brimen skrev:
:shock:
På ei FB gruppe dukka det opp en 1959 Fleetwood på et foto tatt i 1959 på Holberg Plass i Oslo.
Er dette omtalte A-15 (515) ???
Nei, bilen jeg så på Filmavisen med registreringsnummer A-515 var en "vanlig" six window sedan, som jeg tror senere er blitt identifisert utenfor all rimelig tvil som en bil som opprinnelig gikk på den amerikanske ambassaden og/eller NATO-basen på Kolsås i Bærum, og som deretter på 60-tallet en gang ble solgt til en av Oslos store rørlegger-profiler. Bilen ble for bare et par år siden solgt fra hans dødsbo med ødelagt motor, men ellers i urørt stand, lagret i garasjen siden 80-tallet eller noe deromkring, og selvsagt dukket annonsen opp på Finn en sen kveld da jeg skulle reise til USA på ferie morgenen etter - og den var selvsagt solgt da jeg kom tilbake.
Bilen på DETTE fantastisk flotte bildet er som listverket og hjulkapslene avslører den kostbare Fleetwood Sixty Special-modellen, og dermed viser det seg at det altså var minst én ny og flott Cadillac til i Oslo på den tiden - med mindre den var på tur fra for eksempel Sverige, der det vel ble solgt 10-15 slike biler hvert år på denne tiden. Virkelig gøy hvis noen kan finne ut mer om dette - var det eksempelvis noen hjemmehørende i bygningene på bildet som var høyt nok på rangstigen til at de kunne tenkes å eie en slik bil?
MVH Tore