Corvette_ skrev:
Jone skrev:
Er så enig så enig. Har selv kjørt ca 400 mil med bilen min i år. Til treff, ja til og med hatt bilen med på ferie, kjører junior på trening og jentungen har vært på ball. Til butikken når det passer slik.
Er vel noe sånt som fikk meg til å interressere meg meir for amcars, har bestandig vært ein del amcars her og de har som regel blitt brukt ein del i helger og sån. B.l.a. har naboen hatt 72 Cougar cab, og husker at da jeg gikk på barneskolen var det ofte ein 4dht 57 Chevy som var på slusa som lå tvers over veien. Husker da jeg var 11-12 år så hadde søskenbarnet til mamma ein 71-73 Mustang som jeg og bruderen fikk være med i da vi var der han budde på ferie(trur at han uheldigvis vraka den bilen

). Selv om jeg allerede da jeg var liten var rimelig interressert i biler( har blitt fortalt at jeg sto i baksetet i sentrum og så på bilene og at jeg hver gang jeg så ein Lada sa; "djitbil, djitbil")

Har dessuten bare blitt fleire og fleire amcars her etter det blei danna klubb her og som det sjelden hvis jeg er nede i sentrum og handler om sommeren at jeg ikke ser minst ein langs veien.
Har hverfall bestemt mrg for at når jag etterhvert får somla meg til å få kjøpt ein så skal den brukes så fort jeg har mulighet om det så er bare ein tur ned til butikken eller til venner eller bare for å ta seg ein tur for å kjøre den.
Nå er jeg av dem som har vokst opp i miljøet og fått det inn med morsmelka, så har jo altid vært fortapt i amcarverden, men gjør mitt for og få flere med, min brukes daglig, er vel enda ikke en dag den har fått stå helt i ro sia den ble eu-godkjent. Til og fra jobb, og på jobben står den så fint parkert at det er en haug av skoleelever som passerer den daglig, og ser hoder snu seg og har hørt noen kommentarer, en av di seinere var en som var ute og gikk med 2 eller 3 jenter og jeg bare hører`n si: Wow, skjekk di pottene a. Så enkelte ganger holder det med og stå parkert, men bruker min også og ragger litt rundt i helgene, og er mange som snur seg og må se, men enkelte har satt seg bilde at amerikansk er drit dyrt og kjøre. Fikk en komentar en gang, var en jeg har gått i klasse med som lurte på hvor mye jeg brukte på mila, 4 liter?? Så for og få fler ungdom inn i miljøet må den få motbevist sine fordommer. Som, di fleste amcars bruker ikke så sjukt mye på mila som dem skal ha det til, dem tåler all slags vær, og for dem som har amerikansk bruksbil eller tør bruke bilen sin på vinter`n, vis at dem fint kan brukes på vinter`n også.
Jessheim er lite gode på rekrutering, alt klubben viser seg frem er i borgertoget på 17. mai, biltreffet på Jessheimdagene og ellers at enkelt biler kjører litt rundt. Trur det er mange rundt som ikke veit at klubben eksisterer en gang, og sån er det nok mange andre steder også, så klubber burde få et klubbmerke på alle bilene på et eller annet vis, om det bare er et lite klistremerke i en rute eller et emblem i grillen. Klubbnavn må frem og bilene må brukes.
Hvorfor ikke bruke hobbybilen til jobb noen ganger i uka, til og fra butikken og andre erender.
1979 Buick Century -
Solgt1981 Oldsmobile Cutlass - Monte Wagon
1980 Oldsmobile Cutlass -
Solgt1988 Chevrolet S-10 Blazer
http://www.usccj.no