Jeg var ivertfall positiv til å få svar.. hadde forventet meg at det skulle ta en evighet.
Det er ganske mange ting de sier noe om og de er ganske vage i "dommen" sin.
Kjapt fortalt er de positive til at jeg skal få godkjent 502 om den ikke har mer en 360hk. Så da har den vel ikke det da
Må fremvise bremsepapirer pluss at bt må teste bilen og etter prøvekjøring bedømme at bilen er trafikksikker samt å tåle de påkjenninger den antas å utsettes for, før endelig godkjenning kan gis.
Eksos skal tilfredstillende gjeldende krav til støy og avgass, så må få bytta ut de flowmaster 40 pottene til noe litt mer stillegående for visning.
Understells forandringene virket greie, men måtte ikke ha harde foringer i deler som var utsatt for twisting ?
Røde Polyforinger utgår mao, men svarte må vel gå bra ?? haha
BT: "Det må ikke benyttes nylonforinger eller lignende harde materialer til stag og innfestninger som vil bli utsatt for vridning radialt (twisting).
Det må dokumenteres at delene er ment for bruk på vanlig vei og ikke bare banekjøring, minimum bakkeklaring skal være 11cm."
Uoriginal styresnekke var ok. (Lee 670)
Bremser også (Baer SS4), men med visse små forbehold, streite ting.
BT: "Dersom endringen medfører at tillatte for/bakaksel vekter eller tillatt totalvekt overskrides må det fremlegges en ny totalvektsgaranti fra kjøretøyprodusenten." Dette kan bli et kjempeproblem, men i verste fall har bilen ikke lenger varmeapparat, stereo, belter (????), ikke interiør, ikke kjøleveske, ikke olje, ikke bensin. Heldigvis er mange av de nye delene lettere enn originalt, men er allerede 50 kg over, så får se hvor det må slankes
Må fremlegge dokumentasjon på hvilke deler som er brukt. Før vedtak kan fattes må bilen framstilles for kontroll hvor endelig godkjenning kan gis.
De er så kjedelige på BT at jeg får helt makk.... bare å skrive det de har sagt gir meg breknings fornemmelser hehe.
SÅ... ser ikke umulig ut, men har en koselig vinterjobb foran meg. Blir å vise den på biltilsynet uten skilter for å si det sånn. Hvis de vil ha dem, får de komme å hente dem selv.
Sorry for den laaaaange posten