AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Apr 2024 13:11

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 38  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 29. Mar 2010 18:54 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Nov 2006 11:13
Innlegg: 221
Bosted: Gan
Etter at jeg lakkerte min bil ble det enkelte felter med litt "appelsin".
Jeg tok 2000 våtslip og slipte de aktuelle omerådene til overflaten ble glatt,men var uhyre forsiktig langs kanter og hjørner hvor faren for gjennomsliping var høy.
Er også viktig å slipe litt,fjerne vannet med en gummiskrape og kontrollere overflaten ofte,når jeg var fornøyd med resultatet skyllte jeg med vann for å få vekk evt.slipepartikkler.
Kjøpte en ullpad til poleringsmaskinen og meguiars professional speed cut compound,og polerte opp lakken igjen.
Påførte så polish og lakksealer.
Ta deg god tid,og det finnes sikkert andre typer og merker når det gjelder middel.
Syns det er forsøket verdt før du vurderer omlakk :wink:
Lykke til =D>

_________________
Mustang x
GTO -69
Le Mans x
Cuda x
Chevelle -70 td

Torque dirty to me


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 29. Mar 2010 19:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
#-o

Skal være matt ja...

DA kan du jo ikke slipe å poler...

Da blir den jo BLANK... :mrgreen: =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Mar 2010 11:05 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Nov 2006 11:13
Innlegg: 221
Bosted: Gan
Også hvis klarlakken har mattningsmiddelet i seg????
Ja ja lærer noe så lenge man lever :wink:

_________________
Mustang x
GTO -69
Le Mans x
Cuda x
Chevelle -70 td

Torque dirty to me


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Mar 2010 17:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Gasman skrev:
Også hvis klarlakken har mattningsmiddelet i seg????
Ja ja lærer noe så lenge man lever :wink:


den blir slett og blank,
men selvfølgelig ikke som rein klar vanlig klarlakk..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 31. Mar 2010 00:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Den blir ihvertfall mye bedre etter hver gang jeg polerer den, prøvde å våt slipe litt nederst på ene sida bak idag men var vanskelig å se no særlig forskjell. Tok det veldig pent da, kanskje litt for pent..

Hadde bare mobil med meg idag så blir litt shabby bilder men tror det skal være mulig å se allikevel. Noen som veit hva jeg gjør feil siden man kan se hvilken retning jeg har vært i med poleringsmaskina ?
Delte bagasje luka i to, vertikal og horisontal retning. Håper det er mulig for andre å se hva jeg mener..

Bilde

Bilde

Holdt på ganske lenge å det blei ikke no bedre av at den fikk stå litt. Veit da pokker hva som skjer.. den er så nærme her, bortsett fra detta, pluss at når man tar borti ser man hvor fingrene har vært... :-( venter jeg ikke lenge nok, eller holder jeg ikke på lenge nok elr må jeg våtslipe tro ? Virker som om jeg ikke får av all polishen fordi den ligger i bittesmå furer i lakken. Ikke appelsinhud som sagt, mer som et 1500 papir.

Ellers fikk jeg fyra kjerra etter mye strev idag og kjørt litt ut å sett den i dagslys. Blir nice det her !

Selv om det er viktig at den er matt prioriterer jeg selvfølgelig at den er skjoldefri..

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 31. Mar 2010 16:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 23. Okt 2009 19:10
Innlegg: 69
prøv å dusj litt vann på mens du polerer.. ikke mye, bare bittelitt.. skal bli litt lettere å tørke av. Men hva er det du "polerer" med ? Voks eller rubbing?

_________________
A Storbrua
'69 Chevy Chevelle Malibu
'93 Bmw 530 V8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Apr 2010 01:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Blei litt lei av å polere i mørket. kan ta finishen til sommern/våren når jeg kan stå ute.
Begynte på demontering av motor idag. Noe som skulle vært igang i januar ifølge planen men gikk ikke helt sånn :-(

Uansett, planen er å bytte kam, headers og bunnpanne. Og nå også muligens flexplata etter at startern har begynt å krangle igjen aargh ! Laga en tråd om det for dem som er spesielt interesserte.. haha

Tenke jeg sku lakke motorn hugger orange også. Syns en klassisk muskelbil bør ha orange motor rett og slett. Og så blir det å dra over med svart matt generelt i motorrommet. Legger ikke hjertet mitt i den lakkeringa der akkurat, men kan jo ikke akkurat være candy rødt heller når man har grå bil..??

Jeg burde vel kanskje skifte innsug til rpm innsuget til edelbrock også mens jeg er i gang, men får se an det litt.

Og ja for dem som lurer, jeg HAR dårlig tid. Har jo tenkt å være med på street legal i Skien natt til 1. mai :-P
Krysser fingra og får stå på hardt.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 08. Apr 2010 04:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Tro det eller ei men det her er faktisk et deilig syn for meg akkurat nå :-)
Bilde



Flott å være tilbake til å skru på skruer, er kommet godt igang og etter tre timer igår og fire timer idag var motorn ute :-) Fikk litt sårt trengt hjelp idag da, kjekt å være to når svære ting skal løftes..
Bilde

Så da blire vasking, innkjøp av motorstativ og full skruing i helga.
Summit hadde jo selvfølgelig bare halvparten av delene mine inne, så spøker i forhold til 1.mai. MEN DET SKAL JEG BARE KLARE.
Heldigvis er det noe som heter flyfrakt om alt sku skjære seg :-)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Apr 2010 06:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
69chevy skrev:
prøv å dusj litt vann på mens du polerer.. ikke mye, bare bittelitt.. skal bli litt lettere å tørke av. Men hva er det du "polerer" med ? Voks eller rubbing?


Polerer med biltema vox, (den grønne) og brilliant wax. Åpen for å prøve no annet men den grønne har fått best i test.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 16. Apr 2010 03:13 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Mye fokus på motor om dagen er jo en drøm å skru skruer i forhold til å stå å pusse og pusse !
Satte i ny oljepickup igår. Det var ikke kjempelett, men den kom seg inn etter å ha ligget litt i snøen og fått kjølt seg ned litt. Og tok av oljepumpa og fikk varma opp den. Og banka den inn med en skiftenøkkel over ringen. Rundet av med et par fikk et par punkter med sveis. Så bør ikke klage den nå ihvertfall !!

Har fått satt i nye kammen idag, og lærte meg å bruke gradskive idag for å forsikre meg om at kammen står riktig ift stempelet, her er litt bilder.
Først prototypen av en stempelstopper jeg fikk laga meg ooooops: :oops:

Bilde

Har hullet ut en gammal tennplugg og fikk satt i en større bolt. :)

Bilde

Vet ikke hvor smart det var med teipen men... virka så hardt mot stempelet å la bolten gå rett i det..

Prøvde å få måleuret til å stå så rett som mulig ift ventilen.

Bilde

Må bare si det igjen, utrolig digg å komme igang med å skru på bolter igjen.

Bilde

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 26. Apr 2010 01:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Nå trenger jeg en second opinion her.. :roll:
Har skjedd endel siden sist.
Har fått på ny bunn panne, satt inn kammen, montert alt sammen igjen og lakka litt.
Ville ha hugger orange motor og svart matt motorrom.
Har fått tak i ordentlig lakk veldig billig :-)
Eneste er at lakken som skulle være orange ser litt for søt ut, og lakken som skulle være svart matt er blank. Og da er spørsmålet mitt er det her greit elr ser det homofilt ut ?
Skal ha kromma toppdeksler så er ikke snakk om at motoren kommer til å bli fullt så orange. Men måtte jo dekke til motoren med noe når jeg lakka og hva er vel bedre enn verdens styggeste toppdeksler ?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bilde

Bilde

Pokker jeg glemte jo å ta bilde av motorrommet. Men skal kanskje ikke så mye til å forestille seg svart blank ?? hehe

Har ett mål her i livet og det er å få kjerra sammen til natt til 1.mai og kjøre dragrace. Og jeg veit en ting, om detta går i bilen nå så kommer det mest sannsynlig ikke ut igjen på en stund.. IHVETRFALL ikke kun for å lakke..

Så va tycks ? og jeg er seff ikke ute etter koselig meninger men harde fakta.. !

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 26. Apr 2010 01:42 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 10. Jan 2008 01:34
Innlegg: 233
Bosted: Oljehovedstaden, Rogaland
Er du redd for fargen på motoren er det bare å kjøre en sesong uten å skru til toppdekselene helt, da kommer den mandige fargen helt av seg selv :mrgreen: Kanskje motoren ble litt "søt" i fargen og motorrommet for blankt, men bilen er rå uansett den. Om du vurderer omlakkering ville jeg prioritert motoren, blank svart motorrom er tøft nok det :)

_________________
Chevelle 1970-mod.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 26. Apr 2010 20:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Bilde

Fikk slept motorn oppi istad. Må banke litt på headersene samma stedet på hver side. En ting jeg lurer på bare, ER DET SÅ J.... VANSKELIG Å LAGE HEADERS SOM PASSER RETT PÅ ??? Jeg mener, hvor mye forskjell kan det egentlig være fra en 65 chevelle BBC til en annen....

Uansett noen som har noen triks for å banke dem inn elr ? Kommer greit til dem der de tar i. Tenkte å ta en hammer og en sløv meisel, eller et skrujern elr no. Greit det elr ?

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Mai 2010 00:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Bilde

Har fått montert motoren og alt rundt, ser utrolig mye bedre ut enn før. Sikkert ikke strøkent nok for mange, men for meg holder det i massevis :)
Har prøvestartet tusen ganger, men gikk veldig shabby. Ville kun starte med startgass og skøyt masse tilbake i gassern. What to do ???.
Motoren gikk veldig høyt på turtall og sank plutselig som dem gjør om man har vakumlekkasje. Prøvde litt startgass rundt motorn og fant at den økte turtall når jeg spraya litt bak gassern. Mistenkte enten gasser/innsugspakning elr "bronsepluggen" til vakum (bremsekraftforsterker + girkasse). Fikk fyra den nok til å kjøre en tur, var et kaos å kjøre :-( Kjente også at bremsepedalen gikk inn og ut, ved svak brems, når man rusa den litt.

Fikk bytta pluggen eller hva det heter igår, og da gikk bilen som ei klokke :-) Helt til jeg ga full gass, da var tydeligvis tenninga for lav. Så jeg ga den mer tenning, da tok den gassen bra men ville ikke starte uten å slå tilbake.
Hva skal man gjøre ? finnes det noen måte å justere hei fordeleren på sånn at man får større avstand mellom initial(grunntenning) og total tenning (fullt utslag) ?

Uansett, var ute å prøve kjørte igår og da forsvant plutselig strømmen til hele bilen også, så hadde jeg hatt strøm på mobilen kunne jeg jo ha ringt og fått hjelp, men fikk ta bena fatt istedet...

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 27. Mai 2010 23:35 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 27. Jan 2006 08:41
Innlegg: 310
Bosted: Strømmen
Ble skikkelig tøff grå denne Chevellen... Likte den godt med slitt lakk også jeg da, synd du ble påkjørt!

Bilde

Motorrommet har blitt bedre hvertfall :)

Bilde

Tok flere bilder av bilen din fra Tyrigrava i fjor... http://www.frantzenracing.com/tyrigrava0505091

_________________
MASSE bilder fra treff, prosjekt bilder, Classic Junkies, andre grombiler ++ --> FRANTZENRACING.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 38  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support