AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:21

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 25. Des 2013 13:27 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 30. Nov 2013 11:28
Innlegg: 33
Bosted: Halden
Hei og god jul folkens.
22 desember gikk jeg til anskaffelse av en 35 mod. Nash Lafayette.
Orginal bil som er fedig oppsveiset :lol: Ønske og visjonen er riktig lowrider med noe mer pudder under huven.
Nash kom aldri så langt att di fikk produsert noen V8 så når man skal ha en V-blokk så må man gå til konkurentene :shock:
Jeg er litt anti-GM så jeg har lyst til å bygge med 351C eller 351W fra Ford..... men i den annledning ønsker jeg å høre fra dere både + og - angående di forskjellige motor valg og eventuelt hvorfor jeg skulle gå for ett eller annet fra GM :roll:
Kjører dette spørsmålet nå i første omgang da det ikke er innkjøpt motor og gir ennå.
Hotrodder gikk for manuell kasse i sin -34 Roadster og det er tanken hos meg også.
For å få den luckˋen jeg er ute etter kommer jeg til å gå for air-springs :P
Disse skal da om mulig monteres på en Jaguar bak akslig..... noen synspunter?
Dette er mitt første bygg så jeg har liiiiite kjøtt på beina når det gjelder denne type bygg/ rodding så er veldig interesert i konstruktiv kritikk.... både positivt & neggativt 8) Så kjør på!!
Bilder kommer! :mrgreen:

-Trond-

_________________
1935 Nash Lafayette, Fremtidig Street rod, Byggetid 3-6 år(2018)
Kan følges for intereserte :D http://nsra.no/forum/index.php?PHPSESSI ... pic=2140.0
1973 Buick Riviera Boat-Tail


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Des 2013 15:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Ford small blokkene er fysisk små og lette og like greie som Chevy i grunnen. Og noen prisforskjell å snakke om er det vel heller ikke?Skal du kjøre mye kunne kansje en nyere 302 Injection motor vært greit.
Jaguar er litt oppskrytt synes jeg, stive akslinger er enklere og funker utmerket.
Er nok en fordel å ta kontakt med tilsynet jo før jo heller.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Des 2013 15:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Åhh, måtte Google litt, og ble beint ut litt forelsket med én gang... :D Dermed synes jeg bildene lot vente på seg... :P

Er det en 2d business coupè eller en 4d sedan du har? Er det en 4d ville jeg hatt den "original" utvendig, og heller gitt den "usynlige" oppgraderinger på motor og drivverk. En 2d derimot kan kle å slippes ned på bakken og choppes og roddes...


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Des 2013 17:23 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 30. Nov 2013 11:28
Innlegg: 33
Bosted: Halden
AW-100 skrev:
Er det en 2d business coupè eller en 4d sedan du har? Er det en 4d ville jeg hatt den "original" utvendig, og heller gitt den "usynlige" oppgraderinger på motor og drivverk. En 2d derimot kan kle å slippes ned på bakken og choppes og roddes..


Det er en 4d sedan.... AW-100. Hadde jeg greid å laste opp bildene så har du sett att den blir tilnermet lik orginal utvendig... må prøve en anne datamaskin :o

_________________
1935 Nash Lafayette, Fremtidig Street rod, Byggetid 3-6 år(2018)
Kan følges for intereserte :D http://nsra.no/forum/index.php?PHPSESSI ... pic=2140.0
1973 Buick Riviera Boat-Tail


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Des 2013 18:08 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 30. Nov 2013 11:28
Innlegg: 33
Bosted: Halden
Prøver¨å last opp bilder igjenn :D
Bildene av min bil er ikke å skryte av men det er di som var i salgsanonsen.
Kommer flere og bedre bilder etter hvert :mrgreen:


Vedlegg:
Filkommentar: Dette er visjonen
Rod.jpg
Rod.jpg [ 111.57 KiB | Vist 12349 ganger ]
Filkommentar: Dette er utgangspunktet
Nash1.jpg
Nash1.jpg [ 64.15 KiB | Vist 12349 ganger ]
Nash2.jpg
Nash2.jpg [ 129.59 KiB | Vist 12349 ganger ]
Nash3.jpg
Nash3.jpg [ 109.84 KiB | Vist 12349 ganger ]

_________________
1935 Nash Lafayette, Fremtidig Street rod, Byggetid 3-6 år(2018)
Kan følges for intereserte :D http://nsra.no/forum/index.php?PHPSESSI ... pic=2140.0
1973 Buick Riviera Boat-Tail
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Des 2013 18:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
FOR et utgangspunkt... =D> =D> =D>
Ser jo nesten ut som at det bare er det morsomme igjen... :P


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Des 2013 18:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
Hvorfor ikke chevymotor :?: mye billiger og bygge dem en det Ford kan....du får en 350 Chevy longblokk for 2000 usd på Summit...

Ford Racing 302 må du betale 3700 for...


Chevy motorer går det 12 på dusinet :wink: og mye enklere med tanke på girkasser,her passer alt slik jeg har forstått det...Ford har en million forskjellige boltmønster som Trym på PONY PARTS sa det =D>

Har hatt både 351 C og 351W i mine biler...dyre deler synes jeg #-o

men for all del...du bestemmer sjøl hva du vil gjøre...

steike tøff bil,håper du får den i samme stil som det første bilde,den var bare helt syk mafiastil på =D>

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Des 2013 20:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Kjøp en motor fra en ford F 150 ca 2012 mod. er en coyote motor. noen småe forandringer i forhold til samme motor i Mustangen.
ca 3000 dollar må du ut med for en slik motor + litt ombyggingsdeler.

Så slipper du å vase med noe annet en Ford :wink:

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Des 2013 20:59 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 30. Nov 2013 11:28
Innlegg: 33
Bosted: Halden
AW-100 skrev:
FOR et utgangspunkt... =D> =D> =D>
Ser jo nesten ut som at det bare er det morsomme igjen... :P


Jupp AW-100 føler meg litt heldig der! Alt er sveiet når det gjelder rust, så det er å bokse rammen, få på passende akslig og fremvogn så man kan senke den maksimalt..... Føler meg litt konge for tiden! :mrgreen:

Bad Luck: Jeg har aldri skrudd GM. Har bare hålt på med mopar og ford i disse årene jeg har skrudd macar. Så man har skpt seg en vrangforestilling..... det er jo derfor jeg har lagt ut dette, slik att jeg kan få noe pluss i margen når det gjelder GM. så bare mat på :D :D :D

_________________
1935 Nash Lafayette, Fremtidig Street rod, Byggetid 3-6 år(2018)
Kan følges for intereserte :D http://nsra.no/forum/index.php?PHPSESSI ... pic=2140.0
1973 Buick Riviera Boat-Tail


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Des 2013 21:23 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 30. Nov 2013 11:28
Innlegg: 33
Bosted: Halden
grogei skrev:
Kjøp en motor fra en ford F 150 ca 2012 mod. er en coyote motor. noen småe forandringer i forhold til samme motor i Mustangen.
ca 3000 dollar må du ut med for en slik motor + litt ombyggingsdeler.

Så slipper du å vase med noe annet en Ford :wink:


Tja det er jo ford jeg føler jeg kan :lol: Har en Windsor i garagen og har en bekjent som skal selge en Cleveland meeen som sagt er åpen for forslag..
Motorer i fra us er vell ett problem i rodden hvis du skal godkjenne den med motor i. Å jeg har bestemt meg for att alt jeg gjør skal inn i vognkortet...

-Trond-

_________________
1935 Nash Lafayette, Fremtidig Street rod, Byggetid 3-6 år(2018)
Kan følges for intereserte :D http://nsra.no/forum/index.php?PHPSESSI ... pic=2140.0
1973 Buick Riviera Boat-Tail


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Des 2013 23:13 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Hva med en rolig 318 med 727, hvis du er vant til Mopar?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Des 2013 23:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Vapp ???
Motorer i fra us er vell ett problem i rodden hvis du skal godkjenne den med motor i. Hva mener du med det?

Alle motorene jeg har fått godkjent i forskjellige biler er fra USA.

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Des 2013 00:02 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 30. Nov 2013 11:28
Innlegg: 33
Bosted: Halden
grogei skrev:
Vapp ???
Motorer i fra us er vell ett problem i rodden hvis du skal godkjenne den med motor i. Hva mener du med det?

Alle motorene jeg har fått godkjent i forskjellige biler er fra USA.


Har hatt kontakt med SFOOR når det gjelder ombygging og di sier att det må dokumenteres hvor delene kommer fra.
Motor fra us vill si hestekreft avgift og diverse...... det er en utgift jeg kan være for uten :D
Meeeeen har du ideer på hvordan det kan omgås så fyr løs :wink:

-Trond-

_________________
1935 Nash Lafayette, Fremtidig Street rod, Byggetid 3-6 år(2018)
Kan følges for intereserte :D http://nsra.no/forum/index.php?PHPSESSI ... pic=2140.0
1973 Buick Riviera Boat-Tail


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Des 2013 00:04 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 30. Nov 2013 11:28
Innlegg: 33
Bosted: Halden
AW-100 skrev:
Hva med en rolig 318 med 727, hvis du er vant til Mopar?



Tja du sa noe der..... Har lyst på manuell men det finnes vell det også :mrgreen:

-Trond-

_________________
1935 Nash Lafayette, Fremtidig Street rod, Byggetid 3-6 år(2018)
Kan følges for intereserte :D http://nsra.no/forum/index.php?PHPSESSI ... pic=2140.0
1973 Buick Riviera Boat-Tail


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Des 2013 00:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Hvorfor må du betale Hk avgift på import motor til bil ?
er kun båtmotor som har Hk avgift. eller har det kommet noe nytt ? jeg importerte motor for 3 måneder siden. ingen Hk avgift. kun mva

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support