Når eg mente "rundere" var når dekksiden blir presset litt mer utover enn innover,som at felgen er litt bredere en dekket, pga oldsmobilen blir muligens senket litt..da eg tenkte dekkmønsterbanen skal holdes innenfor skjermkantene.. oldsen er jo en stor bil så blir litt rart med for små hjul diameter kanskje.... ellers utenom det hadde eg gått for 295 dekk eller breiere om mulig med en gang.. kan sei med en gang at breie felger med for smale dekk er eg vandt med å kjøre med...(på små tyske biler) så obs for kanter og div er eg.
denne profilen her mistenker eg blir litt for liten diameter og utseende på bilen
http://www.tyrestretch.com/10_205_60_R1 ... 15.jpg.php var derfor eg tenkte mer på 255/60/15...om det ikkje blir for stor diameter da..hmm...prøvde å google en del i går etter denne dekkprofilen på 10" breie felger.. fant bilde av den kvite vitaraen her avbildet oppi med den dekksizen..
dette bildet er gammalt men i følge forrige eiger sto det 8" breie felger på bilen.. men eg vil ha breiere.. både framme og bak hehe.. men er usikker på vilket innpress/Et som passer slik felgen blir mest mulig sentrert under hjulbuene uten å ta i noke med dekk på...