AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

LS-motor i småfly
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=4&t=20942
Side 1 av 1

Forfatter:  Nitro66 [ Man 17. Sep 2012 19:47 ]
Innleggets emne:  LS-motor i småfly

Jada. Disse motorene kan brukes til mye rart.
(litt dårlig lyd på klippet)

Forfatter:  grogei [ Man 17. Sep 2012 19:58 ]
Innleggets emne:  Re: LS-motor i småfly

Nja høres ut som opptak fra sola seilfly klubb :wink:

Forfatter:  v8power [ Man 17. Sep 2012 20:12 ]
Innleggets emne:  Re: LS-motor i småfly

Hva slags oljessytem bruker de på fly foresten? Tenker spesielt på akrobatfly som flyr både oppned og loddrett oppover.

Forfatter:  grogei [ Man 17. Sep 2012 20:55 ]
Innleggets emne:  Re: LS-motor i småfly

Æ og en kompis va på tur å kjøpe oss et mikro fly for ca 12-13 år sia, men heldigvis tok vi til vett, vi hadde plass å lette og lande (gård med store jorder) og e jo ikke store probleme å lette et fly, men landinga e det sikkert verre med, og det sto en rotax 583 motor i flye, med dobbel tenningsanlegg pr sylinder.

De få flyene jeg har sett med helt vanlig otto motor hadde tørr sump system
Noe jeg også trur de mest vanlige stjernemotorene har ? som står i fly

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/