AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 10. Okt 2026 05:28

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 22. Feb 2008 20:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

Når det gjeelder den der som kjørte opp på traileren så undrer det meg ikke. Jeg kjører mobilkran av den litt større sorten og ser utrolig mye rar kjøring. Men en av rekordene var når jeg sto oppstilt og heiset og skulle snu rundt overvognen. Så i ett sideglimt mens jeg dreide overvognen, såjeg en idiot som hadde parkert INNIMELLOM støttebene mine. Når jeg ropte ned så dukket en av våre "nye landsmenn" opp og sa "han skolle bare......
Hadde ikke trodd det var mulig å være så dum hvis jeg ikke hadde sett det selv.

kri

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 22. Feb 2008 21:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Ser på innleggene at det er mange her som deler lignende opplevelser i trafikken.

Har kjørt en del forskjellig opp igjennom årene etter veien, å det er noen ting som går igjen over alt.
Bruken av blinklys er enkelte steder å spessielt her hvor jeg kommer fra. Virker som den blinklyshendelen er farlig. Å i sammenheng med mangel av bruken av den har vi plassering som forteller hvor i trafikken du har tengt deg (les plassering). Nå er det riktignok noen untak i henhold til plassering da. Kjører du vogntog og spessielt semi, så vet du hva som må til av plass for å krongle en slik en gjennom trange og krappe svinger. Dette skulle enkelte "lada" førere fått vite om før de fikk lappen.
Her i distriktet er det noen tuneller som krever sentrisk kjøring for høye doninger, men da kan man oppleve en gang i blant at det er en smarting som forsøker seg på forbikjøring i tunellen som har forbikjøring forbutt. :roll:

Traffikanters måte å lese et trafikkbilde kan være så mangt. For en del år siden kjørte jeg bilberger for det verkstedet som jeg jobbet for. Har opplevd situasjoner hvor jeg har måtte jage bilister av wiren som jeg brukte under berging etter å ha byttet festepongt på bilen jeg berget. Det har til og med vært nødvendig å jage bort biler for å kunne flytte meg slik at trafikken kunne pasere før jeg fortsatte bærging selv om omkjøringsmuligheter var bare et kvartal unna.

Terje :)

Hjemmeside.
http://mustang.roros.net/

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet