AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 12. Jun 2026 00:35

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 45 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 05. Mar 2010 20:48 
Avlogget
Get going
Get going

Tenkte å få i gang en liten diskusjon her. Er det noen som kan fortelle meg hvorfor en god del amcar eiere omtrent ikke klarer å si Toyota (eller for den del andre ikke amerikanske merker) og enda mindre kjøre en slik en? En god del mener jo av en eller annen grunn at det kun lages kvalitet i USA, og dette kan vel diskuteres :wink: . Jeg er av en litt annen oppfatning, og har en generell bil interesse som nødvendigvis ikke trenger og omhandle amerikanske biler. Jeg har tidligere restauret en Morris Mini, dels pga det er en artig liten bil og dels pga at Mini var min første bil og jeg følte at nå måtte jeg ha en slik en igjen. Når jeg var Mini eier reiste jeg litt på treff og der var det kun Mini som var tingen, allt anna var bare dritt. Jeg fyrte ofte igang noen heftige diskusjoner rundt dette tema da jeg som nevn har en genuin bil interesse. Tilslutt: har camaro, men kjører Toyota for jeg vil ha en bil som alltid starter :shock:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 05. Mar 2010 21:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Jeg er nesten alt-etende på veteranbilfronten, og kjører BMW 5 serie til daglig(bruksbil). At det finnes noen som kun sverger til et merke er nok riktig, det gjelder både Amerikansk og ikke Amerikansk. Amerikansk-bil ( les veteranbil) er min hobbybil nå, og jeg har vært igjennom flere stadier før jeg falt ned på dagens bil.
Min første veteran var en 62 Impala ss som på midten av 70 tallet også var min bruksbil hele året, via 56 Ford-div til bobler fra 50 og 60 tallet har man igjen havnet tilbake på USA-biler igjen, Ford Mustang( USA`s svar på bobla) og videre til dagens som er en 60 Cadillac. Det svinger med andre ord, og pendelen har vandret over det meste fra flere kontinenter. kan vel ikke forvente at "Alle" skal være enige på bilvalg, det er jo det som gjør denne hobbyen interessant og mangfoldig, smaken er jo så vidt forskjellig ;-) Det viktigste er at vi tar vare på de riktige klassikerne, og det kan jo være så mangt ;-) Bra innspill fra "Svein" som bør fenge flere debattanter.

www.biltreff.com
Proud member of Dreams on Wheels. Arrangør av : Biltreff Classic.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 05. Mar 2010 21:15 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Har mye rare biler personlig,har veteran Mb.Har fortsatt min første bil som jeg fikk da jeg var 11 år..Morris mini.Har den første dyrere bruksbilen fortsatt også.. Japse turbo som er under oppussing.Men Føler at det er det amerikanske som ligger meg nærmest. Kommer nok alltid til å ha rundt 10 gamle amerikaner samtidig.. Uansett hva som skjer :lol: Og nå er bruksbilene kun amerikansk her for tiden.Både for meg og dama.. Og slik blir det nok framover.. Ser ingen grunn til noe annet....

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 05. Mar 2010 21:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Nå skal jeg arestere deg litt Svein( som min kompis fra Bergen pleier å si). Tror du vil finne veldig få innen amcar miljøet som kjører amerikansk bil hele året.De fleste har en europeer eller japaner på lur som de bruker i daglig trafikk.
At vi amcar gutter ikke er åpen for andre biler er vel også noe jeg opplever som en sjeldenhet, er vel heller tvertimot. Men selvfølgelig du finner noen som er helt opphengt i bilmerket sitt( om det er er Audi eller cheva).

Så det er nok et mindretall som er "hjernevasket" vil nu e si da :-

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 05. Mar 2010 22:51 
Avlogget
Get going
Get going

Roar skrev:
Nå skal jeg arestere deg litt Svein( som min kompis fra Bergen pleier å si). Tror du vil finne veldig få innen amcar miljøet som kjører amerikansk bil hele året.De fleste har en europeer eller japaner på lur som de bruker i daglig trafikk.
At vi amcar gutter ikke er åpen for andre biler er vel også noe jeg opplever som en sjeldenhet, er vel heller tvertimot. Men selvfølgelig du finner noen som er helt opphengt i bilmerket sitt( om det er er Audi eller cheva).

Så det er nok et mindretall som er "hjernevasket" vil nu e si da :-

Ho ho, ønsket meg en heftig fredags debatt og måtte gå litt hard ut :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 05. Mar 2010 23:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Samtidig så skal vi kanskje være glad for at noen er ordenltige entusiaster? Er selv kjent som et Pontiac freak, men har båda Darter ,chevaer oldser og esler har jeg også hatt.Pluss noe annet skrammel hihi

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 05. Mar 2010 23:26 
Avlogget
Get going
Get going

Roar skrev:
Samtidig så skal vi kanskje være glad for at noen er ordenltige entusiaster? Er selv kjent som et Pontiac freak, men har båda Darter ,chevaer oldser og esler har jeg også hatt.Pluss noe annet skrammel hihi

Det er jeg også jævla glad for :D . da har jeg noen jeg kan ringe og plage :lol:
Tenkte jeg skulle få satt skikkelig fyr under amcar ræven deres, men klarte altså ikke det :D
Skål :retard:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Mar 2010 00:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Er nok enig ja! Mange Amcar entusiaster "tolererer" ikke merker fra andre verdenshjørner. Desverre, de glemmer at faktisk er det kjøretøyhobbyen som bør stå i fokus, og ikke sin egen "ego". Kjører selv amerikansk hele året som privatbil, men varierende merker på jobb. Og ser heller ikke problem med det, har du forsøkt kjøre i ett strekk til Sveits med -82 Chevy Van 6,2, så gjør du ikke det en gang til uten å god tid underveis! Girkassa fungerte fantastisk kan en si, selv om farta ikke endra seg mye....

En f.eks. Ferrari fra tidlig -60tallet, Humber Super Snipe, Franske De Laheye, og mange andre , slår mye amerikansk "ned i støvlene", vedrørende linjer,kjøreegenskaper m.m. Alle kjøretøy Mc som bil/lastebil etc. har sine særegenheter, til og med datsun har hatt noen fantastiske modeller. Og skal vi ikke synes dette? Eierne av kjøretøyer som disse spesielle, eller Mini,Boble m.m. har faktisk samme grunntanke, og drøm vedrørende sin bil som vi amerikanerfrelste.
Nei, kan vi samle alle kjøretøyinteresserte i steden for å hovere over andre med andre typer, vil nok hobbyen bli mye mer verdifull for alle, og vi kan vel alle verdsette noe hos disse, og hvis ikke bør skylappene bort, og nye sterke briller innhandles

Og, faktisk så viser det vel seg at de fleste amerikanske bileiere ikke kjører amerikansk hele året, og har annet kjøretøy til vanlig/vinter bruk, men sjeldent at dette sies av eierne...... Kjenner mange som hilser når de kjører US bil,men ser ingen tegn når de kommer med bruksbilen. Andre igjen "rakker" ned på allt annet, selv om de parkerte Opeln 10m unna for 5min siden..... :twisted:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Mar 2010 01:22 
Avlogget
Get going
Get going

leaded skrev:
Er nok enig ja! Mange Amcar entusiaster "tolererer" ikke merker fra andre verdenshjørner. Desverre, de glemmer at faktisk er det kjøretøyhobbyen som bør stå i fokus, og ikke sin egen "ego". Kjører selv amerikansk hele året som privatbil, men varierende merker på jobb. Og ser heller ikke problem med det, har du forsøkt kjøre i ett strekk til Sveits med -82 Chevy Van 6,2, så gjør du ikke det en gang til uten å god tid underveis! Girkassa fungerte fantastisk kan en si, selv om farta ikke endra seg mye....

En f.eks. Ferrari fra tidlig -60tallet, Humber Super Snipe, Franske De Laheye, og mange andre , slår mye amerikansk "ned i støvlene", vedrørende linjer,kjøreegenskaper m.m. Alle kjøretøy Mc som bil/lastebil etc. har sine særegenheter, til og med datsun har hatt noen fantastiske modeller. Og skal vi ikke synes dette? Eierne av kjøretøyer som disse spesielle, eller Mini,Boble m.m. har faktisk samme grunntanke, og drøm vedrørende sin bil som vi amerikanerfrelste.
Nei, kan vi samle alle kjøretøyinteresserte i steden for å hovere over andre med andre typer, vil nok hobbyen bli mye mer verdifull for alle, og vi kan vel alle verdsette noe hos disse, og hvis ikke bør skylappene bort, og nye sterke briller innhandles

Og, faktisk så viser det vel seg at de fleste amerikanske bileiere ikke kjører amerikansk hele året, og har annet kjøretøy til vanlig/vinter bruk, men sjeldent at dette sies av eierne...... Kjenner mange som hilser når de kjører US bil,men ser ingen tegn når de kommer med bruksbilen. Andre igjen "rakker" ned på allt annet, selv om de parkerte Opeln 10m unna for 5min siden..... :twisted:

Kan ikke si annet enn =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Mar 2010 01:55 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Kjører amerikansk hele året, har ingenting annet. men har hatt mye rart opp gjennom tiden.
Er slett ingen fanatiker, men er kanskje litt tøff i trynet når jeg diskuterer bil med folk som kjører eu/japse.
Grunnen er at mange bruker alle anledninger på å rakke ned på amcar, og da går jeg naturlig nok i forsvarsposisjon.

96 Jeep cherokee
68 vw boble US importutgave
72 MB 240D
01 Mondeo V6

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Mar 2010 08:07 
Avlogget
Get going
Get going

amerikanerene kan ikkje lage 4wd.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Mar 2010 08:55 
Avlogget
Get going
Get going

1970gtx skrev:
amerikanerene kan ikkje lage 4wd.

nei selvfølgelig ikke, det er derfor Willys Jeep ble kallt bilen som vant andre verdenskrig :roll:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Mar 2010 09:56 
Avlogget
Get going
Get going

hei svein me må fyra mæ rett skyts vett du hahahaha

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Mar 2010 10:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

leaded skrev:

En f.eks. Ferrari fra tidlig -60tallet, Humber Super Snipe, Franske De Laheye, og mange andre , slår mye amerikansk "ned i støvlene", vedrørende linjer,kjøreegenskaper m.m.

Med slike holdninger burde du nektes adgang til forumet :-o

http://fairlaneforums.easyphpbb.com/index.php

http://www.youtube.com/watch?v=UD48OX1w ... re=related

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Mar 2010 11:16 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Finnes like mange dårlige amerikanske biler,som europeiske og japanske.ALT er ikke bra i USA.

Hva som er bra,defineres av eiers ønsker og krav til bilen.Og hva bilen leverer.

http://www.bangshift.com/

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 45 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet