 ] |
| Innleggets emne: | |
har jo stort potensiale den der da! |
|
| Forfatter: | pontchief [ Man 15. Okt 2007 08:21 ] |
| Innleggets emne: | |
Gratulerer med flott prosjekt Fine linjer på disse bilene. |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Man 15. Okt 2007 08:41 ] |
| Innleggets emne: | |
Yummy! skulle gjerne ha hat en såen!!!! hehe gratulerer med flott projekt!!! |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Man 15. Okt 2007 08:57 ] |
| Innleggets emne: | |
Gratulerer med rod prosjekt. Dette er bedre utgangspunkt enn hva jeg startet med for noen år siden, så bare stå på! Spør & grav hvis det skulle være noe. Og husk: Det er lurt å starte med det kjedelige og langsomme først (f.eks rustsveising og andre platereparasjoner) for da er motivasjonen på topp. IKKE start med å kjøpe inn masse gromdeler. Spar den moroa til bilen faktisk er klar for å få de påmontert. Smaken endrer seg underveis og på det tidspunkt er ofte motivasjonen litt dalende også, men jeg skal love den kommer tilbake når Linjegods banker på døra med en kjempediger pappeske merket med "Summit Racing Equipment" eller noe slikt. LYKKE TIL!!! |
|
| Forfatter: | Galaxie [ Man 15. Okt 2007 09:37 ] |
| Innleggets emne: | |
Takker for tilbakemeldinger. Kommer til å begynne med karrosseriarbeid ja. Har en del utfordringer med alle bulkene. er et hagle skudd på siden også.
satser på å få tatt rust og retting i vinter så får vi se. Har fått mere garasjetid nå også
Hadde jo ikke vært dumt med sånne felger heller?
|
|
| Forfatter: | gMcnut [ Man 15. Okt 2007 11:45 ] |
| Innleggets emne: | |
Flott emne! Som andre sier, sats på å få den hel og solid først, funksjonell. Så kan du gjøre endringer etterhvert. Behold orig. felger og kapsler, kanskje få de breddet ? Original stil, men fetere uten at det "syns". |
|
| Forfatter: | Galaxie [ Man 15. Okt 2007 11:59 ] |
| Innleggets emne: | |
er helt enig. |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Man 15. Okt 2007 15:18 ] |
| Innleggets emne: | |
har du billder af motoren??? |
|
| Forfatter: | kustomchry [ Man 15. Okt 2007 21:30 ] |
| Innleggets emne: | |
Blir moro å følge dette prosjektet |
|
| Forfatter: | joast [ Man 15. Okt 2007 23:14 ] |
| Innleggets emne: | |
Kjempetøff bil dette. Veldig mye potensiale i disse karosseriene der. Stå på og gi oss mye bilder av dette tøffe prosjektet. |
|
| Forfatter: | Galaxie [ Tir 16. Okt 2007 12:32 ] | ||
| Innleggets emne: | |||
Pappa Wolf skrev: har du billder af motoren???
Har ikke noen av den som skal inn ennå. skal få tatt det men den ser slik ut:
|
|||
| Forfatter: | Galaxie [ Tor 18. Okt 2007 12:26 ] |
| Innleggets emne: | |
fler bilder..
Måtte tørrkjøre litt
Slike hull er det endel av
Var tidligere på en skrotrunde. Lurte litt på hvor orginalpanseret var blitt av. husker det stod bak garasjen der jeg vokste opp. vi flytta derfra rundt 1989 og huset har stått tomt siden. Garasjen var falt ned, men panseret stod der Bilen triller igjen, så ikveld bærer det inn i garasjen. må desverre vente litt der. en varmtvannstank som røyk, utartet seg til oppussing av badet. men får jeg den ihvertfall inn i garasjen |
|
| Forfatter: | Bippe [ Fre 19. Okt 2007 03:57 ] |
| Innleggets emne: | |
Detta ser ut som ett greit prosjedt det. Du får mange kose timer i garasjen med den der, så ikke så altfor rusten ut hell selv om den har noen leie bulker. Sulle du trenge noen rodd deler så har vi en hyglig kar her med mye kunskap om rod bygging http://www.hotrodservice.no/ |
|
| Side 1 av 5 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|