AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 07:41

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ny på forumet
InnleggSkrevet: Lør 23. Mai 2020 08:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 23. Mai 2020 08:33
Innlegg: 1
Hei.

Jeg er ny her på forumet men har vært "gjest" i noen år. Mange spennende prosjekter dere har på gang.

Jeg har en drøm om å kjøpe meg en Impala 67 4dr ht. Dette er den ultimate bilen. Har fulgt med noen år på finn.no, men disse er det ikke akkurat flust av. Alternativt Caprice, Camaro eller Charger.

Er det noen av de amerikanske veteranbilene som er enklere enn andre for en nybegynner? Jeg har lite eller ingen erfaring med karosseriarbeid, men har skrudd en del på eldre traktormotorer, og eldre båtmotorer. Så motormessig er jeg ikke så bekymret for å handle bil, men jeg er mer skeptisk til rustfiksing. Noen bobler her og der skal jeg klare å fikse selv, men har aldri sveist noe så der har jeg null erfaring.

Vil det være dumt å gå på et slikt prosjekt med så lite erfaring? Jeg har dessverre ikke pengene til å kjøpe et ferdig prosjekt til over 300k, og da er jo også litt av sjarmen borte når man ikke har fikset det selv.

Er det noe å spare på å handle bilen over dammen?
Finnes det mye deler til disse bilene eller er man avhengig av å finne en brukbar delebil?

EDIT: Finnes det noen videoer eller bøker som kan hjelpe meg? Både for motor og eventuelt biltype?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny på forumet
InnleggSkrevet: Lør 23. Mai 2020 19:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Kjøper du fra «en av de store», Chevrolet, Ford, Mopar, er det ingen problem å finne deler! Karosserideler kan begynne å bli vanskelig, men med et sveiseapparat og godt pågangsmot kommer du en lang vei! Jeg kan heller ikke sveise, men bruker bilene mine til å lære meg det!

Lettskrudde og fine biler på 60 og 70-tallet, et perfekt utgangspunkt å lære seg å skru på, da alt var så enkelt den gang!

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support