Farge-matchet stolene.
Kjøpte de for flere år siden. Vasket de umiddelbart og lagret de deretter inne i varmen lenge for å være helt sikker på at de tørket opp:

Etter 3 strøk med brun så de slik ut:

Skinnmalingen dekker dårlig, og strøkene vises svært godt. Skulle jeg gjort det samme igjen, hadde jeg brukt malesprøyten med en gang. Etter 3 strøk prøvde jeg å blande sort og brun til passende mørkebrun farge, men det var lettere sagt enn gjort. Fargen ble altfor grå. Brukte jeg for lite brunt, ble det sort. og brukte jeg bare bittelitt mere brun, ble det gråsort, økte jeg videre på med brun, ble det sort igjen. Fargene jeg brukte heter Ohmann Leather Prestige Renovator, og selges via Einar Søhol AS. Den dype mørke brunfargen var vanskelig å treffe.

Lappen foran setet var for fargematchingen.
De sorte plast dekslene fikk seg en omgang plasic-primer og sølv metallic. De ble heldigvis ikke fullt så skrikende som bildet antyder...

Utstyret jeg brukte:

Fra venste mot høyre: Salmiakkvann, skylte grundig, men brukte ikke mer vann enn høyst nødvendig. Tørket over natta. Varmt vært var en stor fordel. Deretter Silicon-fjerner. Den tar ikke like hardt som Aceton, som bør unngås. Pusset så over forsiktig med 180 papir for å fjerne små ujevnheter i læret, og øke heftet. Renovator-fargene til høyre.
Ferdig montert:


Nå skal de få stå noen dager før jeg smører de.