The American Eagle skrev:
Ja, det er jo ikke en dum ide. Noen som aner hvor mye en sånn konvertering koster?
En ting til: En del her sier at det ikke er noe problem å ha en gammal bil stående ute om vinteren. Er det med andre ord mulig å eie f.eks en '69 mustang uten tilgang til garasje?
En konvertering fra automat til manuell trenger ikke være vanskelig, men man bør gjøre endel "hjemmelekse" først:
Forskjellene KAN være flere enn man tror. Tenk f.eks på dashboard med automatgear indikator, midtkonsoll, hull i gulv, gulvmatte, pedaloppheng, clutch overføring, ryggelys funksjon, utveksling i bakaksel, lengde på mellomaksel, gearkassetravers, eksosanlegg, rattstamme.
Jeg vil påstå at du ikke finner en eneste eier av en
kjørbar og registert Mustang '69 modell i Norge uten tilgang på garasje som har eid bilen i flere år.
At en og annen Mustang uheldigvis blir stående ute en vinter eller to fordi eieren ikke fikk solgt den om høsten teller jeg ikke med. Jeg snakker om
planlagt utelagring pluss året-rundt-bruk.Så får andre evt. komme å bevise det motsatte.
Og særlig for en såpass rustsvak bil som 64 1/2 - 70 Mustang med delvis selvbærende karosseri og lag på lag med oppstivende plater i bunnen vil det være drepen å ha den stående ute året rundt.
Unntaket kan være om man tok en helt urørt, rustfri bil, demonterte den under og tectlybehandlet den, men hvem ville gjodt det? Husk at her snakker vi om biler i nedre prisklasse. Dette er biler som enten er i behov for rustsveising, eller allerede er rustsveist minst en gang før, og antakelig restaurert et utall ganger.