AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 17:58

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 213 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 30. Des 2010 14:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Pappa Wolf skrev:
kanskje på tide med en tips tråd. på glemte biler, som evt er til salgs!

Jeg støtter denne! =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 30. Des 2010 17:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Ranchero skrev:
Æsj ja,er synd at biler forsvinner slik. Skjønner ikke hvorfor eier ikke heller kan legge den ut for salg,eller gi bort objektet til noen som vil ha dem :( ? Istedenfor å skrote bilene,slik som denne oldsen. Ser endel eksempler på slikt her i hallingdal også,har sett både amerikanske og engelske gamle klassikere på skroten,mange med mye deler brukbare og lite rust,men vekk skal de lissom. Nesten så man iblant tenker at eier er redd noen skal være så flinke å få satt de istand,det klarte de ikke selv :roll: ! Nei jeg veit ikke,ikke sikkert det er sant,men man må jo begynne å lure iblant...

Man har jo sett salgs annonser..."Selges for 10000,ellers så går den til skroten"...der får de 1500..

http://www.bangshift.com/

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 30. Des 2010 21:20 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Han som driver huggeriet på skarnes er vel her på forumet :D Og de er sikker kjøpt for å hugges...MEN synd er det...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 30. Des 2010 22:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Den Capricen er nok skrota for lenge siden. Ser ut til å ha stått der lenge. Står innerst bakerst bak huset og alle de andre skrotbilene.

Oldsen mangla motor og gir og div interiør. Det som var igjen av interiør var ganske røtent.
Men den så sånn passe hel og grei ut i karossen.

Er mye rart som står på skroten. Var på en skrot i Sverige rett ved Kongsvinger for noen år siden.
Der sto det en gammel dragrace Nova (tror jeg det var) som var bygd om med masse Volvodeler.
Hadde bla Volvo boltsirkel og plåtiser. Virka også som et greit kaross og bygd bil av igjen.
Tok et bilde av den, men finner det ikke igjen.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 31. Des 2010 00:38 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

kristian s skrev:
Den Capricen er nok skrota for lenge siden. Ser ut til å ha stått der lenge. Står innerst bakerst bak huset og alle de andre skrotbilene.

Max to år siden den var tilsalgs hel.. Tøff bil, men var for dyr og dårlig kanskje :?: Har hørt at den var den var ganske rusten..

Chevrolet USA#1

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 31. Des 2010 16:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

elcamino skrev:
Han som driver huggeriet på skarnes er vel her på forumet :D Og de er sikker kjøpt for å hugges...MEN synd er det...

Synd å synd, litt rat emd slike biler som står og forfaller de vil folk gjerne kjøpe. Mens det står 100vis av bra biler til salgs for en rimelig penge, men d gidder man ikke å handle isteden! Men når de bilene har forfalt nok og blir trl slike vrak da er folk intresert i de.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 31. Des 2010 17:10 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Jo det er sant,dette med at bilene mange ganger blir lagt merke til når de skal skrotes. Men er flere ting som spiller inn her. Det er mange som ikke veit om den og den bilen,annet enn de som bor i nærområdet. Jeg har sett mange ganger i annonser at bilene som selges som objekter er fryktelig dyre i forhold til tilstand,er det mye jobb,så må prisen være deretter mener jeg. Noe annet er jo også at jeg må innrømme at jeg har hatt lyst til å ta imot massevis av biler om jeg ringte på dem,men man kan jo ikke ta til seg mer biler enn man har plass til,selv har jeg 600 kvm tomt å boltre meg på,ikke mye. Men så har jeg fylt den opp for lenge siden med rancheroer,dodgevaner+lastebil,taurus og en niva 8) . Som sagt,var plassen større,så hadde flere av "høggeribilene" havnet her,men man må besinne seg med innkjøpene etter tomta 8) .
Siste tingen jeg kommer på,er at det er sikkert mange som heller ikke har mulighet til å hente bilene selv,mangler frakter osv.

Men uansett.vi får håpe mest mulig av amerikanske biler ender opp hos de som vil pusse opp,ikke på høggeri. Det skulle nesten vært forbudt ved lov å levere en amcar på skroten syns nå jeg 8) !

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 02. Jan 2011 12:49 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

En jeg kjenner hadde den for 2 år siden..Og var visst ganske råtten ja :roll: Sånn sett er det jo bra at de blir hugd for da kan de bra delene brukes på biler som har livets rett :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 02. Jan 2011 15:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

68 Capricen er rimelig rusten ja, så derfor ikke så mye å gjøre istand desverre. Hadde planer om det nemlig, men etterhvert som rusta dukket opp forsvant motivasjonen og. Men papirene har jeg på den ennå, så fullt mulig for et karosseri bytte om noen har lyst på et prosjekt! Ramma er i meget god stand om ikke annet:-)

"Every good woman knows that a man has to have his toys.
If he doesn't, he finds something else to play with...
and that thing usually has breasts...:-)"

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Jan 2011 00:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

57belair skrev:
Flotte bilder! :)
Bilde
Er dette tatt for lenge siden?

Denne står på manglerud nå..

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Jan 2011 00:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

kristian s skrev:
Aha. Var en fyr som nevnte at det var samme eier på F-150en og Roadrunneren. Men da er det feil.
Bor du på Sandaker eller?

Kjenner du til Roadrunneren? Eller er det noen andre som gjør det? Den står jo bare nedi gata hele tida.

Hehe, god kompis av meg... Klager på han hele tiden for at han ikke kjører den ;-) bilen funker fint og alt, men bare står der.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Jan 2011 00:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

PT Barnum skrev:
mange nydelige biler.. men ble litt hekta på den grå bastard chevellen.. Heilt rå...

Hehe, hyggelig å høre :-) Blir bedre når den får senka fronten litt mer og retta opp holdninga si litt ;-) Er utrolig nok litt baktung, selv med big block.... må være at batteriet er flytta baki eller no :roll:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Jan 2011 11:31 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

rokkern skrev:
kristian s skrev:
Aha. Var en fyr som nevnte at det var samme eier på F-150en og Roadrunneren. Men da er det feil.

Kjenner du til Roadrunneren? Eller er det noen andre som gjør det? Den står jo bare nedi gata hele tida.

Hehe, god kompis av meg... Klager på han hele tiden for at han ikke kjører den ;-) bilen funker fint og alt, men bare står der.

Du får klage på han fra meg og. Roadrunneren er knallfet!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Mar 2011 21:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Galaxie skrev:
Henta den på en låve hvor den hadde stått i 15 år. Motoren satt fast og jeg byttet den med en tilsvarende 225cid. sekser.
Orginalmotoren ligger her ennå :wink:
Hadde vært kræsjet i fronten, så fulgte med nye forskjermer til den.
Hadde den fra ca 1994 til 2000 og var KZ registrert.
Bilde
Egentlig en lettelse å se at den lever ennå.
Har hatt dårlig samvittighet siden jeg solgte den til en ganske useriøs fyr, og jeg har hørt noen løse rykter om at den var hugget.
Men som sagt, studerte den nøye på et treff, og fler ting som tyder på at det er samme bil :)
Bilde
Uansett en fin bil du har fått deg :)

Denne bilen er jeg nesten helt sikker på at gikk her i Sandefjord for et par år sida. Var en borti gata her som eide den. Kjørte forbi huset her stortsett hver kveld og ut på vintersalte veier :shock:
Du kjøpte den ikke tilfeldigvis fra Sandefjord FF150?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 10. Mar 2011 00:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

kristian s skrev:
rokkern skrev:
kristian s skrev:

Du får klage på han fra meg og. Roadrunneren er knallfet!

Han får seg ny motor fra Øyvind Mostad nå så får håpe det blir litt mer kjøring på han nå :-)

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 213 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support