AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 17:58

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 213 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 30. Des 2010 14:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 04. Des 2009 16:11
Innlegg: 166
Bosted: Fredrikstad
Pappa Wolf skrev:
kanskje på tide med en tips tråd. på glemte biler, som evt er til salgs!


Jeg støtter denne! =D>

_________________
1973 Ford F-100 Explorer
1977 Mercury Cougar XR-7 solgt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 30. Des 2010 17:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 26. Nov 2006 03:12
Innlegg: 727
Bosted: Mo I Rana
Ranchero skrev:
Æsj ja,er synd at biler forsvinner slik. Skjønner ikke hvorfor eier ikke heller kan legge den ut for salg,eller gi bort objektet til noen som vil ha dem :( ? Istedenfor å skrote bilene,slik som denne oldsen. Ser endel eksempler på slikt her i hallingdal også,har sett både amerikanske og engelske gamle klassikere på skroten,mange med mye deler brukbare og lite rust,men vekk skal de lissom. Nesten så man iblant tenker at eier er redd noen skal være så flinke å få satt de istand,det klarte de ikke selv :roll: ! Nei jeg veit ikke,ikke sikkert det er sant,men man må jo begynne å lure iblant...


Man har jo sett salgs annonser..."Selges for 10000,ellers så går den til skroten"...der får de 1500..

_________________
http://helgeland-motor.all-forum.net/index.htm

http://www.bangshift.com/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 30. Des 2010 21:20 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Han som driver huggeriet på skarnes er vel her på forumet :D Og de er sikker kjøpt for å hugges...MEN synd er det...

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 30. Des 2010 22:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Den Capricen er nok skrota for lenge siden. Ser ut til å ha stått der lenge. Står innerst bakerst bak huset og alle de andre skrotbilene.

Oldsen mangla motor og gir og div interiør. Det som var igjen av interiør var ganske røtent.
Men den så sånn passe hel og grei ut i karossen.

Er mye rart som står på skroten. Var på en skrot i Sverige rett ved Kongsvinger for noen år siden.
Der sto det en gammel dragrace Nova (tror jeg det var) som var bygd om med masse Volvodeler.
Hadde bla Volvo boltsirkel og plåtiser. Virka også som et greit kaross og bygd bil av igjen.
Tok et bilde av den, men finner det ikke igjen.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 31. Des 2010 00:38 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 23:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
kristian s skrev:
Den Capricen er nok skrota for lenge siden. Ser ut til å ha stått der lenge. Står innerst bakerst bak huset og alle de andre skrotbilene.


Max to år siden den var tilsalgs hel.. Tøff bil, men var for dyr og dårlig kanskje :?: Har hørt at den var den var ganske rusten..

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 31. Des 2010 16:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
elcamino skrev:
Han som driver huggeriet på skarnes er vel her på forumet :D Og de er sikker kjøpt for å hugges...MEN synd er det...

Synd å synd, litt rat emd slike biler som står og forfaller de vil folk gjerne kjøpe. Mens det står 100vis av bra biler til salgs for en rimelig penge, men d gidder man ikke å handle isteden! Men når de bilene har forfalt nok og blir trl slike vrak da er folk intresert i de.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 31. Des 2010 17:10 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Feb 2007 02:59
Innlegg: 679
Bosted: Nesbyen
Jo det er sant,dette med at bilene mange ganger blir lagt merke til når de skal skrotes. Men er flere ting som spiller inn her. Det er mange som ikke veit om den og den bilen,annet enn de som bor i nærområdet. Jeg har sett mange ganger i annonser at bilene som selges som objekter er fryktelig dyre i forhold til tilstand,er det mye jobb,så må prisen være deretter mener jeg. Noe annet er jo også at jeg må innrømme at jeg har hatt lyst til å ta imot massevis av biler om jeg ringte på dem,men man kan jo ikke ta til seg mer biler enn man har plass til,selv har jeg 600 kvm tomt å boltre meg på,ikke mye. Men så har jeg fylt den opp for lenge siden med rancheroer,dodgevaner+lastebil,taurus og en niva 8) . Som sagt,var plassen større,så hadde flere av "høggeribilene" havnet her,men man må besinne seg med innkjøpene etter tomta 8) .
Siste tingen jeg kommer på,er at det er sikkert mange som heller ikke har mulighet til å hente bilene selv,mangler frakter osv.

Men uansett.vi får håpe mest mulig av amerikanske biler ender opp hos de som vil pusse opp,ikke på høggeri. Det skulle nesten vært forbudt ved lov å levere en amcar på skroten syns nå jeg 8) !

_________________
-1977 Ford LTD II Squire Wagon,351 M
-1979 Ford Ranchero GT,351 W
-1996 Pontiac Trans Sport


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 02. Jan 2011 12:49 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
En jeg kjenner hadde den for 2 år siden..Og var visst ganske råtten ja :roll: Sånn sett er det jo bra at de blir hugd for da kan de bra delene brukes på biler som har livets rett :D

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 02. Jan 2011 15:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Jul 2007 20:59
Innlegg: 153
68 Capricen er rimelig rusten ja, så derfor ikke så mye å gjøre istand desverre. Hadde planer om det nemlig, men etterhvert som rusta dukket opp forsvant motivasjonen og. Men papirene har jeg på den ennå, så fullt mulig for et karosseri bytte om noen har lyst på et prosjekt! Ramma er i meget god stand om ikke annet:-)

_________________
1969 Camaro pro-touring
1967 Camaro
1951 Chevy stepside


"Every good woman knows that a man has to have his toys.
If he doesn't, he finds something else to play with...
and that thing usually has breasts...:-)"


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Jan 2011 00:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
57belair skrev:
Flotte bilder! :)
Bilde
Er dette tatt for lenge siden?


Denne står på manglerud nå..

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Jan 2011 00:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
kristian s skrev:
Aha. Var en fyr som nevnte at det var samme eier på F-150en og Roadrunneren. Men da er det feil.
Bor du på Sandaker eller?

Kjenner du til Roadrunneren? Eller er det noen andre som gjør det? Den står jo bare nedi gata hele tida.



Hehe, god kompis av meg... Klager på han hele tiden for at han ikke kjører den ;-) bilen funker fint og alt, men bare står der.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Jan 2011 00:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
PT Barnum skrev:
mange nydelige biler.. men ble litt hekta på den grå bastard chevellen.. Heilt rå...


Hehe, hyggelig å høre :-) Blir bedre når den får senka fronten litt mer og retta opp holdninga si litt ;-) Er utrolig nok litt baktung, selv med big block.... må være at batteriet er flytta baki eller no :roll:

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Jan 2011 11:31 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
rokkern skrev:
kristian s skrev:
Aha. Var en fyr som nevnte at det var samme eier på F-150en og Roadrunneren. Men da er det feil.
Bor du på Sandaker eller?

Kjenner du til Roadrunneren? Eller er det noen andre som gjør det? Den står jo bare nedi gata hele tida.



Hehe, god kompis av meg... Klager på han hele tiden for at han ikke kjører den ;-) bilen funker fint og alt, men bare står der.


Du får klage på han fra meg og. Roadrunneren er knallfet!

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Mar 2011 21:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Galaxie skrev:
Henta den på en låve hvor den hadde stått i 15 år. Motoren satt fast og jeg byttet den med en tilsvarende 225cid. sekser.
Orginalmotoren ligger her ennå :wink:
Hadde vært kræsjet i fronten, så fulgte med nye forskjermer til den.
Hadde den fra ca 1994 til 2000 og var KZ registrert.
Bilde
Egentlig en lettelse å se at den lever ennå.
Har hatt dårlig samvittighet siden jeg solgte den til en ganske useriøs fyr, og jeg har hørt noen løse rykter om at den var hugget.
Men som sagt, studerte den nøye på et treff, og fler ting som tyder på at det er samme bil :)
Bilde
Uansett en fin bil du har fått deg :)


Denne bilen er jeg nesten helt sikker på at gikk her i Sandefjord for et par år sida. Var en borti gata her som eide den. Kjørte forbi huset her stortsett hver kveld og ut på vintersalte veier :shock:
Du kjøpte den ikke tilfeldigvis fra Sandefjord FF150?

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 10. Mar 2011 00:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
kristian s skrev:
rokkern skrev:
kristian s skrev:
Aha. Var en fyr som nevnte at det var samme eier på F-150en og Roadrunneren. Men da er det feil.
Bor du på Sandaker eller?

Kjenner du til Roadrunneren? Eller er det noen andre som gjør det? Den står jo bare nedi gata hele tida.



Hehe, god kompis av meg... Klager på han hele tiden for at han ikke kjører den ;-) bilen funker fint og alt, men bare står der.


Du får klage på han fra meg og. Roadrunneren er knallfet!


Han får seg ny motor fra Øyvind Mostad nå så får håpe det blir litt mer kjøring på han nå :-)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 213 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support