AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 13. Sep 2026 00:17

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 22. Jun 2006 15:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei!

Driver å ser etter en cabriolet som jeg skal ha som "delvis" brukskjøretøy. Bilen bør være veteranbil og gjerne fra rundt tidlig -70 tall. Har som krav at det er forholdsvis enkelt å få tak i deler, samt en moderat motor mtp bensinøkonomi - dvs. kan gjerne være en 6'er. Automat, bremsekraftforsterker og servo er også ting som er kjekt å ha. Det skal heller ikke være noe stor bil, maks -65/66 Mustang størrelse.

Har mye kjennskap til Mustang, men disse blir gjerne for dyre når vi snakker om et ok eksemplar, dessuten kunne jeg tenkt meg noe litt mer artig og skjeldent.

Noen som har gode tips?

Edit: Glemte å nevne det: Prisklasse skal være typisk rundt 40-50k kroner (dvs. 7-8000$)+frakt og mva. Skal til USA i fire uker i august, regner med å ta med meg en hjem da hvis jeg finner noe.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 27. Jun 2006 09:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

tomask skrev:
Driver å ser etter en cabriolet som jeg skal ha som "delvis" brukskjøretøy. Bilen bør være veteranbil og gjerne fra rundt tidlig -70 tall. Har som krav at det er forholdsvis enkelt å få tak i deler, samt en moderat motor mtp bensinøkonomi - dvs. kan gjerne være en 6'er. Automat, bremsekraftforsterker og servo er også ting som er kjekt å ha. Det skal heller ikke være noe stor bil, maks -65/66 Mustang størrelse.

Har mye kjennskap til Mustang, men disse blir gjerne for dyre når vi snakker om et ok eksemplar, dessuten kunne jeg tenkt meg noe litt mer artig og skjeldent.

Hva med å prøve en Cougar (Mustang for viderekommende) ? :D :D :D
Bilen er bygd over samme lest som Mustang, så slitedeler er ingen problem. Bilen er billigere enn Mustang (selv om prisene er på vei oppover), og de er mye mer uvanlig enn Mustang. "Problemet" er at du ikke kan få dem med 6'er. Personlig foretrekker jeg modellene fra 69 og 70, men du har også fine convertibles i 71 til 73. 8)

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet