Chevytom skrev:
Ja, jeg må nok innse at man må like å skru like mye, om ikke mer enn kjøringen. Samt med bensinprisene nå og at disse bruker 2 liter og mer på mila gjør det ikke akkurat billigere.
Jeg får holde meg til Harley, da jeg kan skru og fikse det meste på disse selv. Overhalte forgassern i fjor og bytta alt av slite deler på den og pakninger.
Du har vært mer enn gjennomsnittet uheldig.
Men jeg tenker at det er slik med biler som med båter.
"Kan man ikke selv, må man betale andre for å gjøre det" Og da kommer vi til kjernen. Jeg har skrudd bil siden jeg var 15, og kjøpte min første Fiat127 for 1500,- Skrudde den i filler, og tilbake igjen. solgte bilen for 1000,- da ingen dengang ville betale for prosjektbiler.
Har siden hatt over 30 forskjellige amerikanske biler, og snaue 60 biler i alt.
Har hatt alt fra vrak med skilt til Hotrod, og videre tilbake til vrak.
Har jobbet med båter de siste årene, og ser det samme der. de som ikke kan skru, betaler andre for å gjøre det.
Når det kommer til hvilke biler jeg kan anbefale, så har du 2 valgmuligheter. Enten skal det være så enkelt at du kan skru det fra hverandre med en flattrekker og en skiftenøkkel, eller også må det være så nytt at det fortsatt er garanti på dritten.
Og siden du kan skru Harley, så kan du også skru på en gammel bil. men jeg vil nok anbefale at du finner et samlerobjekt, som allerede er tatt godt vare på. Og de starter fra rundt 200.000,- Og så setter du deg med nettbrett eller pc, og begynner å undersøke, og lære.
Og hva skal du lære?
Alt. fra hvordan man justerer tenningen, til vannpumpebytte, totaloverhaling av motoer og bakaksel. Girkasser. Alt kan læres, og bør læres.
Og det er bare å spørre.