| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| slik gikk det. https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=4&t=18723 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | cadyarild [ Tor 02. Feb 2012 11:54 ] |
| Innleggets emne: | slik gikk det. |
Vedlegg: image0099.jpg [ 51.76 KiB | Vist 6451 ganger ] Vedlegg: image01111.jpg [ 68.49 KiB | Vist 6451 ganger ] Vedlegg: image0066.jpg [ 69.27 KiB | Vist 6451 ganger ] Vedlegg: image0055.jpg [ 74.52 KiB | Vist 6451 ganger ] Vedlegg: image0044.jpg [ 73.06 KiB | Vist 6451 ganger ] Her er en ting. |
|
| Forfatter: | cadyarild [ Tor 02. Feb 2012 11:55 ] |
| Innleggets emne: | Re: slik gikk det. |
Vedlegg: image0022.jpg [ 58.06 KiB | Vist 6450 ganger ] Vedlegg: image01313.jpg [ 78.42 KiB | Vist 6450 ganger ] |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Tor 02. Feb 2012 12:42 ] |
| Innleggets emne: | Re: slik gikk det. |
Og så er der folk, som undrer sig over, at jeg mener at man bør prikkbelastes for bruk av mobiltelefon, uten handsfree! er ikke mere ned et par måneder siden, at en dame, nær hadde kjørt over sønnen min, pga, mobiltelefon. Hun brøytet sig inn over fortauet, og hadde null styr på bilen! her ser det ut til "bare" å være materielle skader, men hva skjer, når det er personskade involvert? det ender med at det bliver total forbud, mot mobiltelefon i bilen, eller at de skal være fabriksmonterte! |
|
| Forfatter: | Joonny [ Tor 02. Feb 2012 12:43 ] |
| Innleggets emne: | Re: slik gikk det. |
Dette er sørgelig
|
|
| Forfatter: | AW-100 [ Tor 02. Feb 2012 12:53 ] |
| Innleggets emne: | Re: slik gikk det. |
Hvordan i helv** er det mulig?? Jeg skjønner ikke engang hvordan den bilen har kommet seg inn der: Har den kommet hoppende over blomsterbedet på veien frem mot Pontiac'en? Er flere tilfeller hvor personer har blitt påkjørt mens sjåfør snakker i mobiltelefon. Eneste som skjer er at dommen strekkes i skjerpende retning pga uaktsomhet. |
|
| Forfatter: | jonasam [ Tor 02. Feb 2012 17:13 ] |
| Innleggets emne: | Re: slik gikk det. |
Er det mulig??? Lurer litt på det samme.. har den rett og slett hoppet? |
|
| Forfatter: | madonna [ Tor 02. Feb 2012 21:19 ] |
| Innleggets emne: | Re: slik gikk det. |
Siste bildet med skaden på Pontiac Le Mans'en viser jo at den har fått masse planterester inn i kupe'en, så det ser ut som om Lexus'en har kjørt rett igjennom hekken/blomsterbedet før den traff |
|
| Forfatter: | Ranchero [ Tor 02. Feb 2012 21:28 ] |
| Innleggets emne: | Re: slik gikk det. |
Jeg vil faktisk påstå at å kjøre bil samtidig som man driver med sms å slikt,er nesten værre enn å kjøre i fylla Men å kjøre i fylla er selvsagt ikke unnskyldt,var bare en sammenligning selvfølgelig |
|
| Forfatter: | Aspenole [ Tor 02. Feb 2012 23:58 ] |
| Innleggets emne: | Re: slik gikk det. |
Huff huff, ikke bra med alle som er mer opptatt av telefon, enn kjøringa |
|
| Forfatter: | Chevy63 [ Fre 03. Feb 2012 00:19 ] |
| Innleggets emne: | Re: slik gikk det. |
Vel, Lexusen greide jo å tre seg inn i det svakeste punktet på en hardtop. |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Fre 03. Feb 2012 09:43 ] |
| Innleggets emne: | Re: slik gikk det. |
Er ikke rare greiene som tar imot fra siden på en hardtop eller cab, nei... Har sett disse bildene og lest historien før. Hun dama virket å være helt på bærtur i tillegg til mobilbruken, men er det ikke nettopp det som ofte skal til for at ulykker skjer? En eller annen gjør noe vanvittig dumt. De svære, gamle bilene våre er ikke så solide når det kommer til stykket, desverre. Kan være greit å bli minnet på det innimellom. Hadde dama truffet den gamle Forden ved siden av først, hadde antakelig skadene på den blitt enda større enn på Pontiacen. De riktig gamle bilene er jo rene papiret i en kollisjon. Denne filmen har kanskje de fleste sett nå? 1959 mot 2009 Chevrolet Impala. Begge bilene veier omtrent det samme. http://www.youtube.com/watch?v=1_ptUrQOMPs |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Fre 03. Feb 2012 10:55 ] |
| Innleggets emne: | Re: slik gikk det. |
Se på denne. En relativt svak kollisjon, etter bildene å dømme. Men begge i A Forden døde. Sannsynligvis fordi det ikke var sikkerhetsbelte i bilen. http://www.youtube.com/watch?v=rgaZMSjh ... re=related |
|
| Forfatter: | v8power [ Fre 03. Feb 2012 12:09 ] |
| Innleggets emne: | Re: slik gikk det. |
Ingen seler og rikelig med skarpe kanter alle veier. Dessuten var vel fører og passasjer godt opp i årene vil jeg tippe? Det har skjedd mye med kollisjonsikkerhet de siste årene ingen tvil om det. Pontiacen er mye mer solid enn sine europeisk og asiatiske konkurenter, men likevel. Bjelker i dørene kom ikke før i 75 i USA. (og ørten år etter i de fleste andre merker.) Så en krasjtest mellom en Volvo 960 og en ny, halvstor Renault ,Renullet var overlegen. |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Fre 03. Feb 2012 12:57 ] |
| Innleggets emne: | Re: slik gikk det. |
v8power skrev: Ingen seler og rikelig med skarpe kanter alle veier. Ja, ikke sant. Er en grunn til at jeg la mye jobb i å tilpasse 3 punkts belter i rodden. I en hard kollisjon er man ferdig uansett hvis man kjører en gammel bil, men tross alt er de fleste kollisjoner mindre harde, og da kan sikkerhetsbelter gjøre enorm forskjell. Liker ikke to punkts belter. Synes de virker skumle. Mulig de er bedre enn ingenting, men man må da bli omtrent delt på midten? Og hvis ikke, knekker man nakken når hodet går mot dashboard eller ratt. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|