HeiHei!
Splitter ny bruker på forumet her, uten stor erfaring med amerikaner. Nærmeste jeg kommer er en gammel Oldsmobil ølbrakke og en 740 med V8 for mange år siden.
Etter at samboern min endelig har fått ut fingern å tatt sertifikate ser det ut som jeg har fått innvilget en søknad på "ny" bruksbil da hun blir å bruke min gamle.
Har grublet mye på diverse merker, sett så mange timer på finn og autodb at jeg regner med en liten takk i posten fra de, men greier ikke helt å bli enig med meg selv.
Situasjonen min, og hva jeg bruker en bil till:
Av amerikanske biler har jeg sett på blant annet Caprice fra sent 80 og utover som stv og med bensin (diesel er uaktuelt, høres jævlig ut og endelig slipper jeg unna dieseldyre jeg har kjørt i to år nå!) Kjører minimum 8 mil hver dag, og kanskje 3-4 ganger i året drar jeg rundt på en bilhenger. Ser for meg at Caprice kan drage minimum 2 tonn uten at biltilsynet blir å få panikk. Er jo også en bil som garantert er fin å kjøre, gamle ølbrakka av en Olds jeg hadde som var fra den tiden når slengbukser enda var inn var jo fin å kjøre, de kan jo ikke ha blitt værre!
Nokk vas fra meg, her kommer en smørbrødsliste med spørsmål, setter pris på svar fra dere som vet:
*Hvor mye kan en caprice drage?
*Blir forbruket å drepe meg? Kommer de under litern på langkjøring?
*Er 305/350 tett på skuddsikker? Alle bilene har jo rullet langt til nå, de er jo tross alt ikke ny lengre og jeg eier ikke en eneste tommenøkkel!
*Hva må jeg se etter? Eneste jeg vet selv er at de vistnokk ruster en del i rompa.
*Er det bedre å kjøpe en diesel, selv om de høres ut som en steinknuser, lukter dritt og ryker?
Kommer ikke på flere akkurat nå, men er garantert flere så får heller ta de senere.
Denne bilen f.eks er en av bilene jeg har tenkt på, syns prisen er noe stiv i forhold til alder og KM stand, men har aldri kjøpt en bil uten å prute og blir heller ikke å starte med det nå. Vet ikke hva karosseriet på den bilen der heter eller kalles for, men vist noen har en med det karosseriet som de vil selge må dere gjerne skrive meg en PM her. Vil egentlig bare ha en bil som kan trekke minimum 2 tonn og jeg ikke må skru meg ihjel på. Den kan godt være grufull stygg i karosseriet, jobber som billakkerer så det er en mindre hindring enn vist det må gjøres noe mekanisk arbeid

Dette kunne gjerne vært min neste bruksbil
http://www.spreadmyad.com/miami/vehicle ... beach-7900