AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 12:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Amerikansk bobil
InnleggSkrevet: Lør 11. Feb 2017 12:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 11. Feb 2017 12:40
Innlegg: 1
Hei.

Etter å ha vært caravankonge i mange mange år er det nå overgang til bobil. Tapte 25.000,- på et øyeblikk da vogna jeg skulle selge nå i uka som gikk viste seg å ha en fuktskade som jeg ikke ante var der. Derfor ble jeg plutselig kjempeskeptisk til alt og alle.....

Jeg har lappen for tunge kjøretøy, jeg liker plass og komfort og skjeler derfor stadig til et par større amerikanske bobiler som ligger tilsalgs på nett. Men blir advart av "alle" om at de lekker som siler og at det bare er drit med de. Stemmer det? Det blir vel som å spørre de i en moske om de er ateister, ingen vil vel svare.... :shock:

Har ikke tenkt å bruke allverden med penger på bobil nå, før vi ser om dette faktisk funker for oss. Kjøpte kjempestor og kjempekomfortabel brukt vogn for 4-5 år siden, nå vil ingen av ungene være med lenger og derfor ble den avertert og solgt. Vil derfor ikke bruke mange hundre tusen til å begynne med. I "min" prisklasse mellom 100.000 - 250.000 finnes det faktisk en god del, men alle europeiske er da veldig små med ikke helt optimal plassløsning. Hva da med en amerikansk bobil fra -90 tallet som har gått mellom 100 og 200.000km? De er spot on i pris, men er som sagt/skrevet ovenfor skeptisk når jeg blir fortalt at de lekker verre enn verst.

Veldig spent på å høre seriøse svar og råd på dette :)

God helg!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Amerikansk bobil
InnleggSkrevet: Tir 21. Feb 2017 12:20 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 24. Aug 2009 09:16
Innlegg: 14
Bosted: Vestfold
Hei,

Jeg kjøpte meg en Ford E350 -88 bobil for 1,5år siden, da skal det være, så skal det være amerikansk :)

Fordel med eldre amerikansk: god komfort og mer treverk som gir en høyere kvalitets følelse. Men, mange forskjellige bobil påbygg, så kan bare svare for denne. Merke her er Real-Lite.
Denne er godt tatt vare på, så ikke merket noen problemer med fukt, ei heller noe noe rust. (være mange år i nordland før mitt eie)

Tror nok dette kommer mye an på eiere, om de har brydd seg om bilen eller ikke.
Enn så lenge har det ikke vært noen problemer og rett gjennom EU kontroll. Fordel også med endringene, hvor man betaler personbil takst i bommer og eu annenhvert år.
Hastighets grensen er også positiv, men setter nok 90 som maks, den trives ikke over det.

Denne sto også ute (var på ferie, ellers sto den på fast plass på en camping), som gjør det lettere å kunne oppdage problemer, siden den blir utsatt for vær og vind.

Største minuset med bilen er motor og girkasse, da det er vanlig diesel og 3-trinnskasse, så forbruket høyere. (mellom 2 - 2,5l pr mil)
Fordel er solid girkasse og veteran neste år.

Skal på Amsterdam tur i år, samt planlagt Nordkapp/ Norge rundt tur, blir spennende å se om en er like positiv da :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Amerikansk bobil
InnleggSkrevet: Man 16. Aug 2021 21:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 16. Aug 2021 20:54
Innlegg: 5
Hei, jeg svarer på en gammel tråd for å se om det er noen andre har inne med Amerikansk bobil?
Håper at ts kjøpe seg bobil og ble fornøyd?
Jeg har en 1994 coachmen med 6.5L v8.

Atle

_________________
Ha en flott dag.
Hilsen Atle


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support