AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Man 25. Mai 2026 11:19

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 11. Jan 2014 16:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei,
er ny bruker her, selv om jeg har hatt amerikansk bil en del år (Ford Explorer) så har jeg ikke vært klar over dette forumet før nå.
Har nå nettopp kjøpt meg en 96 Suburban og har en del spørsmål jeg håper å få hjelp til. Bilen har kun 3 seter, men ubrukte bakseter fulgte med og jeg tenker montere disse.

1. Må jeg ha skillevegg bak baksetene og bagasjerommet ?

2. Hva med sikkerhetsbeltene, har vært borti at dette måtte byttes på en Tahoe jeg bygde om, men den var ikke lett lastebil, må jeg også skifte ut disse ?

3. Lyktene på bilen kunne vært bedre, men disse kan vel ikke handles fra usa p.g.a mangel på E-merking, eller husker jeg feil ?

4. Har ei lang smørbrødliste etter EU kontroll, og trenger en del deler, blant annet ny støtfanger bak. Noen synspunkter om hvilke steder som er rimeligst her til lands og på andre sida av Atlanteren ? Linker er flott :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 11. Jan 2014 23:59 
Avlogget
Rookie
Rookie

Står mye om dette på Offroad. No.

Som personbil trenger det ikke være skillevegg, kun om den blir 5 seter kombi.

Sikkerhetsbeltene må være E merkede, sjekk midtbeltet i baksetet de mangler taggen eller lappen.

Finnes ikke E merkede lykter til Cevy. Det er kun europeiske biler som har, får kun enerfeil og merknad på mangellappen for feil lykter. Disse handles på EBay billig, se etter canadiske eller Amrikanske fabrikanter disse er oftes bedre kvalitet.

Rockauto, sumit er to steder av mange som selger til Norge, norske firmaer med greie priser og bytterett på feil/ skadde deler, Amrikanske bildeler Halden, Sarpsborg motor, Aarnes og Steinar Stolen.

Flere som holder på og sette ned vekt og sette i bakseter nå på offroad.no, skriv litt om det er en 1500, 2500 eller 3500, hvilken motor og hvor i landet du befinner deg.
Da er det mye lettere å få svar og hjelp, om det blir problemer med omregestrering/ ned registrering av bilen. :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Jan 2014 00:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Takker for svar :)
Bilen er en 1500, 6.5 diesel, trodde løpet for nedregistreing av disse bilene var stengt, men du sier at det nå faktisk er mulig ?
Ser det er mye lykter og snadder på ebay, funderer på å oppgradere hele fronten med grill og hele pakka.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Jan 2014 00:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Nedreg blir det veil vanskelig med uansett gjør det ikke??
Trodde ikke slikt var lovlig lenger jeg.. Mye mulig det har kommet noe nytt jeg ikke har fått med meg men.. hehe!!

PS: Velkommen til forumet :)

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Jan 2014 00:39 
Avlogget
Rookie
Rookie

De reggler ned flere nå igjen opp til 2003 mod., vet ikke hvordan det er med subben nå.
Har ikke helt fulgt med i timen på de.
Vet det er en i Bergen som fikk ned sin subb 2500 til under 3,5, så muligheten er vel der.
Jeg byttet alt foran og bak på min Tahoe, fikk brått se att det var reflekser i veiskiltene. :)
La opp nye ledninger istede for sytråene, og fikk kappet bort flere km. Med spagetti klaser under dæsj og motorommet.
Spenningstapet i de tynneledningene er stor, så jeg anbefaler å bytte ut disse og ladeledning, jordingen fra motor karosseri. :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Jan 2014 00:47 
Avlogget
Rookie
Rookie

Tahoe 2000 skrev:
De reggler ned flere nå igjen opp til 2003 mod., vet ikke hvordan det er med subben nå.
Har ikke helt fulgt med i timen på de.
Vet det er en i Bergen som fikk ned sin subb 2500 til under 3,5, så muligheten er vel der.
Jeg byttet alt foran og bak på min Tahoe, fikk brått se att det var reflekser i veiskiltene. :)
La opp nye ledninger istede for sytråene, og fikk kappet bort flere km. Med spagetti klaser under dæsj og motorommet.
Spenningstapet i de tynneledningene er stor, så jeg anbefaler å bytte ut disse og ladeledning, jordingen fra motor karosseri. :)

Da må jeg ta kontakt med tilsynet her i fylket da, for å sjekke muligheten for nedregistrering.

Har den samme erfaringa med ledningene som deg, opplevde over 1,5 volt mere med nye fete ledninger på en Tahoe !

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Feb 2014 18:42 
Avlogget
Rookie
Rookie

Si i fra om du finner ut noe ang ned regg av sub da :)

Mr.C

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 9 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet