AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 06:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 310 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2014 10:38 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Fjærene går sig litt til etterhvert, og bilen dropper til mer normal høyde.
Har du vurdert droppspindler?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2014 23:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Har sikla litt på Fatmans sine ja... Lurte litt på det sammen med senkefjører fra Jamco, hvis ikke det blir for lavt?

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 11. Nov 2014 21:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 07. Jul 2012 20:19
Innlegg: 68
Bosted: Sandnes, Norge
Min kustomline ble rimelig lav med 3'' fjærer fra Jamco suspension i alle fall...men jeg ville jo ha det lavt også da :) Eneste er at de har en del negativ omtale , jeg tenkte at jeg ville prøve selv...det var ganske rolig en stund , men fikk tak i han som har facebook siden , han ordna opp...bare et tips så du vet hva du må gjøre dersom du får samme problem.

_________________
1952 Ford Kustomline ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 11. Nov 2014 22:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Ja, jeg har også lest på HAMB at det er litt ymse erfaring. Hva slet du med? Leveringstid? Eller er det kvaliteten på produktet? Jeg tenkte i første omgang å få den godkjent, deretter bare kappe et par runder og blokker på bladfjørene bak og cruise med det en stund. Har gått i fella "extreme makeover" før og endt opp med bare å bli irritert på bilen og ikke fått brukt den. Så blir det en overhaling av forstilling etterhvert med da enten droppa spindler og/eller senkefjører og senkebladfjører bak. :) Fordelen med de droppa spindlene er jo at man ikke gjør noe med fjørgangen som egentlig ikke er så mye å skryte av orginalt engang...

Takk for tilbakemeldinger forresten! Alltid morro :)

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Nov 2014 17:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 07. Jul 2012 20:19
Innlegg: 68
Bosted: Sandnes, Norge
De var raske å svare pr mail og sånt, men da det skulle sendes hørte jeg ikke mer...etter 3 uker begynte jeg å ane problemer, prøvde å få fatt i han jeg hadde maila med , ingen svar. Men med en gang jeg fikk tak i han på facebook ble det fortgang , fikk delene 1 uke etterpå. Kvaliteten på delene jeg mottok virka i alle fall god ut. :)

_________________
1952 Ford Kustomline ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Nov 2014 22:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Her er litt bilder av nye bærebruer, dempere og stabstagbolter. Ser hyfsat ut tycker jag :)

Bilde
Bilde
Bilde

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Nov 2014 22:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
custom skrev:
De var raske å svare pr mail og sånt, men da det skulle sendes hørte jeg ikke mer...etter 3 uker begynte jeg å ane problemer, prøvde å få fatt i han jeg hadde maila med , ingen svar. Men med en gang jeg fikk tak i han på facebook ble det fortgang , fikk delene 1 uke etterpå. Kvaliteten på delene jeg mottok virka i alle fall god ut. :)


Aha skjønner. Ja det er litt kjipt når man er så langt unna også. Får vel ty til facebook jeg også hvis det går tregt for meg også hehe. Takk for tips!

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Nov 2014 00:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Tøff bil du har, og fin oppgradering av forstillinga!
Men kingboltene så ut til å trenge noen pomp av fettpressa...

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Nov 2014 00:55 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
gMcnut skrev:
Tøff bil du har, og fin oppgradering av forstillinga!
Men kingboltene så ut til å trenge noen pomp av fettpressa...


Takk! Ja, hehe den var rimelig tørr i de fleste ledd den bilen. Har bare ikke rukket overalt ennå ;) Var rimelig mye slark i boltene i forstillinga også, så må ta en skikkelig oppgradering om ikke så lenge. Ser det er å få tak i komplette kit fra Ecklers blant annet.

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 22. Nov 2014 20:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Skjer da litt...
Har begynt så smått på håndbrekkwiren. Fant fort ut at bakakselen som står på ikke likner den orginale i det hele tatt når det kommer til det! :S Så da var det bare å prøve å finne ut av hva slags bakaksel jeg har. Etter en del knoting har jeg kommet frem til at det må være en 55+ aksel. Hvertfall utifra hva jeg klarer å se på diverse bilder. Så da ble det bestilt wire til 55 isteden! Hehe, skal alltid være noe. Så hvis noen trenger komplett wiresett til 54 GM er det bare å skrike ut. Har noen til salgs...

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Nov 2014 22:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Venter fortsatt på deler... Har titta en del på HAMB forumet. Er så siiiiinsykt mye lekkert der. Klør i fingra gett, og jeg må lære meg å sveise en dag, hehe. Mye ugang man kan gjøre da gett!

Ikke at jeg har tenkt å gjøre det sjøl, men er det noen i Norge som driver med taksenking og slikt? Ser det er veldig poppis "over there" Ikke helt sikker på hva jeg synes om det sjøl men...

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 29. Nov 2014 00:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 07. Jul 2012 20:19
Innlegg: 68
Bosted: Sandnes, Norge
Taksenking er helt konge , så lenge det blir gjort rett...av alt det fine du har sett på Hamb har du sikkert sett et par mindre vellykka... og da ser det jævlig ut...

Vet " Øyind henriksen / hot rod service i Nykirke gjør dette , Kvipt Brødrene i Coupe devils er jo store på kustomisering , men det er vel mer på sine egne og klubbmedlemme sine har jeg fått inntrykk av..." bead Lock / Torstein Nylund " i Telemark kan gjøre mye karosseri fabrikering og sveisearbeid - har brukt han selv og kan anbefales :)

_________________
1952 Ford Kustomline ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 29. Nov 2014 10:11 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Taksenking er rått, bare man ikke senker taket for mye, noe jeg har sett enkelte har gjort.
På youtube viser man fremgangsmåten på de forskjellige biltypene, bra å få med seg så slipper man å måtte gjøre det to ganger.
Det som er fint, er at oldtimere som har gjort dette uttallige ganger, avslører knepene.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Nov 2014 18:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Hmm.. ja kanskje det er noe å vurdere en gang laaaangt fremover i tid. Hehe. Uansett ikke noe jeg skal begi meg ut på sjøl! Overlate det til noen av de som var nevnt isteden.

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Nov 2014 18:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Det store problemet med en taksenking er jo dessuten at karosseriet skrår oppover til taket... Og hvis du da kutter ned takstolpene blir taket for "lite" til den nye høyden, og hele karosseriet må enten bøyes enda mer innover, eller så må taket gjøres større...

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 310 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support