AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 12. Jun 2026 00:40

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Amcarklubb på Hamar???
InnleggSkrevet: Ons 21. Okt 2009 05:07 
Avlogget
Get going
Get going

Helt døtt... utrolig at det ikke går å få til noe i Hamar. Må ligge en forbannelse over denna byen her tror jeg...

1983 Pontiac Trans Am Daytona 5,0l V8 // Prosjekt som vurderes solgt

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 21. Okt 2009 08:45 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

hehe, melder min interesse her jeg. men jobb-situasjonen min gjør at jeg ikke har så mye tid til å dra rundt, og i tillegg kommer det en liten junior på nyåret. men uansett så synes jeg dette er et supert tiltak, og henger meg på når jeg får tid dersom det blir noe av dette her. :)

-92 mod Honda NSX 'sommerbil'
-82 Chevy caprice stv 'solgt'
-79 Chevy Caprice 'solgt'
-90 Chevy suburban 'solgt'

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Okt 2009 02:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Kanskje det er nettopp begrepet "amcar klubb" som skremmer. Det er jo så mange i dag som ikke lar KUN
amcars få oppmerksomhet i sin hobbyhverdag. De har i tilleg til sine amcars gjerne noen mopeder,
kanskje en traktor eller to, en gammel PV, noen samler kanskje på gamle symaskiner og korketrekkere og har
kanskje til og med nyere VAG produkter eller japser på 22 toms kjerrehjul og anser også disse som hobby.
Alt dette og mer til skal dele på den lille fritid mange av oss har til rådighet.
Kanskje trolig at disse folka finner sin tilhørighet i andre miljøer enn i en rendyrket amcarklubb.
Det er nok heller ikke umulig at alene betegnelsen "klubb" gir endel folk problemer.
Generelt er det antagelig slik i dag at det finnes fler velfungerende "miljøer" enn det finnes velfungerende "klubber"
Et av poengene bak dette tror jeg er at "miljøene" slipper å håndtere ØKONOMI
Jo, selvsagt innser jeg at det kan være godt miljø innen en klubb.
Bruker bare disse to ordene slik for å beskrive at det finnes flere måter å
ha tilhørighet på enn å være tilknyttet en klubb.
Og tross alt er jo ikke forskjellen så veldig stor, selv om der er vesensforskjeller.
Tenk samboerskap kontra ekteskap. Egentlig det samme nå i våre tider, men
samtidig forskjellig.

Mr.Camaro, og andre som måtte finne temaet "Amcarklubb på Hamar" av
interesse: til tross for hva jeg nå akkurat har skrevet er jeg med jeg.

Sender du meg en PM Mr.Camaro. Med telefonnumer. Kunne vært artig
å ta en prat om temaet, kanskje bare starte opp med noen få og se
hvordan det utvikler seg.

1977 Chrysler Cordoba - under oppussing.
1974 Chevrolet Nova - tidligere bruksbil, tørt og trygt parkert.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Okt 2009 01:44 
Avlogget
Get going
Get going

Da skal vi prøve å komme igang med en klubb på Hamar. De som kunne tenke seg å bli med, må da sende meg en PM med:

navn
Adresse
Mobilnummer.

Vi kommer da til å sende inbydelse til et møte på sms, og de som ikke har mobil vil få den i posten. Vi kommer til å ta det første møtet når vi synes det har kommet inn nok navn til dette.

Så jeg håper vi får litt respons på dette og kommer i gang med en klubb i løpet av vinteren

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 31. Okt 2009 12:28 
Avlogget
Get going
Get going

Da kommer det pm på folk som vil bli med =D>

Så send en pm og få tilsendt innbydelse til det første møtet vi kommer til å sette opp. Har nå funnet egnet lokale til det første møtet og vi sender ut innbydelse så fort vi kommer over 10 stykker som vil bli med...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 31. Okt 2009 17:08 
Avlogget
Rookie
Rookie

Kom igjen folkens!!!!!!

Re: Amcarklubb på Hamar???

Jeg tar for gitt at ikke bare folk fra Hamar by er velkomne til å vise interresse her.
Så alle fra bygdene her på østsida av Mjøsa...Ikke noe nøling nå!!!!!!
Vi vil da vel alle drikke kaffe og juge bil i vinter og?

1977 Chrysler Cordoba - under oppussing.
1974 Chevrolet Nova - tidligere bruksbil, tørt og trygt parkert.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 31. Okt 2009 23:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

HÅPER DERE LYKKES MED Å STARTE AMCAR KLUBB PÅ HAMAR JEG ØNSKER Å BLI KONTAKTET FOR EVENTUELT MEDLEMSKAP. TELEFON NR. 41328633 TREFFES HELE DAGEN FRA KLOKKEN 07.00 TIL 22.00 HELST IKKE PÅ E POST DA JEG SKJELDEN SER PÅ DEN

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 01. Nov 2009 01:57 
Avlogget
Get going
Get going

Vi er nå også på facebook.com

http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=189652633798

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 22. Nov 2009 20:52 
Avlogget
Get going
Get going

Da har vi stiftet klubb på Hamar! Neste møte er satt til Søndag den 6/12 kl.: 17:00. Samme sted som sist. Stafsbergveien 95 på Hamar.

Vi har valgt et midlertidig styre og satt i gang med ulike oppgaver til neste gang. Håper dere som leser dette og kunne tenke dere å bli med, finner til til å komme på dette møtet.

Det ble bestemt at vi skal bli en klubb for de som har interesse for amerikanske biler og motorsykler. Klubbnavnet ble "Hamar American Car and Bike Club" og den er åpen for alle i alle uansett alder og kjønn. Vi har tilbud om å bli en del av en større organisasjon og dette skal avklares og legges frem på neste møte.

Så nå blir det å få med så mange som mulig til neste møte. Vi ønsker oss en jente i styret som skal fungere som talskvinne for alle kvinnelige medlemmer og hjelpe til i styrets oppgaver...

Vi skal også lage en hjemmeside for klubben som vi kommer til å holde oppdatert med alle gjøremål for vinteren og en terminliste på hva vi ønsker å reise ut på. Her trenger vi forslag i fra dere alle sammen! :) Vi kommer også til å fremskaffe en klubbtelefon som skal benyttes til sms beskjeder til medlemmer som ikke har epost eller ikke ønsker meldinger på epost...

Lyst til å bli med? send en pm her inne eller send en sms på 412 65 786

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Nov 2009 12:05 
Avlogget
Get going
Get going

Godt tiltak!
en club, eller forening sammler folk, og det er utrolig hvor mye ekspertise som finnes blandt folk med samme interesse.
Jo flere som blir med, jo mer slike resurser følger med. Fint hvis det er en jobb en skal gjøre og det er en del faktorer en er usikker på?
En kan få struktur på organisering, klubbkveld, cruisinger, street legal, treff, med mer. Kontakt med andre klubber osv.
god ide å få med damene, de er flinke på organisering, og mange har egen bil også, kanskje det er noen som kan lage webside for dere også?
Da gjenspeiler dere klubbmiljøet til andre intreserte. Alltid kjekt å titte innom andre klubber.
Tips til slutt,
Er dere med ACCN får dere mye nyttig informasjon om drift og organisering av klubb. De har hjulpet klubber i mer en 30 år, og så er de aller fleste klubbene medlem i lands klubben. Det er mer og mer viktig å stå sammen under samme fane for felles interesse. At deres klubb også har motorsykler er ingen hindring i så måte. Amcar har nettopp forhandlet frem en ny forsikkrings avtale også for ikke americanske kjøretøyer. Lykke til! :D :D :D
titt innom clubben jeg er tilsluttet, her skjer det ganske mye i løpet av en sesong: http://www.rogalandamcarclub.no/
Vil også anbefale å sjekke innom "Amcar Askøy" De har mye fin klubb drift å vise til. http://www.accaskoy.com/

Keep cruising!!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Nov 2009 01:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Hold det på et kamerat nivå og glem resten av måla deres. De vil bare medføre forpliktelser som har tatt drepen på mange klubber før.
Bedre å være lykkelig som liten ....
Lykke til med klubben deres foresten.
MvH Roar

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Nov 2009 04:37 
Avlogget
Get going
Get going

Vi har ikke så store planer. Vi ønsker å skape en klubb som skal samle alle i vårt området så vi kan bli litt kjent og treffes en gang i måneden. Det går utrolig mye amerikansk her på Hamar, men ingen kjenner noen og det blir bare at vi ser hverandre i trafikken sporadisk...

Dette håper vi kan få en ordning på, slik at vi kan ha faste tider som alle vet at da er det noen biler i byen eller at vi kjører samlet til andre treff og tilstelninger...

Blir nok ingen kontigent heller før vi skulle bliså mange at vi i styret synes det blir for dyrt og drive den på egne midler...

Nei, vi ønsker bare å samle alle i og utenfor Hamar for felles hygge og ha en ordnet samling en gang i mellom... Men samtidig, hvis dette virkelig slår an, så er vi åpne for å bygge videre på ideen ;)

Klart, alle vi kunne tenke oss eget klubblokale med mekkeplasser og alt. Tror noen av oss må vinne i tipping for å kunne klare noe sånt. Vi lurer jo selvfølgelig på hvordan noen av klubbene her i Norge har klart å få tak i lokaler med alle fasiliteter og har økonomi til å drive det...

Hør gjerne i fra dere og fortell hvordan dere gikk frem. Har dere støtte i fra kommune eller driver dere alt på egen regning?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Nov 2009 14:23 
Avlogget
Get going
Get going

Sitat;
Hør gjerne i fra dere og fortell hvordan dere gikk frem. Har dere støtte i fra kommune eller driver dere alt på egen regning?

For å få en klubb opp å gå kreves en illsjeler. Men sammling av felles intreserte som dere nå vil gjøre er starten, det kan være mange gode folk som dukkert opp i en slik sammenheng.
Klubb drift; RACC holdt til i leid lokale før, møter var på en vanlig kaffe. gjerne en fast dato. Enkelt og greit.
Vårmønstring er en god start og er en viktig inntekts kilde for å drive klubb, Start med det, 1 Mai, dags treff for alle motor intreserte. på et omrtåde dere får låne. Vi låner parkeringsplassen til Kvadrat kjøpesenter i Sandnes. Passer på å rydde etter oss, samt ingen burning på plassen.
Delta og gjennomfør Amcars "Cruise night" første onsdag hver måned. Helt enkle greier som sammler folk og debatt.
Rene amcar treff går ofte opp i null eller litt overskudd. Det spør hvor mye en gjør ut av det, band, leie av camping plass osv...
Men som jeg nevnte sist så er nettopp Amcar et viktig ledd å sammarbeide med. Hvorfor finne opp hjulet på nytt når en kan dra nytte av det de har.
Er dere en klubb og kan vise regnskap (Som ikke trenger å være noe kompliserte greier) kan dere melde dere på Grasrot andelen til tippingen.
Husk at amcar også er kultur på linje med andre kulturer.
Se innom andre klubber på nettet, se hva de holder på med, De har vert i samme situasjon som dere er i nå.
Mange har lett for å klage på at det ikke er noe som skjer. Allerede her i tråden nevnes jo at det ikke er noe på Hamar.
Start opp! Nå folk via sms, E-mail,,, send videre + + + så har dere pluttselig 10-15 intreserte før dere vet ordet av det.
En ball ruller, den ruller mer med et dytt til i ny og ne.... :D :D

Keep cruising!!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 08. Mar 2010 23:13 
Avlogget
Get going
Get going

Da har vi fått ut en hjemmeside for klubben også. Den er under utvikling og layout kommer senere. Hovedsaken er at den ligger ute og fungerer...

http://www.gasskonvertering.no/hacbc

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 08. Mar 2010 23:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

=D> blir bra den siden der.
legger ut link til den på vår amcar side.

http://www.nedstrandamcarclub.com
http://www.nedstrandmopar.com

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support