AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Amcar som hovud bil?
InnleggSkrevet: Ons 26. Jul 2017 21:47 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 26. Jul 2017 21:37
Innlegg: 1
Hei,
Er ny her, og sitter med en drøm om å få meg en gammel amerikaner.
Jeg har lyst på en rimelig strøken en, og har noen få modeller som jeg kunne tenke meg, som 66 Chevelle eller 68 Firebird.

Det jeg lurer på er hvordan folk gjør det? Jeg har i dag en 2013 Golf GTI som jeg vurderer å selge, for å så kjøpe en billig grei bruksbil og mesteparten av pengene i en amcar.

Hvor ofte bruker dere bilene deres? Virker litt som de som har fine biler ikke tørr å bruke de når det regner en gang, tåler de ikke det eller? Hvor pålitelige er de, kan man kjøre langturer, og bruke som hovudbil fra snøen smelter til høsten kommer, eller bør man bare bruke de på fine sommerdager?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Amcar som hovud bil?
InnleggSkrevet: Ons 26. Jul 2017 22:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Velkommet til amcar forumet.

Du bør ha to kjøretøy hvis du har tenkt å ha deg en gammel amcar, da de er gamle og har/vil få noe problemer her og der. Hvis ikke du kjøper en til over 300.000 da, som er mer eller mindre strøken, men den vil du selvfølgelig ikke bruke når det er møkk vær ute og salt osv osv. merk: Rust.
Amcar biler er også en del mer tørstere enn vanlige europeiske biler, kommer du under 2 liter bensin på milen er det en bra dag.

Behold Golfen, og spar opp litt og litt til drømmebilen din sier eg. PS: Du bør også ha oppvarmet garasje til amcar bilen, hvis du skal ha en strøken.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Amcar som hovud bil?
InnleggSkrevet: Tor 27. Jul 2017 10:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Jeg har en Jeep Cherokee som er veteran, det er bruktbilen min. En Dodge Ramcharger som brukes hele året, men som jeg ikke kjører langturer med. Og en Barracuda som brukes hele sommeren, men minst muligens regnvær selv om den tåler det også.

Det er lurt å ha en bil til, da dette er gamle biler med gamle deler. Men når du har fått brukt litt tid, og fått overhalt motor og byttet ut slitedeler ser jeg ingen grunn til hvorfor ikke en gammel veteran skal kunne være bil nr.1.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support