AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 07:00

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 22. Nov 2019 20:42 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 22. Nov 2019 20:18
Innlegg: 2
Hei godtfolk,

Trenger litt tips fra en som er god på motoreletronikken på en Chevrolet Suburban 2001 6.0L som har fått ettermontert LPG.

Fikk fukt inni LPG kontroll-modulen min, og den tok kvelden, det er en Technocarb EFS600, jeg bruker ikke LPG uansett, så jeg har hele tiden tenkt på å få fjerna systemet, men etter den fikk fukt inni seg, så bestemte den seg for å slå på gass hele tideņ, selv om bryteren er av. Og da kommer man ikke langt når fordamperen er defekt.

Å plugge ut modulen funker dårlig, da fuelpumpa og injektorene stenges/åpnes av denne boksen,

Har funnet følgende skjema på modulen; http://documents.rasoenterprises.com/Te ... Manual.pdf

Såvidt jeg kan se, så _burde_ det være så enkelt som å;


* Fjerne modulen
* koble fuelpump input (pin 12/yellow) til pin 5 (white/violet) (power output to OEM pump) på 20 pin connectoren
* koble injector disabling circuit violet/black (pin 2) til white/green (pin 6) på 8 pin connectoren (se side 5 i nevnte manual hvorden de har forbikloblet injectorene)
* koble fuel level sender pin 8 (white/light blue) til pin 4 (black/white) på 8 pins connectoren

Er det noe jeg har oversett? Resten av tilkoblingene er vel bare for å lure systemet til å tro at allt er ok når den kjører på gass?


Takknemmlig for alle tips her.


Sist endret av hakoni den Fre 22. Nov 2019 21:55, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 22. Nov 2019 20:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 22. Nov 2019 20:18
Innlegg: 2
ser at 7 og 8 på 20pinskontakten må vel også kobles sammen, o2 sensor in/out
og muligens 11->12 rpm timing

jeg er usikker på pin 3;
Control wire for throttle inhibitor relay. This wire is a +12V output when the throttle inhibitor relay is not actuated and a ground when the throttle inhibitor function is actuated. The starter will be disabled until the fuel control stepper motors have moved to their default positions on start up or if the throttle is depressed during engine cranking.

starteren fungerer og kjinner motoren uten modulen påkoblet, usikker på hva dem mener med "The starter will be disabled..." og det er vel ikke elektronisk throttle på denne, det er jeg temmelig sikker på.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support