| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=59&t=24110 |
Side 1 av 2 |
| Forfatter: | Trond E. [ Ons 25. Des 2013 13:27 ] |
| Innleggets emne: | -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) |
Hei og god jul folkens. 22 desember gikk jeg til anskaffelse av en 35 mod. Nash Lafayette. Orginal bil som er fedig oppsveiset Nash kom aldri så langt att di fikk produsert noen V8 så når man skal ha en V-blokk så må man gå til konkurentene Jeg er litt anti-GM så jeg har lyst til å bygge med 351C eller 351W fra Ford..... men i den annledning ønsker jeg å høre fra dere både + og - angående di forskjellige motor valg og eventuelt hvorfor jeg skulle gå for ett eller annet fra GM Kjører dette spørsmålet nå i første omgang da det ikke er innkjøpt motor og gir ennå. Hotrodder gikk for manuell kasse i sin -34 Roadster og det er tanken hos meg også. For å få den luckˋen jeg er ute etter kommer jeg til å gå for air-springs Disse skal da om mulig monteres på en Jaguar bak akslig..... noen synspunter? Dette er mitt første bygg så jeg har liiiiite kjøtt på beina når det gjelder denne type bygg/ rodding så er veldig interesert i konstruktiv kritikk.... både positivt & neggativt Bilder kommer! -Trond- |
|
| Forfatter: | v8power [ Ons 25. Des 2013 15:14 ] |
| Innleggets emne: | Re: -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) |
Ford small blokkene er fysisk små og lette og like greie som Chevy i grunnen. Og noen prisforskjell å snakke om er det vel heller ikke?Skal du kjøre mye kunne kansje en nyere 302 Injection motor vært greit. Jaguar er litt oppskrytt synes jeg, stive akslinger er enklere og funker utmerket. Er nok en fordel å ta kontakt med tilsynet jo før jo heller. |
|
| Forfatter: | AW-100 [ Ons 25. Des 2013 15:25 ] |
| Innleggets emne: | Re: -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) |
Åhh, måtte Google litt, og ble beint ut litt forelsket med én gang... Er det en 2d business coupè eller en 4d sedan du har? Er det en 4d ville jeg hatt den "original" utvendig, og heller gitt den "usynlige" oppgraderinger på motor og drivverk. En 2d derimot kan kle å slippes ned på bakken og choppes og roddes... Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
| Forfatter: | Trond E. [ Ons 25. Des 2013 17:23 ] |
| Innleggets emne: | Re: -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) |
AW-100 skrev: Er det en 2d business coupè eller en 4d sedan du har? Er det en 4d ville jeg hatt den "original" utvendig, og heller gitt den "usynlige" oppgraderinger på motor og drivverk. En 2d derimot kan kle å slippes ned på bakken og choppes og roddes.. Det er en 4d sedan.... AW-100. Hadde jeg greid å laste opp bildene så har du sett att den blir tilnermet lik orginal utvendig... må prøve en anne datamaskin |
|
| Forfatter: | Trond E. [ Ons 25. Des 2013 18:08 ] | |||||
| Innleggets emne: | Re: -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) | |||||
Prøver¨å last opp bilder igjenn Bildene av min bil er ikke å skryte av men det er di som var i salgsanonsen. Kommer flere og bedre bilder etter hvert
|
||||||
| Forfatter: | AW-100 [ Ons 25. Des 2013 18:27 ] |
| Innleggets emne: | Re: -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) |
FOR et utgangspunkt... Ser jo nesten ut som at det bare er det morsomme igjen... Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
| Forfatter: | bad luck [ Ons 25. Des 2013 18:59 ] |
| Innleggets emne: | Re: -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) |
Hvorfor ikke chevymotor Ford Racing 302 må du betale 3700 for... Chevy motorer går det 12 på dusinet Har hatt både 351 C og 351W i mine biler...dyre deler synes jeg ![]() men for all del...du bestemmer sjøl hva du vil gjøre... steike tøff bil,håper du får den i samme stil som det første bilde,den var bare helt syk mafiastil på
|
|
| Forfatter: | grogei [ Ons 25. Des 2013 20:43 ] |
| Innleggets emne: | Re: -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) |
Kjøp en motor fra en ford F 150 ca 2012 mod. er en coyote motor. noen småe forandringer i forhold til samme motor i Mustangen. ca 3000 dollar må du ut med for en slik motor + litt ombyggingsdeler. Så slipper du å vase med noe annet en Ford |
|
| Forfatter: | Trond E. [ Ons 25. Des 2013 20:59 ] |
| Innleggets emne: | Re: -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) |
AW-100 skrev: FOR et utgangspunkt... Ser jo nesten ut som at det bare er det morsomme igjen... Jupp AW-100 føler meg litt heldig der! Alt er sveiet når det gjelder rust, så det er å bokse rammen, få på passende akslig og fremvogn så man kan senke den maksimalt..... Føler meg litt konge for tiden! Bad Luck: Jeg har aldri skrudd GM. Har bare hålt på med mopar og ford i disse årene jeg har skrudd macar. Så man har skpt seg en vrangforestilling..... det er jo derfor jeg har lagt ut dette, slik att jeg kan få noe pluss i margen når det gjelder GM. så bare mat på |
|
| Forfatter: | Trond E. [ Ons 25. Des 2013 21:23 ] |
| Innleggets emne: | Re: -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) |
grogei skrev: Kjøp en motor fra en ford F 150 ca 2012 mod. er en coyote motor. noen småe forandringer i forhold til samme motor i Mustangen. ca 3000 dollar må du ut med for en slik motor + litt ombyggingsdeler. Så slipper du å vase med noe annet en Ford Tja det er jo ford jeg føler jeg kan Motorer i fra us er vell ett problem i rodden hvis du skal godkjenne den med motor i. Å jeg har bestemt meg for att alt jeg gjør skal inn i vognkortet... -Trond- |
|
| Forfatter: | AW-100 [ Ons 25. Des 2013 23:13 ] |
| Innleggets emne: | Re: -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) |
Hva med en rolig 318 med 727, hvis du er vant til Mopar? Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
| Forfatter: | grogei [ Ons 25. Des 2013 23:18 ] |
| Innleggets emne: | Re: -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) |
Vapp ??? Motorer i fra us er vell ett problem i rodden hvis du skal godkjenne den med motor i. Hva mener du med det? Alle motorene jeg har fått godkjent i forskjellige biler er fra USA. |
|
| Forfatter: | Trond E. [ Tor 26. Des 2013 00:02 ] |
| Innleggets emne: | Re: -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) |
grogei skrev: Vapp ??? Motorer i fra us er vell ett problem i rodden hvis du skal godkjenne den med motor i. Hva mener du med det? Alle motorene jeg har fått godkjent i forskjellige biler er fra USA. Har hatt kontakt med SFOOR når det gjelder ombygging og di sier att det må dokumenteres hvor delene kommer fra. Motor fra us vill si hestekreft avgift og diverse...... det er en utgift jeg kan være for uten Meeeeen har du ideer på hvordan det kan omgås så fyr løs -Trond- |
|
| Forfatter: | Trond E. [ Tor 26. Des 2013 00:04 ] |
| Innleggets emne: | Re: -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) |
AW-100 skrev: Hva med en rolig 318 med 727, hvis du er vant til Mopar? Tja du sa noe der..... Har lyst på manuell men det finnes vell det også -Trond- |
|
| Forfatter: | grogei [ Tor 26. Des 2013 00:10 ] |
| Innleggets emne: | Re: -35 Nash Lafayette.... Forvandlingen kan begynne :) |
Hvorfor må du betale Hk avgift på import motor til bil ? er kun båtmotor som har Hk avgift. eller har det kommet noe nytt ? jeg importerte motor for 3 måneder siden. ingen Hk avgift. kun mva |
|
| Side 1 av 2 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|