AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 13. Sep 2026 01:08

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 22. Feb 2013 16:21 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Bilde

Har denne bilen på hånda for noe jeg anser som en grei pris, er imidlertid usikker på om jeg bør handle. Vet ikke hvilken årgang dette er, glemte å spørre om det. Det som er gjort med bilen er: byttet varmeapparat vifte og starter i 2011 også nye vinterdekk samme år (utover vanling vedlikehold).

Så det som gjør at jeg er i tvil, har fått forklart av verkstedet som har tatt seg av bilen at den ikke går skikkelig på en sylinder ved tomgang, dette skal etter sigende ikke være merkbart under kjøring. Som gammel hobby-mekker så vet jeg kan jo dette være alvorlige greier som: hengende ventil, tett insprøytnings dyse, el-anlegg eller total ovehaling av topp(er)... men det kan jo også være noe så enkelt som å bytte tennplugger og kabler.

Jeg er helt grønn på disse bilene så må derfor spørre meg til råds her på forumet, håper noen som har greie på disse bilene kan gi meg et fornuftig svar og råd om dette er noe å handle. Bilen er forresten en 4.3 liter bensin med 4wd, så sikker en god bil å ha her i nord.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 22. Feb 2013 20:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Har en likedan.
God sterk bil:)
Ang fusking kan det være så mangt.
Ta høyde for det værste når du handler så får man heller bli positivt overasket;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 22. Feb 2013 21:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Delebil ?

1997 Tahoe
http://cadillac.abcblogg.no

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 23. Feb 2013 00:36 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

sigheri skrev:
Har en likedan.
God sterk bil:)
Ang fusking kan det være så mangt.
Ta høyde for det værste når du handler så får man heller bli positivt overasket;)

Ja jeg får vel kanskje prøve å prute litt ekstra. Det var forresten verkstedet som fortalte meg om dette de hadde prøvd å finne ut av det uten å komme fram til en løsning. Er vel injection på disse bilene, kanskje en dobbel dose med injection rens kan hjelpe... eller å dra den skikkelig ut på gira (mistenker at den bare har gått rundt i tettstedet her å ikke fått luftet seg skikkelig).

Kom gjerne med hint om ting du tror kan forårsake fuskingen Sigheri, hvordan er disse bilene og plugger fex, har en Mondeo som MÅ ha motorcraft plugger og det er jo også andre bilmerker som er sære på pluggvalg.

tommys skrev:
Delebil ?

Denne bilen mener du? Neida den har hatt skilter å vært i bruk fram tiil høsten som var. Tror ikke jeg orker å se etter delebil om det var det du mente, er ikke akkurat verden navle jeg bor i her nord. Er langt å reise samme hva man skal ha tak i (som feks en dram, da blir det å ta hurtigruta til Honningsvåg og tilbake, en god dagstur med andre ord).

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 23. Feb 2013 12:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Vanskeloig å si noe sikkert.
Har kjøpt nye plugger til min, men tror ikke det var noe spesielt med dem.
Er innsprøytning ja. Start med de enkle tingene før man river sundt:)

Vet ikke hvilken pris det er snakk om, men er uansett ganske greie delepriser.
Byttet torsjonsfjær på min når jeg kjøpte den, men de kostet dyrt...

Er det kombi eller personbil?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 23. Feb 2013 12:15 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

er varebil faktisk, grønne skilter. Prisen vil jeg ikke nevne her, men kan si det er under 10.000 kr

Blir det handel så er planen å få inn flere seter og hvite skilter, om det ikke blir for dyrt så klart... blir ikke akkurat rik på uføretrygd fra nav =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Mar 2013 21:48 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Har nå omsider fått litt mere info om bilen, den er en 1997 modell med AWD. Regner med prisen jeg har fått forhandlet meg fram til er grei nok tatt i betraktining alder og kilometer. Noen som vet om den nye typen frontlykter passer rett på, ser ut som 1998 modellen hadde bedre lykter med nær og fjernlys separat (de med samme utforming som blinklysa).

Ringte trafikkstasjonen i dag å forhørte meg hva utgiftene vil bli om jeg bygger den om til 5 eller 7 seter, var vist bare en engangs avgift iforbindelse med å forevise bilen på trafikkstasjonen - så på sikt så er jeg vel på jakt etter komplett sett med seter, men det blir nærmere sommeren.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet