Som flere av dere sikkert har fått med dere ble pickupen blir solgt(Lil red truck) til fordel for annen bil.
Etter en liten tid med en Thunderbird Landau 1965, har den nå blitt byttet ut med en Chevrolet Master Deluxe 1938.
Bilen ble tatt inn til Norge i 2008 som rodder. Den ble kjøpt og hentet i hammerfest i mai 2012 og tatt på hurtigruta til Trondheim, for deretter å kjøres hjem til Mysen.
-Motor: Chevy 283
-Girkasse: Turbo Hydra 350
-Bakaksel: Chevy 10 bolt, 3:08 utveksling
-Mustang II forstilling.
-Chevelle 66 bakaksel
-Cragar felger
-Dekk: Foran:195/60/15, Bak:235/70/15
-Automatisk åpning av bagasjerom
-El-antenne
-Elektronisk cruise-control
Bilder av bilen fra selger:
På brygga i Hammerfest, før ombordkjøring
Noen nysgjerrige turister der
Bilde hjemme i gården:
Bilen står nå i polen hos fajnefurki i poznan for restaurering. Valget falt på dette verkstedet etter samtale med Grogei her på forumet.
Den blir oppgradert med servo, clean torpedo-vegg, bremsepumpe under bilen, nye foringer rundt om, ny rattstamme med "touch n go" system fra ididit, nytt interiør, nye instrumenter++
Vi visste at det var litt rust bak, men etter sandblåsing så har det kommet opp en del gamle amerikanske "løsninger" og en del dårlig plåt.
Legger ved et utvalg bilder!
Skal bruke den originale plassen for bensinpåfylling med en type pop-up påfylling, isteden for der den ettermonterte "volvo 240-lignende" påfyllingen var plassert.
Litt rust da:
Gammel moro:
Nylakkert ramme:
Nylakkerte deler:
Rust sveiset: