AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 11:14

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 38  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 23. Jan 2010 22:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Den Forden er kjempefin !! Kanskje den fineste jeg har sett.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 04. Feb 2010 04:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Og her er dagens...!!
( ser ikke forskjell på bilen så lissom ikke no vits å vise fram tusen pusse bilder humprffhumprff ) :-p

Bilde


Forhåpentligvis lakking til helga nå....

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 13. Feb 2010 15:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Da er kjerra ute av garasjen og oppe hos lakkerern :-)
Kommer til å bruke helga der oppe og hjelpe han, så er den vel forhåpentligvis ferdig i begynnelsen av neste uke. Diiigg !
Blir en farge et sted i mellom matt primergrå og mattsvart, han snakker om matt klarlakk men vet ikke helt hvordan det blir seendes ut så får prøve litt forskjellig. Det er 10 i glans på lakken jeg har kjøpt. Er viktig at den blir matteste bilen i verden hehe... :-)
Er spent på det her nå !!

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 13. Feb 2010 23:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Grov sparkelen hadde slept taket iløpet av natta så det var jo kjempefint da...
Kjente at motivivasjonen blei ganske lav når jeg måtte stå å ta opp igjen alle stedene med grovsparkel... og det var jo endel steder..

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Feb 2010 01:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 18. Mar 2009 22:28
Innlegg: 185
Bosted: Hobøl
Detta blir bra vøtt 8)

_________________
-77 chevy 2dr


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Feb 2010 12:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Her er sparkelen, kunne omtrent pelles av for hånd den store der...
Den lille kom som en bit, med måtte meisles.
Hva er det som gjør at sparkel ikke fester seg skikkelig ?
Har hatt på brunox under er det det som har gjort det ?
Elr kan det være ting som gammel sparkel, for fuktig elr for kaldt ?

Bilde

Bilde

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Feb 2010 13:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Puss øve det område du ska sparkle med grovt sandpapir før du legge på sparkel.

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Feb 2010 13:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
ah !! selvfølgelig det som er skjedd sikkert... pokker.
Har jo hatt på ti lag med brunox og var jo glattere enn en glassplate. ah ! dustete...
Lærer no hver dag...

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Feb 2010 22:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Av skade blir man klok :D
Lærte da på samme måte som deg :mrgreen:

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Feb 2010 21:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
=D> :mrgreen: =D>

brunox ja...

Brunox er Epoxy...
Det er tenkt fra produsenten at det skal ligge som en tett hinne over rusta for å hindre rusta fra å få luft...

Hva skjer om dere da gyver på brunoxen med grovft slipepapir...??? #-o
Humre...

tipper noen ripe går tvert gjennom å ødelegger den forseilede overflaten... :roll:

skal ikke være lett det her... :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Feb 2010 22:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Du får komma med fasiten du då :wink:

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Feb 2010 23:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
walker76 skrev:
Du får komma med fasiten du då :wink:


Tror han skrev den noen sider tilbake.. :-) Rett før min kommentar om at Melk er så godt duuuhh, sku nok tatt det litt mer seriøst.

Mange som sier forskjellig Beadlock og for en som går over bilen sin for første gang blir det ikke enklere av det. Det er vanskelig å vite hvem man skal stole på. Du virker veldig flink og hadde nok hørt på deg hadde jeg ikke allerede lagt brunox. Utrolig kjedelig å gjøre jobben to ganger, har stått hele helgen og slipt bort alt av den samme sparkelen. Og lagt på ny sparkel, og pussa og pussa og pussa. Han som skal lakkere den sparkler rett på uten rustmiddel, noe som virker spesielt for meg. Men blir jo umulig å diskutere med folk med argumenter som "en på amcarforumet som virker som han har peiling sa at: ..." Pluss at når jeg gjorde det på "min" måte med brunox gikk det jo til helvete. Sist gang hørte jeg på billakksspesialisten, (ang brunox) og de burde jo ha peiling. Vi får bare se hvordan detta går nå, i verste fall er jeg en erfaring rikere og må gjøre deler av jobben på nytt til vintern igjen + lakkering.

Tror også noe av problemet med brunoxen er at jeg la på for tykt, om jeg hadde holdt meg til ett lag og ikke skinnende dritatjukke 5 lag hadde kanskje sparkelen hefta bedre. Men jeg kune jo ha mattet den ned med no 180 papir tenker jeg. Hadde ikke det hjelpa da Beadlock ? vet du hater brunox men ... hehe

Ikke så morro det her akkurat..
Holder fokus på alle jeg skal kjøre fra i Mai, det gir jo et lite smil om munnen ihvertfall.. :-p

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Feb 2010 00:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Eg dreiv med litt retting og lakkering fø mange år sia, og då blei eg opplært til å sparkle rett på metall så sannt det var reint stål. Men mykje av dei tingene me brukte den gong huske eg ikkje navne på.
Og no er da kun hobby basis eg drive på.
Og fasit svarene på desse jobbane er vel sikkert mange :mrgreen:
Uansett kjedelegt fø deg å måtte gjere jobben 2 gonger. Godt at du oppdaga detta før du hadde lakk på.
Stå på snart vår,svart asfalt og blårøyk :mrgreen:

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Feb 2010 01:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Det var godt å høre ! Da slipper jeg kanskje å gjøre jobben tre ganger da :-)
Og håper på mer hvit røyk enn blå men man vet jo aldri hehehe [-o<

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Feb 2010 03:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
rokkern skrev:
walker76 skrev:
Du får komma med fasiten du då :wink:


Tror han skrev den noen sider tilbake.. :-) Rett før min kommentar om at Melk er så godt duuuhh, sku nok tatt det litt mer seriøst.

Mange som sier forskjellig Beadlock og for en som går over bilen sin for første gang blir det ikke enklere av det. Det er vanskelig å vite hvem man skal stole på. Du virker veldig flink og hadde nok hørt på deg hadde jeg ikke allerede lagt brunox. Utrolig kjedelig å gjøre jobben to ganger, har stått hele helgen og slipt bort alt av den samme sparkelen. Og lagt på ny sparkel, og pussa og pussa og pussa. Han som skal lakkere den sparkler rett på uten rustmiddel, noe som virker spesielt for meg. Men blir jo umulig å diskutere med folk med argumenter som "en på amcarforumet som virker som han har peiling sa at: ..." Pluss at når jeg gjorde det på "min" måte med brunox gikk det jo til helvete. Sist gang hørte jeg på billakksspesialisten, (ang brunox) og de burde jo ha peiling. Vi får bare se hvordan detta går nå, i verste fall er jeg en erfaring rikere og må gjøre deler av jobben på nytt til vintern igjen + lakkering.

Tror også noe av problemet med brunoxen er at jeg la på for tykt, om jeg hadde holdt meg til ett lag og ikke skinnende dritatjukke 5 lag hadde kanskje sparkelen hefta bedre. Men jeg kune jo ha mattet den ned med no 180 papir tenker jeg. Hadde ikke det hjelpa da Beadlock ? vet du hater brunox men ... hehe

Ikke så morro det her akkurat..
Holder fokus på alle jeg skal kjøre fra i Mai, det gir jo et lite smil om munnen ihvertfall.. :-p


om du har klætta på 5 lag, så er vel det noe mere enn det som står foreskrevet på boksen...
om det har vært kaldt, kan jo brunoxen ikke vært tørr?
Sparkel ikke vært skikkelig tørr?

Masse som kan ha skjedd underveis...

Noen fasit finnes ikke... #-o
Men det er alltid lurt å høre med noen før man trår til...
Men "alle" skal vist gjennom "prøve å feile" ,
så er ikke lett å hverken prøve å gi de rette rådene,
eller være mottager å prøve å skille gode fra dårlige råd...
Å siden kr alltid er ett problem, prøver vi jo alltid den billigste måten,
får man gjør det på den dyre måten... :^o
som kanskje er halve jobben og går 3 ganger så fort å nå målet man har og blir ferdig...

men, erfaringsmessig...
så blir biler som er blitt entusiastbiler brukt så lite og står godt inne når de ikke blir brukt,
at det meste funker uansett hva man gjør eller hvilke produkter man har brukt...

Hva vi alle mener er "best" er jo hva man har erfart, hvem man har hatt rundt seg, hvilke produkter som er tilgjenglig i det området man bor, og hvor man bor...

Forskjellige bosteder i det lange landet, gir forskjellige rust og rep problemer... #-o =D>

Den værste juksejobben med strøken lakk kan vare evig om bileieren tar forhåndsreler og hensyn...
En sinnsyk petig restaurring kan ende med katastrofe om bileieren gir faen...

Du ønsker jo en hel lakk på noe du vet ikke er 100 under det som allerede ligger der, så da er det bare å mure... :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 38  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support