Hei
Har selv kjøpt to biler på eBay,den ene på firma og den andre var en privat person som annonserte den på et forum jeg er medlem av,men han solgte den over eBay.
Man skal vel egentlig aldri kjøpe noen bil usett over eBay,jeg er selv medlem av mange bil relaterte forum i USA og det er alltid noen som bor i nærheten av en plass en bil som skal selges.Og hvis man dekker utgiftene,er det folk som kan tenke seg å sjekke en bil for deg.
En bør jo også sjekke karakterboka til den som selger bilen,har han 100+,er jo sjansen stor for at det er en seriøs person,men sjekk også at han har plusspoengene som selger og ikke som kjøper.
Shumacer henter biler hjemme hos folk og kan også betale bilen for deg.
Når bilen kommer til Norge ,må man betale noe avgifter for lossing etc,det er veldig forskjellig fra firma til firma,når det gjelder beløp.
Betalte nå sist 3300 kr.
En del firma tar også på seg og ordne opp med betaling ovenfor toll etaten i mot et gebyr.
Nå sist ordnet jeg det selv.
Når man skal hente bilen,lønner det seg å ha med seg en 10 liter's donk med bensin,da de tapper bensin av tanken ,før de sender de.
De er som regel fri for strøm i tillegg,men tror alle losse firmaer har start hjelp tilgjengelig.
Hvis du sender bilen i container,kan du føle deg ganske sikker på ingen ting forsvinner i fra bilen underveis.
Men jeg bruker å få lagd en liste over alt som ligger i bilen,evt at selger skriver at dette er inkludert i kjøpe summen på bilen.
Når du sender en bil med roll on-roll off,er det garantert at alle løse ting av verdi i bilen er borte.
Håper dette kan være noe til hjelp.