AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 02. Nov 2015 18:26 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 01. Jul 2010 10:52
Innlegg: 54
Bosted: Akershus
Noen som har erfaring med RATS i forhold til girkasse?

Makan til arrogant drittsekk han Ole Ringstad som driver det. Vi leverte en TH700r4 kasse der for reparasjon. Den var nybygd, Men den ble kjørt hardt før alt var justert og helt ferdig så det endte med at kassa slurte. Dette hørtes ut som en bagatellmessig feil sa Ole Ringstad da kassa ble levert løst.. Så Bestillingen på arbeidet var å kun repararere det som var ødelagt. Og ikke noe utover det. Dette skrev han i arbeidsordren. Og at dem skulle ta kontakt når dem hadde åpnet kassa. Det varte og det rakk uten at kompisen min som er eier av bilen fikk tak i han. Plutselig får han beskjed om at kassa er feridg.. Og dem har byttet ut alt i kassa omtrent, og forandret oppsettet på den.. Og regningen var på over 30 000 kr. Han hadde null forståelse for at han burde tatt kontakt med kunden og hatt noen form for dialog med kunden underveis.. Han sa at han bare antok at kunden ville ha det sånn..
Bare som en liten advarsel til dere andre.. Bruker dere dem så sørg for å få alt skriftelig.. Inkl arbeidsordre.

Legger ved en link hvor bileier skriver litt mer utfyllende om saken.

http://www.wheeldude.net/rats/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 03. Nov 2015 15:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Vet ikke hvordan det er nå, men tidligere var de ihvertfall viden kjennt for sin gode service og sitt kvalitetsarbeid.

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 03. Nov 2015 18:27 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 01. Jul 2010 10:52
Innlegg: 54
Bosted: Akershus
Kvaliteten er det sikkert ikke noe å si på. Men dem plikter jo å ha en dialog med kunden da dem velger å gjøre så mye mer enn det som er avtalt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 03. Nov 2015 19:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Leste saken på den linken. Hørtes unektelig ut som ræva service ja! Greit å bli advart, og bra med både poserive og negative erfaringsrapporter fra div firma. Men når det er sagt synes jeg ikke det er greit å kalle folk drittsekker på forum hvor de ikke kan svare for seg.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Nov 2015 00:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
At nybygde kasser fra USA ofte har mye dårlige løsninger og kjipe/feile deler som det bør ordnes oppå i er ikke uvanlig. At feil på Lockup ikke ble oppdaget før kassen kom i bilen kan vel kansje skyldes elfeil i bilen? Kunne vært intresert å hørt RATS sin versjon på akkurat det.
At man finner for liten klaring til gulvet og velger å ta kassen ut igjen for å fikse det kan det vel forsvares å ta et par timer ekstra for. Men det er jo et voldsomt sprang fra den prisen som ble antydet og til det endelige kravet selv med rep av lockup og modding av gulv.
Og RATS vet jo ca hva kasser koster i USA og må jo forstå at man ikke kan overgå dette med god margin uten å spørre kunden.
Kommunikasjon med kunden er alfa og omega og uten å ha hørt RATS sin versjon høres det jo klart ut som det har sviktet fra RATS sin side her.
Ellers har jo RATS alltid hatt et svært godt rykte , og jeg har sjelden hørt om noen som har vært misfornøyd. (Kommer vel ikke på noen i farten)

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Nov 2015 18:49 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 20. Feb 2009 03:26
Innlegg: 113
Bosted: ULSTEINVIK
Har dessverre sjølv opplevd dårleg service hos RATS.
Meget synd egentleg, for eg VEIT at service der VAR bra.

Hadde gjentatte problem med 727 kasse, og avtaler ble ikkje holdt.
Måtte gjentatte ganger bruke venners telefon for at Ole skulle ta samtalen
Frå egen nummer gjekk samtalen bare til automatisk telefonsvar....dette er tilbake i 2009.
Når ting etterkvart BLE bra,...ønsket eg forklaring på kva som var modifisert på kassa.
Men dette ville ikkje Ole gi detaljer på,...heller ikkje på converter etc...
RATS standard vart eg fortalt.... Hmmm...
....eg hadde håpet å få eit dokument, som kunne auke annenhånds-verdi på bilen....


Den "benkekjøringa" dei skryter slik av,...var UTAN belastning.
...iallefall pr 2009 som nok var siste gang eg besøkte Ole.

Mitt håp er at andre yter betre service....
Kanskje har vi allereide ein tråd der bedrifter anbefales ?
...og eg veit om bedrifter som får 30.000 i ekstrakostnad til å verte bagateller !!

Anbefaling;
Forhold dere SKRIFTELEG, slik at mulig diskusjon i etterkant vert meir ryddig !!!
....og KREV at TILSVAR også kjem SKRIFTELEG !!!!
Med skriveriene i orden, kan AMCAR eller FBI, TV2-hjelper deg etc... rydde opp....

_________________
INGEN JOBB ER SÅ ENKEL AT DEN IKKJE KAN GJERAST FEIL !!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Nov 2015 13:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
De verkstedene jeg har jobbet for så er det helt vanlig å ringe kunden før man begynner å utbedre hvis man finner ut at det blir dyrere å reparere enn først antatt. Har gjort det selv mange ganger, finnes ikke farlig å ta den praten med kunden og 99% av alle kunder setter pris på at man sier ifra.

Leste historien og den ser ganske kjent ut når man sammenligner med andre jeg har hørt om. Tviler ikke et øyeblikk på at den er sann. Bare prisene han tar er jo til å få bakoversveis av.

Når det er sagt så er Monster transmissions ikke så kjent for å ha spisskompetanse, de har en "pakke" de kjøper inn deler til i større kvanta og kjører generell "modifisering" over hele fjøla.

Kan heller anbefale Jake's Performance eller Extreme Automatics. Det er gutter med spisskompetanse og setter opp kassa til din bil.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 22. Nov 2015 15:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Er det ikke noe i forbrukerkjøpsloven som sier man skal varsles hvis avtalt vare blir en viss % over avtalt pris? Mener å huske det?


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 29. Nov 2015 23:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Gleid skrev:
Er det ikke noe i forbrukerkjøpsloven som sier man skal varsles hvis avtalt vare blir en viss % over avtalt pris? Mener å huske det?


Sent from my iPad using Tapatalk


Stemmer det. Husker ikke helt hvor mye men det er jo enkelt å sjekke opp.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support